تبریز میزبان سی و هفتمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم

رئیس جدید مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف گفت: این مسابقات 6 تا 11 اسفندماه به میزبانی آذربایجان شرقی و در شهر تبریز برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، به نقل از روابط عمومی سازمان اوقاف و امور خیریه ، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمصطفی حسینی، رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه، با بیان این مطلب که کمتر از 25 روز به برگزاری سی و هفتمین دوره مسابقات سراسری قرآن مانده است، گفت: این مسابقات نیمه اول اسفندماه به میزبانی استان آذربایجان شرقی در شهر تبریز و با مشارکت استانداری، اداره کل اوقاف و امور خیریه و سایر نهادها و دستگاه‌های استان آذربایجان شرقی برگزار می‌شود.

وی در ادامه گفت: ستادهای سه‌گانه‌ مسابقات به منظور برگزاری سی و هفتمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم در آذربایجان شرقی در استانداری و اداره‌کل اوقاف استان آذربایجان شرقی و مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف تشکیل شده و کمیته‌های مختلفی نیز در این ستادهای سه‌گانه فعالیت دارند که حاصل فعالیت ستادهای مذکور و کمیته‌های تحت اشراف آن، منجر به برگزاری مطلوب و قابل توجه مسابقات خواهد شد؛ البته فعالیت‌های این ستاد سه‌گانه از مدتی قبل آغاز شده و هم‌اکنون با قدرت و قوت در حال پیگیری است.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسینی با اشاره به اینکه همچنین 13 کمیته برای برگزاری هرچه باشکوه‌تر سی‌ وهفتمین دوره مسابقات سراسری قرآن درتبریز تشکیل شده است، اظهار کرد: این کمیته‎ها در راستای افزایش سطح کیفی مسابقات تشکیل شده که مدیریت و تبلیغ شهری، روابط عمومی، امور مدعوین، پشتیبانی، اطلاع‌رسانی، حراست، آمادگی سالن‌های مراسم، آموزش‌های قرآنی، ارزیابی و نظارت، جذب مشارکت‌های مردمی، اقشار مختلف، مراکز علمی، محافل و نمایشگاه‌های قرآنی و... از جمله این کمیته‌ها است.

وی با اشاره به اینکه بیش از 200 برنامه قرآنی در حاشیه این دوره از مسابقات در سطح استان برگزار می‌شود، ادامه داد: با ایجاد تغییرات اساسی درفضای استان و اندیشیدن تمهیداتی در راستای معطرشدن فضای استان به شمیم عطر قرآن در این روزها و ماه‌ها زیرساخت‌هایی فراهم خواهد شد تا یک ماه قبل از برگزاری مسابقات، با برپایی بیش از 200 ویژه‌برنامه قرآنی در سطح استان، یک بهار قرآنی را درفصل سرد زمستان در جای‌جای آذربایجان شرقی از شهر و روستا گرفته تا ادارات و مجموعه‌های شهری برگزار کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی با بیان اینکه سه همایش بزرگ قرآنی همزمان با روزهای مسابقات برگزار می شود ، زمان اجرای این ویژه‌برنامه‌ها را همزمان با آغاز دهه فجر اعلام کرد و افزود: برگزاری همایش 15 هزارنفری قرآن درتبریز، برگزاری همایش «علامه طباطبائی و قرآن»، همایش «استاد شهریار و قرآن»، برپایی کرسی‌های تلاوت قرآن باحضور قاریان مصری، تجلیل از پیشکسوتان خادمان و فعالان قرآنی استان، برپایی نمایشگاه بزرگ فعالیت‌های قرآنی استان، برگزاری اختتامیه مسابقات استانی، برپایی دوره‌‎های آموزشی برای متسابقین راه‌یافته مرحله کشوری و... ازجمله برنامه‌های جنبی این دوره از مسابقات سراسری در استان است.

انتهای پیام/
برچسب ها: اوقاف ، مسابقه ، قرآن ، تبریز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار