بازخوانی پرونده‌های مهم قضایی در سالی که گذشت؛

تشریح روند پرونده «سرای دلگشا»/ از صدور دستور توقف ساخت تا ردّ شکایت شاکی

یکی از پرونده‌های مهم قضایی که تکلیف آن در اواخر اردیبهشت ماه سال گذشته مشخص شد؛ پرونده «سرای دلگشا» بود که طی شکایتی با موضوع بی‌توجهی سازمان میراث فرهنگی به وظایفش در دیوان عدالت اداری تشکیل شده بود.

به گزارش خبرنگار حقوقی قضایی باشگاه خبرنگاران، یکی از پرونده‌های مهم قضایی که تکلیف آن در اواخر اردیبهشت ماه سال گذشته مشخص شد؛ پرونده «سرای دلگشا» بود که با شکایتی با موضوع بی‌توجهی سازمان میراث فرهنگی به وظایفش در دیوان عدالت اداری تشکیل یافته بود.

ماجرا از این قرار بود که در سال 88 مالک بنایی در میدان 15 خرداد با نام سرای دلگشا شکایتی با موضوع بی توجهی سازمان میراث فرهنگی به وظایفش در قبال این بنا به دیوان عدالت اداری ارائه کرد و دیوان بر اساس شکایت صورت گرفته، این ملک را از فهرست آثار ملی خارج کرد.
 
کمیسیون ماده(۵)شورای عالی شهرسازی و معماری در جلسه مورخ بهمن ماه سال ۹۱  با اشاره به اهمیت و ارزش هسته تاریخی شهر تهران بر لزوم رعایت حریم مصوب میراث فرهنگی در محدوده بازار و ارگ تاریخی تهران تاکید کرده و متاسفانه ارتفاع سرای دلگشا که در اختیار «شرکت بازرگانی دلگشا» بود بر خلاف رای این کمیسیون به بیش از ۱۸ متر رسیده است، این در حالی بود که شعبه تجدید نظر دیوان عدالت اداری آخر اردیبهشت ماه را برای رسیدگی به پرونده سرای دلگشا تعیین کرد.
 
"علی اکبر بختیاری" در گفتگو با باشگاه خبرنگاران، گفت: پرونده سرای دلگشا 31 اردیبهشت ماه با حضور طرفین در مرجع تجدید نظر حوزه دیوان عدالت اداری مورد بررسی قرار گرفت.
 
بنابراین در جلسه دیوان عدالت اداری اظهارات طرفین پرونده سرای دلگشا استماع شد که پس از آن اعضای شعبه وارد شور شدند و بنا بر این شد که  طی یک هفته قانونی رای اعلام شود و در نهایت در  11 خرداد ماه سال گذشته رای پرونده "سرای دلگشا” صادر شد و طی آن شکایت شاکی رد شد.

و در نهایت بر اساس رای صادره، اعتراض شهرداری و میراث فرهنگی در پرونده سرای دلگشا به رای بدوی وارد دانسته شد و شعبه تجدید نظر شکایت اولیه شاکی مبنی بر درخواست ابطال مصوبه کمیسیون ماده ۵ شهرداری تهران را رد کرد و پرونده بسته شد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار