فانی در جمع خبرنگاران عنوان کرد:

اجرای طرح بودجه ریزی عملیاتی در نیم درصد از مدارس کشور/ ارائه خدمات بیشتر به دانش آموزان و دریافت شهریه توسط مدارس دولتی

وزیر آموزش و پرورش گفت: مدارس هیئت امنایی نمونه دولتی و تیزهوشان به موجب مقررات مصوب شورای عالی آموزش و پرورش می تواند در ازای ارائه خدمات بیشتر از حد متعارف مبالغی را به عنوان شهریه دریافت کند.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، علی اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش در حاشیه نشست علمی تخصصی برنامه تعالی مدیریت مدرسه که امروز (شنبه) در محل وزارت آموزش و پرورش برگزار شد در جمع خبرنگاران با اشاره به اجرای طرح تعالی مدیریت مدرسه در 5 هزار و 700 واحد آموزشی اظهار کرد: طرح تعالی مدیریت مدرسه امسال در 5 هزار و 700 واحد آموزشی اجرا می‌شود و این مدارس بر اساس شاخص‌های تعیین شده به طور مرتب مورد ارزیابی قرار می‌گیرد.

وی در ادامه افزود: در طرح تعالی مدیریت مدرسه تعدادی از مدرسین تحت آموزش قرار گرفتند و سپس به استان‌های خود جهت آموزش مدیران مدارس فرستاده شدند.

وی با بیان اینکه امیدواریم نتایج این برنامه به گونه‌ای باشد که بتوانیم سال آینده نیز مدارس بیشتری را تحت پوشش این برنامه قرار دهیم گفت: اجرای این طرح گامی در جهت مدرسه محوری است .

فانی در خصوص بودجه ریزی عملیاتی عنوان کرد: بودجه ریزی عملیاتی در 600 مدرسه از مجموع 5هزار و 700 مدرسه‌ای که در آن طرح تعالی مدیریت عملیاتی شده اجرا می‌شود که البته این 600 مدرسه از میان انواع مدارس هستند و متناسب با دانش آموزان‌مدرسه و هزینه سرانه دانش آموزی اعتباری در اختیار مدیر مدارس قرار می گیرند.

وی ادامه داد: البته حقوق معلمان را آموزش و پرورش پرداخت می‌کند و مابه‌التفاوت را به عنوان اعتبار در اختیار مدیر مدرسه قرار داده می‌شود تا به امور کیفیت بخشی بپردازد.

وزیر آموزش و پرورش در ادامه تصریح کرد: طبق قانون بودجه سال 93 قرار بود طرح بودجه ریزی عملیاتی در 0.5 درصد از مدارس کشور اجرا شود و تا اقدام به ارزشیابی علمی این طرح را ارزیابی و نتایج آن را در پایان سال تحصیلی اعلام کند تا پس از آن برای سال تحصیلی آینده تعداد بیشتری از مدارس را تحت بودجه ریزی عملیاتی قرار دهیم.

فانی با  اشاره به اینکه اجرای طرح عملیاتی کردن بودجه منجر به افزایش بهره وری و استفاده بهینه از منابع می شود گفت: بودجه ریزی عملیاتی مراحل مختلفی دارد که در مرحله نخست هزینه سرانه هر دانش آموز مشخص و در تعداد دانش آموزان‌ مدرسه ضرب می شود که پس از کسر حقوق کارکنان مدرسه این اعتبار در اختیار مدیر مدارس قرار می‌گیرد.

وی در پایان در خصوص دریافت شهریه به برخی از مدارس دولتی از دانش آموزان‌ گفت: مدارس هیئت امنایی، نمونه دولتی و تیزهوشان به دلیل آنکه خدمات بیشتر از حد متعارف ارائه می‌دهند به موجب مقررات مصوب شورای عالی آموزش و پرورش و با نظر انجمن اولیا و مربیان و مدرسه می‌توانند مبالغی را به عنوان شهریه دریافت کنند که البته باید برنامه‌های این مدارس مشخص شود.

انتهای پیام/

برچسب ها: مدرسه ، بودجه ، قانون
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار