منطقه آزاد اردبیل؛

منطقه آزاد اردبیل استان را در مسیر توسعه قرار می دهد

خدابخش استاندار اردبیل با اشاره به تصویب منطقه آزاد صنعتی، تجاری و گردشگری استان اردبیل در شورای مناطق آزاد گفت: راه اندازی منطقه آزاد اردبیل استان را در مسیر توسعه قرار می دهد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل؛ استان اردبیل با دارا بودن بیش از 360 کیلومتر مرز مشترک با کشور همسایه در بین استان های کشور طولانی ترین مرز مشترک را با جمهوری آذربایجان دارد و همواره از سوی مسئولان و نمایندگان استان و حتی مسئولان کشوری نیز بر اهمیت و استثنایی بودن این موقعیت تأکید شده است.

موقعیتی که با توجه به اقتصاد دائماً رو به رشد کشور همسایه و فرصت های تجاری بکر و بی نظیر موجود برای استان اردبیل در امر ایجاد ارتباط تجاری دوسویه و مبتنی بر قواعد و استانداردهای تجارت آسان با این کشور هم زبان و واقع در حوزه فرهنگی ایران، افقی روشن از فرصت های طلایی رشد و توسعه اقتصادی را در صورت نیل به اهداف؛ برای این استان و عموم ساکنان آن ترسیم نموده است.

مرزی بودن مهمترین زیرساخت منطقه آزاد است

استاندار اردبیل با اشاره به مزیت‌های مرزی استان اردبیل برای ایجاد منطقه آزاد تجاری صنعتی گفت: این استان 380 کیلومتر مرز زمینی با کشور جمهوری اذربایجان دارد که یک امتیاز مهم و اساسی برای ایجاد این منطقه به شمار می‌رود چرا که از شرایط ایجاد منطقه آزاد، مرزی بودن آن است.

استان اردبیل به دلیل برخورداری از فرودگاه، گمرک بین‌المللی، ظرفیت‌ها و توانمندی‌های گردشگری، کشاورزی قابلیت‌های مختلفی برای تبدیل شدن به منطقه آزاد را داشت که این امر در شورای مناطق آزاد کشور به تصویب رسید.

با تصویب منطقه آزاد روند سرمایه گذاری در اردبیل افزایش می یابد
استاندار اردبیل گفت:‌ با تصویب منطقه آزاد روند سرمایه گذاری در اردبیل افزایش می یابد و پتانسیل ها و ظرفیت های استان در عرصه های مختلف احیا می شود.

یکی از زیرساخت های سرمایه گذاری در کشور منطقه آزاد است و با تصویب منطقه آزاد اردبیل بی شک سرمایه گذاران استقبال بیشتری برای سرمایه گذاری در استان خواهند داشت.

محدوده منطقه آزاد مستقل اردبیل تعیین می‌شود

نماینده مردم شهرستان‌های اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به ایجاد منطقه آزاد به صورت مستقل در استان اردبیل، محدوده این منطقه نیز به صورت مجدد تعیین می‌شود.

قرارگیری منطقه آزاد در محدوده استان سبب می‌شود تا علاوه بر سهولت تردد و مسافرت‌ها از طریق فرودگاه، حمل و نقل بار نیز با توجه به اهمیت مراودات تجاری در این محدوده با وجود فرودگاه و گمرک با سهولت بیشتری انجام شده و سبب توسعه این منطقه شود.

منطقه آزاد تجاری اردبیل بخش کشاورزی را رونق می‌دهد

دبیر و سخنگوی مجمع نمایندگان استان اردبیل گفت: با تصویب منطقه آزاد تجاری استان اردبیل بخش کشاورزی رونقی مضاعف پیدا می‌کند.

پیرموذن افزود: با تدبیر دولت یازدهم و با تصویب منطقه آزاد تجاری اردبیل و اتصال آن به دیگر مناطق آزاد تجاری کشور که از خواسته‌های به حق مردم استان اردبیل بوده که لیاقت و برازندگی‌ آن را هم دارند، دولت با تصویب این منطقه سنگ تمام گذاشت که امیدواریم زمینه تحقق آن فراهم آید.

اردبیل به لحاظ همسایگی با کشور آذربایجان و ترکیه که شاهراه ورود به کشورهای آسیایی و اروپایی هستند، می تواند با جذب سرمایه‌گذاران و شرکت‌های بزرگ زمینه ایجاد اشتغال واقعی برای لشگر جوانان بیکار و جویای شغل را به وجود آورد که با تصویب منطقه آزاد اردبیل بی شک تحول عظیمی در حوزه اقتصادی و اشتغالزایی منطقه به وجود می آید.

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.