گاردین نوشت؛

پادشاه جدید عربستان با ایجاد تغییرات بزرگ پایه‌های تاج و تخت خود را محکم کرد

روزنامه گاردین نوشت پادشاه جدید عربستان با ایجاد تغییرات بزرگ در دولت موجب تعجب همگان شد اما پایه‌های تاج و تخت خود را محکم کرد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران؛‌ روزنامه گاردین نوشت پادشاه جدید عربستان با ایجاد تغییرات بزرگ در دولت موجب تعجب همگان شد اما پایه‌های تاج و تخت خود را محکم کرد.

این روزنامه انگلیسی امروز در پایگاه اینترنتی خود در مقاله‌ای به قلم مارتین چولوف نوشت پادشاه جدید عربستان یک هفته پس از رسیدن به تاج و تخت، مقامات بلند‌پایه این کشور را تغییر داد و با این اقدام همه را در داخل کشور متحیر کرد و به حدس و گمان‌ها مورد این که افراد جدیدی که وی انتخاب کرده است برای سیاست این کشور چه معنایی دارند دامن زد.

ملک سلمان بن عبدالعزیز بن سعود اواخر پنج شنبه با صدور فرمان‌هایی در مورد انتصاب مقامات بلند پایه‌ای که می‌توانند کشور را به مسیر جدیدی سوق بدهند، پایه‌های تاج و تخت خود را محکم کرد.

در میان سی نام جدید در دولت عربستان،‌ عادل الطریفی مهمترین آن است که به عنوان وزیر اطلاع رسانی معرفی شد. 

یکی از مقامات این کشور گفت انتصاب الطریفی پاسخ مثبتی به نیاز های این کشور در پاسخگو بودن به انتقادات و مطالبات نسل جوان است. مقامات مهم امنیتی از جمله بندر بن سلطان، رئیس سابق دستگاه اطلاعاتی این کشور نیز تغییر کردند. 

کمیته‌های جدیدی برای نظارت بر امور امنیتی و سیاسی تشکیل شد. ملک سلمان همچنین دو نفر از پسران ملک عبدالله را که امرای مکه و ریاض بودند عزل کرد. 

برای آرامش بازارهای جهانی، وی وزیر نفت و وزیر امور خارجه را در سمت خود ابقا کرد. 

در نهایت باید گفت حاکمان عربستان در طول 83 سال گذشته در مقابل درخواست‌های غرب برای ایجاد اصلاحات مقاومت کرده‌اند و ملک سلمان نیز گفته است تغییری اساسی در رویکرد وی نسبت به گذشته ایجاد نخواهد شد.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار