رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران:

بدون مشارکت، استفاده از بیمه عملی نیست

دکتر جعفریان گفت: نقش سازمان‌های بیمه گر در ارتقاء سلامت جامعه بسیار مهم و تاثیر گذار است که این مستلزم مشارکت مردم و تعامل سازمان‌های بیمه گر با خودشان است و در غیر این صورت خیلی نمی‌توان به موفقیت بیمه‌ها امید داشت.

دکتر علی جعفریان رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: بیمه برای هر کشوری نقطه قوت به حساب می آید و بیمه همگانی سلامت را می توان نقطه عطفی در این موقعیت دانست ولی نکته حائز اهمیت این است که در کشور ما متاسفانه سازمان‌های بیمه گر مشارکت و همکاری چندانی با هم ندارند در یک کلام با هم هماهنگ نیستند که این موضوع نوعی سر درگمی در جامعه ایجاد می‌کند.

وی افزود: از طرفی با پرداخت حق بیمه 5 تا 10 هزار تومانی و بیمه شدن مردم با پرداخت حق بیمه پایین نمی‌توان توقع چندانی از دریافت مطلوب خدمات بهداشتی و درمانی داشت و این مطلب کاملا واضح است که پرداخت حق بیمه پایین، افت کیفیت خدمات را در پی خواهد داشت.

دکتر جعفریان گفت: از طرفی در درازمدت متولی بحث سلامت وزارت بهداشت است ولی مباشر مستقیم وزارت بهداشت، سازمان بیمه است ولی از آنجایی که سازمان های بیمه گر سرانه از دولت هم دریافت می‌کنند، موظف به ارائه خدمت و پوشش بیمه‌ای مردم هستند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.