تصور کنید؛

یک روز بدون تلفن

گراهام‌بل از ده‌ها سال قبل به عنوان مخترع تلفن معرفی شده بود و در این روز توانست نخستین تماس موفق راه دور را به نتیجه برساند.

به گزارش دریچه فناوری اطلاعات باشگاه خبرنگاران؛ تصور کنید گراهامبل اگر صد سال پیش تلفن را اختراع نکرده بود چه می شد. تصور کنید اگر در حال حاظر تلفن وجود نداشت چه می شد چقدر زندگی ها تغییر می کرد. این اختراع بزرگ چقدر دنیای فناوری را متحول کرد. ابزار محبوبی که صد سال پیش باعث تعجب همگان شد. از زمان برقراری نخستین تماس صوتی 100 سال می‌گذرد و اگرچه این روزها مردم با خطوط ثابت تلفن کمتر سروکار دارند، اما اختراع گراهام‌بل همچنان یکی از پرکاربردترین ابزارها در سراسر جهان محسوب می‌شود. سازمان جهانی مخابرات(ITU) چندی پیش با انتشار گزارشی اعلام کرد ضریب نفوذ تلفن‌های ثابت برای پنجمین سال متوالی کاهش یافته است و سال 2014 در حالی به پایان رسیده که تعداد خطوط ثابت تلفن در جهان نسبت به سال 2009 میلادی بیش از 100 میلیون عدد کمتر شده است.


اتحادیه جهانی مخابرات همچنین در گزارش مربوط به کشورهای جهان اظهار داشت که ایران در سال 2000 میلادی 9.4 میلیون خط ثابت تلفن را در اختیار داشته که این رقم در پایان سال 2013 میلادی به 29.6 میلیون عدد رسیده است. بر اساس این گزارش گفته می‌شود در حالی که سال 2000 ضریب نفوذ خطوط ثابت تلفن در ایران 14.39 درصد بود، این رقم برای سال 2013 میلادی 38.33 درصد محاسبه شد.
برچسب ها: دریچه ، تلفن ، گراهامبل ، نتیجه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار