"شاگردانم شکایت می کنند که تمرینات سخت است"؛

هاشمی: ارزش آدم ها با یک نتیجه کم و زیاد نمی شود

سرمربی تیم بسکتبال مهرام با اشاره به سختی تمرینات این تیم پیش از فینال تاکید کرد که نتیجه برد و باخت در بازی فینال زودگذر است و حفظ احترام افراد باقی می ماند.

 مصطفی هاشمی بعد از تعیین حریف مهرام در فینال لیگ ملی بسکتبال به خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران گفت: به عنوان مربی اصلا نمی توانم در مورد اینکه دوست داشتم چه کسی از مرحله نیمه نهایی بالا بیاید نظر بدهم. شاید چیزهایی در دلم باشد که با خودم است اما مهم این است که تیم های دانشگاه و پتروشیمی تیم های بزرگی هستند و بودن آنها به سطح کیفی لیگ اضافه می کند. این مربیان و تیم ها باعث سود بسکتبال ما می شوند.

وی ادامه داد: روزی مربیان و تیم ها برنده می شوند و یک روز هم می بازند اما این چیزی از ارزش های مربی و باشگاه کم نمی کند. شاید یک روز خوب نباشی و یا شانس وجود نداشته باشد. قضاوت روی نتیجه ای که در ثانیه ها رقم خورده، برای کسانی است که در زمین عرق نریخته اند و این مسائل را با پوست خود حس نکرده اند وگرنه دید متعادل تری داشتند.

با یک برد و باخت نباید قضاوت کرد

هاشمی گفت: نمی توان با یک برد و باخت تیمی را قضاوت کرد. تمام تیم هایی که باخته اند به بسکتبال ما خدمت کرده اند. آخرین حرف های من هم این خواهد بود که درست است بسکتبال ما یک نسل طلایی از بازیکنان دارد اما منهای خودم که چیزی از بسکتبال نمی دانم، بسکتبال ما غیر نسل امروزی مدیون مربیان، باشگاه ها و بازیکنانی است که پیش از این بسکتبال را در ایران متحول کردند. اگر این باشگاه ها و مربیان نباشند باید احساس خطر کرد.

سرمربی مهرام در مورد فینال مقابل پتروشیمی تاکید کرد: این فینال هم مانند بازی های سال های اخیر، برد و باخت دارد و باعث خوشحالی و ناراحتی می شود. زیاد نباید به این نتایج تکیه کرد و نباید نمایش اجرا کنیم. همه باید تلاش خود را انجام دهند و بدانند که ارزش آدم ها با برد و باخت، کم یا زیاد نمی شود. حاشیه ها نمی توانند ارزش افراد را زیر سوال ببرند. تنها گذر زمان همه چیز را مشخص و سره را از ناسره جدا می کند.

بازیکنان تیم گاهی از تمرینات سخت شکایت می کنند

هاشمی در مورد وضعیت شاگردان خود گفت: در این هفته هم مانند تمام سال سخت تمرین کردیم. همیشه به بازیکنانم تاکید می کنم که برای تمرین اهمیت قائل باشند چون وقتی به تمرینات اهمیت بدهیم یعنی به مسابقه اهمیت داده ایم. البته گاهی بازیکنان تیم از من شکایت می کنند که چرا انقدر تمرینات سخت است. ما هم عادت کرده ایم و هر روز با این موضوع زندگی می کنیم. 

وی اضافه کرد: آرزوی یک بازی بدون حاشیه را در فینال داریم که برای بردن هر کاری نکنیم و دست به هر کار ناصوابی نزنیم. امیدوارم فقط توانایی های فنی، برنده را در زمین مشخص کند و بدانیم که برد و باخت ها زود تمام می شوند اما دیدن و احترام گذاشتن به آدم ها مهمتر است و اینکه تیم ملی هم باید از این بازی سود ببرد.

لیگ ملی را در تابستان برگزار کنیم

هاشمی در انتهای لیگ ملی هم از این فرمت مسابقات ناراضی است و توضیح می دهد: من از ابتدا با لیگ ملی مخالف بودم. لیگی خوب است که از اوایل شهریور تا خرداد با 2 بازیکن خارجی انجام شود و یک بازیکن هم در مرحله پلی آف به تیم اضافه شود. همان نگاهی که دنیا دارد را ما هم باید داشته باشیم. در زمان تشکیل اردوهای تیم ملی هم مشابه همین لیگ را برگزار کنیم تا اگر به زعم برخی دوستان جوانان می خواهند شایستگی خود را نشان دهند در همانجا مانند سامرلیگ (لیگ تابستانی) آمریکا این کار انجام شود.

انتهای پیام/
برچسب ها: مصطفی ، هاشمی ، مهرام
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار