پنجره ای رو به گذشته در نیاوران گشوده خواهد شد

کنسرت موسیقی کلاسیک هوشیار خیام با عنوان "پنجره ای به گذشته" 12 و 13 بهمن ماه در سالن اصلی فرهنگسرای نیاوران، سالن خلیج فارس اجرا می‌شود.

به گزارش حوزه سینما باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی فرهنگسرای نیاوران، هوشیار خیام که برای دومین بار درفرهنگسرای  نیاوران اقدام به برگزاری کنسرت کرده قصد دارد  در شب اول "پنجره ای رو به گذشته" قطعاتی از ساخته های خود  با پیانو را برای علاقمندان به موسیقی اجرا کند . در شب دوم این کنسرت نیز وی به همراه ویلن امیر باورچی بنا دارد قطعاتی از دو آهنگساز شهیر "یوهان برامس " و " فرانک"  را به صورت دونوازی اجرا کند.

هوشیار خیام متولد 1357 در بدفورد انگلیس ، تحصیلات موسیقی را از هفت سالگی شروع کرد و تحت نظر استادان مختلف به فراگیری موسیقی پرداخت. تحصیلات دانشگاهی را همزمان در دانشکدۀ موسیقی دانشگاه هنر و کالج ترینیتی لندن ادامه داد و دوره های کاردانی نوازندگی پیانو در سال ۱۳۷۵ ، کارشناسی تئوری موسیقی در سال ۱۳۷۶ از ترینیتی کالج لندن و کارشناسی موسیقی ایرانی از دانشگاه هنر ایران در سال ۱۳۷۸ را سپری کرد.

خیام در این مدت کنسرت‌های فراوانی برگزار کرد که از آن جمله می‌توان به کنسرت رباعیات خیام و کنسرت سال ۱۳۸۴ فستیوال موسیقی فلورانس ایتالیا به رهبری پروفسور جول هوفمان اشاره نمود. وی در آمریکا موفق به اخذ دکترای موسیقی در آهنگسازی و رهبری ارکستر گردید.

وی که سابقه همکاری با حسین علیزاده و محمدرضا درویشی را در تالار وزارت کشور،  همراه با ارکستر ناسیونال اوکراین نیز در کارنامه هنری خود دارد تاکنون کنسرت های بسیاری در تالار وحدت و رودکی و همچنین تالار فارابی برگزار کرده است . وی تاکنون برخی از آهنگ‌های خود را در آثار انفرادی و گروهی به چاپ رسانده و منتشر کرده‌است که از آن جمله می‌توان به سی‌دی‌های «ابرها و تاتاری» اشاره کرد.

گفتنی است کنسرت "پنجره ای رو به گذشته" یکشنبه و دوشنبه 12 و 13  بهمن ماه ساعت 20 در سالن خلیج فارس فرهنگسرای نیاوران برگزار می شود و علاقمندان جهت تهیه بلیط می توانند با شماره  22803631 تماس حاصل نموده و یا به سایت ایران کنسرت مراجعه نمایند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار