رییس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران:

ذخیره سازی 50 هزارتن مرغ برای عید/ خرید تضمینی شیر از گاوداران به هفت‌هزار تن رسید

موسوی گفت: 137 طرح در زیربخشهای آب و خاک تولیدات گیاهی تعاونی روستایی و امور عشایر در دهه فجر به بهره‌برداری خواهد رسید.

ذخیره سازی 50 هزارتن مرغ برای عید/ خرید تضمینی شیر از گاوداران به هفت‌هزار تن رسیدبه گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران محمد موسوی رییس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران که امروز در جمع خبرنگاران  اظهار داشت: طرحهای به بهره‌برداری رسیده شامل 35 امور زیر بنایی، 60 درصد بخشهای تولیدی و مابقی آن در امور منابع طبیعی و عشایری است.

وی همچنین افزود: 6 طرح از این 37 طرح بالای یک میلیارد تومان سرمایه‌گذاری شده است و همچنین 12.5 درصد به تعداد طرحها افزوده شده است.

موسوی با اشاره به وضعیت خرید تضمینی شیر در استان تهران اشاره کرد و گفت: تا کنون میزان خرید تضمینی شیر در استان تهران به 7000 تن رسیده و تمامی پول دامداران تا دی ماه سال جاری پرداخت شده است.

وی در خصوص وضعیت ذخیره مرغ برای شب عید اضافه کرد‌: خوشبختانه 50 هزارتن مرغ برای شب عید خریدار و ذخیره سازی شده است و اگر نیاز باشد باز هم خریدار و ذخیره خواهد شد.

وی در خصوص افزایش قیمت مرغ نسبت به دو ماه گذشته نیز اضافه کرد: متاسفانه مرغداران کشور با مازاد تولید رو به رو شده‌اند و این سبب شد تا قیمت مرغ از 3900 تومان به کیلویی 4300 تومان برسد که ما در روزهای آینده تا حدی شاهد افزایش قیمت مرغ خواهیم بود تا ضرر و زیان مرغداران  جلوگیری شود.

وی در خصوص وضعیت تامین نهاده‌ها و حمایت گسترده از بخشهای تولیدی یادآور شد: در سال جاری با ثابت نگه داشتن قیمت نهاده و همچنین ذخیره سازی 150 هزار تن انواع نهاده‌های دامی و مرغی توانستیم قیمت نهاده‌ها را ثابت نگه داشته و در منابعی شاهد کاهش قیمت باشیم و همچنین ما تاکنون 340 دستگاه تراکتور 5 دستگاه کمباین 80 دستگاه دنباله بندهای حفاظتی خریداری کرده و در اختیار کشاورزان قرار داده‌ایم.

موسوی همچنین در پایان یادآور شد: تاکنون 30 کلینیک گیاه‌پزشکی در استان تهران راه‌اندازی شده که 300 کارشناس فرایند استفاده از سموم آفات نباتی و غیره نظارت کرده تا محصولاتی سالمی را به جامعه عرضه کنند.

انتهای پیام/

برچسب ها: تعاونی ، روستایی ، فجر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار