مارک کرک:

تشدید تحریم‌های ایران دیر یا زود تصویب می‌شود/ از عملکرد تیم مذاکره‌کننده آمریکا رضایت نداریم

سناتور جمهوریخواه در مصاحبه ای با بلومبرگ گفت حتی اگر سنا رای گیری در خصوص طرح تشدید تحریم ها بر ضد ایران را که وی و سناتور دموکرات رابرت منندز تهیه کرده اند، تا اواخر ماه مارس به تعویق بیندازد، رهبران جمهوریخواه در عزم خود برای پیشبرد و تصویب آن راسخ هستند و آن را تصویب خواهند کرد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران، بلومبرگ در گزارشی نوشت: کنگره آمریکا همچنان قصد داد طرح تشدید تحریم‌های ایران را دیر یا زود به پیش ببرد و دولت باراک اوباما  رئیس جمهور آمریکا نمی تواند برای متوقف ساختن آن کاری انجام دهد. این سخنان یکی از سناتورهایی است که طرح  پیشنهادی آنها در این زمینه در کمیته بانکداری سنا به تصویب رسیده است. 

"مارک کرک" سناتور جمهوریخواه از ایالت ایلینویز در مصاحبه ای با بلومبرگ ضمن تایید این مطلب گفت حتی اگر سنای آمریکا رای گیری در خصوص طرح تشدید تحریم ها بر ضد ایران را که وی و سناتور دموکرات رابرت منندز تهیه کرده اند ، تا اواخر ماه مارس به تعویق بیندازد، رهبران حزب جمهوریخواه در عزم خود برای پیشبرد و تصویب آن راسخ هستند و وی اطمینان دارد که سنا آن را تصویب خواهد کرد. این اقدام به رغم هشدارهای مکرر دولت اوباما صورت می گیرد مبنی بر اینکه تشدید تحریمها بر ضد ایران موجب فروپاشی مذاکرات با تهران، شکاف در ائتلاف بین المللی برای اجرای تحریمهای ایران و نیز  احتمال وتوی این طرح از سوی رئیس جمهور خواهد شد. 

مارک کرک در این مصاحبه تاکید کرد: این موضوع که تلاشها برای تشدید تحریمها بر ضد ایران را می توان متوقف کرد، با رای مردم آمریکا در انتخابات اخیر و روی کار آمدن یک سنای جمهوریخواه کاملا منتفی شده است و این طرح قطع نظر از اینکه رئیس جمهور چه احساسی درباره آن دارد، در سنا پیش خواهد رفت. 

وی با اشاره به رهبران اکثریت  واقلیت سنای آمریکا در این باره گفت : ما تابع میچ مک کانل رهبر اکثریت جمهوریخواه در سنا خواهیم بود، ولی در به تاخیر انداختن رای گیری تابع سیاست هری رید رهبر دموکراتها نخواهیم بود. 

کمیته بانکداری سنا طرح کرک - منندز را با 18 رای موافق در برابر چهار رای مخالف در روز پنجشنبه تصویب کرد و چندین تن از نمایندگان دموکرات مانند جو دانلی ، چاک شامر، جون تستر و مارک وارنر به آن رای مثبت دادند.

اوباما وعده داده است که اگر نتواند مانع از اقدامات کنگره شود، موضوع مخالفت با قانون تحریم های ایران را با ملت آمریکا در میان خواهد گذارد. کرک نیز در مقابل تاکید کرده است در ایالت های کلیدی مانند نیوجرسی و نیویورک از مقامات خواهد خواست تا فشارها بر منندز و شامر را تشدید کنند تا مطمئن شوند حمایت قدرتمندانه آنها از این قانون همچنان به قوت خود باقی خواهد بود. 

کرک گفت: با این سخنان اوباما موافق است که شانس موفقیت مذاکرات هسته ای میان ایران و گروه پنج به علاوه یک کمتر از  50 - 50 است ولی وی تاکید دارد که رویکرد کلی دولت اوباما در گرمی روابط با ایران نادرست است. 

کرک می گوید در عین حال از عملکرد تیم مذاکره کننده آمریکا در مذاکرات هسته ای به سرپرستی وندی شرمن رضایت چندانی ندارد. 

کرک با اشاره به عدم تعامل مستقیم میان خود و کاخ سفید در شرایط کنونی تصریح کرد : از اینکه دولت دائم به من به دیده یک دشمن نگاه می کند بسیار خسته شده ام. آنها فقط می خواهند با کسانی حرف بزنند که با نقطه نظرات خودشان موافق هستند و در پیله خود باقی بمانند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
حیدری
۱۵:۴۶ ۱۲ بهمن ۱۳۹۳
مذاکره چه به نتیجه برسه یا نرسه اسرائیل رفتنی است.تحریم برای اونایی بده که چشمشان بدست شیطان بزرگه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۹ ۱۲ بهمن ۱۳۹۳
انشاالله همه ی ایرانیها یاد خواهند گرفت ایرانی باید با عزت زندگی کند و همیشه شعارش مرگ بر آمریکا باشد نه رابطه با آمریکا
Iran (Islamic Republic of)
اقا محمد
۱۲:۳۰ ۱۲ بهمن ۱۳۹۳
این کرکر اجل اش سر امده انشالله تا ان زمان خواهد مرد تا به ارزویش نخواهد رسید
Iran (Islamic Republic of)
aaa
۱۱:۴۱ ۱۲ بهمن ۱۳۹۳
انگار یادشون رفته که آدم همیشه تو محدودیت ها ستاره میشه
آخرین اخبار