خلبان ايرآسيا لحظاتي قبل از سقوط چه كرد؟

مقامات تيم‌هاي جست‌وجوي اندونزيايي مي‌گويند خلبان هواپيماي سقوط كرده ايرآسيا پيش از وقوع حادثه صندلي خود را ترك كرده است.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران، مقامات تيم‌هاي جست‌وجوي اندونزيايي مي‌گويند خلبان هواپيماي سقوط كرده ايرآسيا پيش از وقوع حادثه صندلي خود را ترك كرده است.


به گفته كارشناسان اگر خلبان صندلي خود را ترك كرده باشد پس از بازگشت زمان كافي براي كنترل هواپيما و جلوگيري از سقوط آن را نداشته است. با اين حال مقامات اندونزيايي تاكيد كرده‌اند كه هنوز براي اظهارنظر قطعي در مورد علت سقوط هواپيما زود است.

با كشف جعبه سياه هواپيماي ايرآسيا در ماه گذشته انتظارات براي فاش شدن علت سقوط هواپيما افزايش يافته است.

در حالي كه تاكنون اجساد بيش از ٧٠ سرنشين اين هواپيما از آب خارج شده است، هفته گذشته تيم جست‌وجوي ارتش اندونزي به دليل «نامساعد بودن شرايط جوي» از ادامه عمليات جست‌وجو براي يافتن ساير اجساد سرنشينان اين هواپيما انصراف داده است با اين حال سازمان امداد و نجات اندونزي اعلام كرده است كه تا خارج كردن بدنه اصلي هواپيما از قعر درياي جاوه دست از تلاش بر نمي‌دارد.

هواپيماي ايرآسيا متعلق به شركت هواپيمايي مالزي روز شنبه هفتم دي ماه سال جاري، در حالي كه مسير هوايي اندونزي به سنگاپور را با ١٦٢ سرنشين طي مي‌كرد به دليل آنچه تاكنون «نامساعد بودن شرايط آب و هوايي و برخورد با توده خطرناك جوي» اعلام شده است در درياي جاوه سقوط كرد.

منبع اعتماد 


برچسب ها: خلبان ، ایر ، آسیا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.