همدان؛

در شورای فنی استان مطرح شد: عمر ساختمان های کشور کمتر از پنجاه سال است

کارگروه شورای فنی استان همدان در حالی برگزار شد که نمایندگان سازمان های مختلف از مشکلات بسیار دربخش ساخت و ساز گلایه مند بودند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران همدان؛ مدیر کل استاندارد استان همدان با اشاره به عمر کم ساختمان های کشور گفت:عمر مفید ساختمان های کشور کمتر از پنجاه سال می باشد و این در حالی ست که عمر مفید ساختمان در جهان بیش از صد سال است.

فرهاد تیموری ادامه داد:طبق آمار اگر کاری صورت بگیرد که تنها یک روز به عمر ساختمان های کشور افزوده شود،روزانه افزون بر500میلیون تومان هزینه ذخیره خواهد شد.

مدیر کل راه و شهرسازی استان همدان هم گفت:در سال جاری 540 بازرسی از ساختمان های در حال ساخت در سه هزار و پنجاه طبقه صورت گرفته است.

رودباری خاطرنشان کرد:در حال حاضر یکی از آفت های ساخت و ساز،بازدید شهرداری ها پس از اتمام ساخت است.

وی تصریح کرد:اگر ناظران،تخلفات صورت گرفته را در حین ساخت به اطلاع شهرداری ها برسانند مشکل هزینه تخریب برای مالکان از بین می رود.

مدیر کل راه و شهرسازی استان همدان یکی دیگر از مشکلات این بخش را حاضرنبودن ناظران در مراحل ساخت و ساز دانست و افزود:هم اکنون بسیاری از ناظران،خارج از استان هستندولی بر ساخت و سازهای استان نظارت دارند.

رودباری با اشاره به نبود نوآوری در خدمات مهندسی یادآور شد:برج های ساخته شده با کمترین خدمات فنی بالا می روند که فاقد پایین ترین تکنولوژی های روز دنیاست.

مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان همدان نیز گفت:شهرداری ها و سازمان های مربوط  به ساخت و ساز های غیر مجاز توجه چندانی ندارند.

ظفری افزود:این در حالی است که پس از پایان ساخت نیز،مشکل تخلف با جریمه ای جزئی حل می شودوبا این وجود نباید انتظار داشت تخلفات ساخت و ساز کاهش یابد.

جلسات شورای فنی برای حل مشکلات ساخت و ساز استان هر هفته برگزار می شود.

انتهای پیام/ز


برچسب ها: همدان ، ساختمان ، عمر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.