گزارش رسانه آمریکایی از مهاجران پاکستانی در "افغانستان"

یک رسانه آمریکایی روز یکشنبه در گزارشی نوشت: ده ها هزار پاکستانی در ماه های اخیر برای گریز از درگیری ارتش و شبه نظامیان به افغانستان پناهنده شده و با دشواری های پناهندگی روبه رو شدند.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران ،  حدود 60 هزار پاکستانی که بیش از نیمی از آنان کودکان هستند، در ماه های گذشته وارد استان ناآرام "خوست" افغانستان شده و در 20 کیلومتری مرز در اردوگاهی به نام "گولان" اسکان یافتند.

این عده، همه کسانی که از پاکستان وارد مرزهای افغانستان شده اند، نیستند. در واقع، از ماه ژوئن سال گذشته که ارتش پاکستان حمله ای همه جانبه را علیه طالبان در استان "وزیرستان شمالی" آغاز کرد، تا امروز 210 هزار پاکستانی از مرزهای کشور خود عبور کرده و وارد افغانستان شده اند.

جالب آنکه استان های "خوست" و "پاکتیکا" که بیشتر پناهجویان به آنجا پناهنده آورده اند، استان های بسیار ناآرام در شرق افغانستان هستند و نیروهای امنیتی افغان برای ایجاد امنیت در این دو منطقه با دشواری های فراوان رو به رو هستند.

درست در کنار اردوگاه پناهندگان، نیروهای کلاه آبی سازمان ملل متحد، سرگرم عملیات مین یابی و مین روبی هستند. اما درون اردوگاه، برخی بازرگانان محلی، ایستگاه های فروش کالا به راه انداخته اند و این حس را به بینندگان منتقل می کنند که حضور پناهندگان پاکستانی، حضوری دیرپا خواهد بود.

حمله ارتش پاکستان به استان "وزیرستان شمالی" پس از آن صورت گرفت که طالبان پاکستان، مسوولیت حمله ای تروریستی به فرودگاه بین المللی کراچی را پذیرفت.

افزون بر مهاجرانی که به افغانستان رفته اند، 93 هزار خانواده یعنی حدود 750 هزار نفر، به درخواست اسلام آباد خانه هایشان را رها کرده و درون پاکستان آواره شده اند.

به تازگی ارتش پاکستان حمله ای را به منطقه "خیبر" آغاز کرده است. نیروهای پاکستانی در تعقیب شبه نظامیان فراری از "وزیرستان" به "خیبر" وارد شده اند.
/انتهای پیام
منبع:ایرنا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.