گزارش از برگزاری نمایشگاه پوشاک/

رمقی برای تولیدکنندگان باقی نماند/هجوم مردم برای خرید پوشاک ترک به نمایشگاه/حمایت از تولید داخلی تنها در شعار

پس از انتقادهای بسیار امروز نمایشگاه پوشاک ترک همزمان با نمایشگاه پوشاک داخلی در محل نمایشگاه های بین المللی افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران پس از انتقادهای بسیار امروز نمایشگاه پوشاک ترک همزمان با نمایشگاه پوشاک داخلی در محل نمایشگاه های بین المللی افتتاح شد.

برگزاری همزمان این دو نمایشگاه و نیز اعطای تعرفه ترجیحی به پوشاک ترک انتقاد های بسیاری را در پی داشت و بسیاری از تولید کنندگان پوشاک داخلی از اجرای این تعرفه ترجیحی به عنوان فرش قرمزی برای ترک ها یاد میکنند .

این در حالیست که رییس سازمان توسعه و تجارت انتقادهای واردشده به این تعرفه ترجیحی را ناشی از کم اطلاعی میداند و معتقد است برای توسعه تجارت یکی از الزامات تعرفه های ترجیحی با سایر کشورها به خصوص کشورهای همسایه است.

به گفته رییس سازمان توسعه و تجارت با توجه به اینکه تعرفه واردات پوشاک 100 درصد است و با قرار گرفتن در گروه دهم کالایی این تعرفه 200 درصد میشود بااین وجود با تخفیفاتی که به ترکیه داده‌شده است تعرفه واردات پوشاک 120 درصد شده است که همچنان بالا است.

گزارش های میدانی خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران از نمایشگاه پوشاک حاکی از آن است که این نمایشگاه  فروش ندارد اما با این وجود امروز همزمان با افتتاح نمایشگاه بسیاری از مردم برای خرید به این نمایشگاه مراجعه کردند و پس از اینکه مطلع شدند که این نمایشگاه فروش ندارد دچار سردرگمی شدند.

اگرچه در برگزاری این دو نمایشگاه کج سلیقگی هایی صورت گرفته و همزمان با تعرفه های ترجیحی شده است اما به گفته مسئولین برگزاری این نمایشگاه میتواند فضا را برای پوشاک ایرانی و تولید کنندگان داخلی رقابتی تر کند.

اما هنوز این سوال وجود دارد که دلیل برگزاری همزمان نمایشگاه پوشاک ترک با نمایشگاه تولیدات داخلی چیست و در حالیکه این امر موجب کمتر دیده شدن تولیدات داخلی شده است چرا باز مسئولین از این تصمیم نابجا دفاع تمام قد می کنند و اگر شعار از تولیدات داخلی و حمایت از تولید کننده است چرا تولیدکنندگان ما در عمل چیزی را مشاهده نمیکنند و تولید کننده داخلی تا کی باید چوب تصمیمات لحظه ای مسئولان را بخورد؟
انتهای پیام/



.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار