توکلی: عملکرد تیم ملی قابل قبول بود/ به پسرم افتخار می کنم

کارشناس هندبال گفت: از نظر من عملکرد تیم ملی هندبال قابل قبول بوده است و نمی شود توقع بی جا از ملی پوشان داشت.

توکلی: عملکرد تیم ملی قابل قبول بود/ به پسرم افتخار می کنم

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران علی اصغر توکلی کارشناس هندبال با نزدیک به نیم قرن فعالیت در هندبال یکی از خبره های این رشته است. وی که از سال 1347  وارد عرصه هندبال شده است 17 سال حضور در راس هندبال کازرون و 30 سال سابقه  ریاست هیئت هندبال استان فارس را در کارنامه کاری خود دارد. وی پدر داوود توکلی (رئیس فعلی کمیته داوران هندبال آسیا) می باشد. علی اصغر توکلی در حال حاضر برای شرکت در سمینار مربیان و مدرسین وناظران که همزمان با رقابت های جهانی برگزار شد، در دوحه قطر حضور دارد. در رابطه با سمپوزیم مربیان و همچنین عملکرد تیم ملی ایران در رقابت های جهانی مصاحبه ای با وی ترتیب داده ایم که در ذیل آمده است.

 

عملکرد تیم ملی ایران در رقابت های جهانی را چطور دیدید؟

تیم ملی با کسب دو پیروزی در اولین حضورش در رقابت های جهانی نتیجه قابل قبولی کسب کرد. بازیکنان با تعصب و غیرت مثال زدنی بازی کردند. در برابر تیم های قدرتمند نمایش خوبی داشتند. از نظر بدنسازی چون مدت کمی برای آماده سازی زمان بوده آمادگی لازم را پیدا نکردند ولی از لحاظ تکنیکی باید گفت که چیزی از بازیکنان تیم های دیگر کم نداشتند.  با امکانات و بازی های تدارکاتی که ملی پوشان داشتند کسب مقام بیست و یکم جای بسی خرسندیست.

 

برخی کارشناسان هندبال اعتقاد داشتند تیم ملی نتیجه خوبی را کسب نکرده است؟

کارشناسانی که توقع داشتند تیم ملی نتیجه بهتری بگیرد و مصاحبه هایی نیز بر علیه تیم ملی انجام دادند باید واقع بین باشند.  غرض ورضی با انتقاد تفاوت دارد. باید با عینک خوش بینی نگاه کرد. اگر تیم با امکانات و اردو های آماده سازی زیاد به مسابقات اعزام میشد انتظار نتیجه بهتر را میتوان داشت. این تیم قبل از رقابت های جهانی با کارشکنی برخی افراد قرار بود اعزام نشود. کسی که دلسوز هندبال باشد در مورد عملکرد تیم ملی درست قضاوت می کند.

 

مربی گری ماچک از نظر شما قابل قبول بود؟

تیم ملی با کادر فنی خوبی به رقابت های جهانی  اعزام شد. بوروت ماچک بر روی بازیکنان به خوبی اشراف دارد متاسفانه فرصت کمی برای آماده کردن تیم داشت.  میتوان در رقابت های بعد نیز از ماچک استفاده کرد. اما این را هم باید اضافه کنم که ما مربیان خوبی در ایران داریم که می توانند از آنها به عنوان سرمربی تیم ملی بهره برد.

 سمینار مربیان هندبال در د وحه قطر چگونه بود؟

همزمان با رقابت های جهانی هندبال سمینار آشنایی با تاکتیک ها و تکنیک ها برای مربیان برگزار شد. کلاس ها به صورت تئوری و عملی بود. کلاس عملی بسیار مفید و آموزنده بود.  چون کلاس عملی بیشتر ملکه ذهن می شود. این کلاس ها توسط فلدمن مدرس برجسته آلمانی  اداره شد. سابق بر این در ایران کلاسهای مربی گری سولیداریتی با تدریس فلدمن برگزار شده بود. همزمان با این سمینار جلسه مدرسین فدراسیون جهانی نیز برگزار شد.

حضور مربیان ایرانی دراین سمینار چه تاثیر مثبتی دارد؟

20 تن از مربیان ایرانی با پیگیری داوود توکلی در این سمینار حضور داشتند. در بین این تعداد چند نفر از مربیانی که در تیم های پایه و آموزشگاهی فعالیت می کنند حضور داشتند. رشته ورزشی یک کشور بستگی به پایه سازی دارد. شرکت مربیان در چنین سمینارهای خیلی به هندبال کشورمان کمک می کند

 انتخابات فدراسیون هندبال که پیش رو است را چطور می بینید؟ 

خوشبختانه در بین افرادی که کاندید شده اند افراد بزرگ ورزشی حضور دارند. با توجه به افق جدیدی که بر روی هندبال باز شده است باید ریاست بعدی فدراسیون با برنامه ریزی و هدف گذاری جایگاه هندبال را بهبود بخشد.  ریاست فدراسیون باید در مقطع پایه سرمایه گذاری کند. استفاده از ابتکار های جدید به تغییر وضعیت هندبال ما کمک میکند. فرد بعدی باید دیدگاه جهانی داشته باشد.

 نظرتان در رابطه با حضور داوود توکلی به عنوان ناظر فنی و داوری، در بسیاری از دیدارهای رقابت های جهانی چیست؟

ازحضور یک ایرانی در راس کمیته داوران آسیا خوشحالم. نه فقظ به خاطر اینکه داوود توکلی فرزند من است بلکه دلیلش این است که داشتن یک کرسی در فدراسیون هندبال آسیا به نفع هندبال کشورمان است.  من پسرم را از زمانی که کودک بود با هندبال آشنا کردم. باید بگویم که به پسرم افتخار میکنم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار