احمد مسجد جامعی در بازدید از کاخ جشنواره:

سینما سرمایه سنگینی را می طلبد

عضو شورای شهر گفت: سینما بخشی از هنر است و سرمایه سنگینی را می طلبد همانطور که در سالهای گذشته فیلم های زیادی با هزینه های بالا تولید شدند و بخش از این حمایت ها توسط دستگاه های غیر دولتی صورت گرفت.

به گزارش خبرنگار سینما باشگاه خبرنگاران؛ احمد مسجدجامعی، عضو شورای اسلامی شهر تهران عصر امروز به کاخ جشنواره سی وسوم فیلم فجر آمد.

وی در جاشیه بازدید از جشنواره فیلم فجر در جمع خبرنگاران در خصوص کیفیت جشنواره فیلم فجر گفت: جشنواره فیلم فجر در طول سی سال برگزاری رونق و مسیر خود را پیدا کرده است اما زمانی که پوستر فیلم های امروز را دیدم افراد صاحب نام در بخش اصلی حضور نداشتند و فکر می کنم بودن این افراد در کنار جوان ها می توانست به نشاط جشنواره کمک می کند چراکه نام این افراد خود بار هنر سینمایی دارد.

وی در خصوص حمایت ارگان های غیر سینمایی از جشنواره و سینما عنوان کرد: سینما یک بحث ملی است و شورای شهر موضوعی محلی است که باید سینما را در زمره بحث ملی قرار داد اما شورای شهر هم از سینما حمایت خواهد کرد حتی در این شورا بندی را قرار دادیم که چگونه شهرداری در ساخت سالن های سینمایی کمک و سرمایه گذاری می کنند و این آیین نامه را در تهران و دیگر شهرها نیز شکل گرفته است به طور مثال سینماشهر طرحی بود که توسط دولت مطرح شد و شهرداری به مرحله اجرا رساند.

مسجد جامعی تصریح کرد: اگر چنین بندی در برنامه پنجم گنجانده شود تا براساس آن شهرداری در ساختار محلی انجام دهد و با همدلی ساختارهای ملی، محلی و شهری باید از یکدیگر حمایت شود.

وی افزود: امسال رایتل یک ارگان غیر فرهنگی است که از جشنواره حمایت کرد و از سال ها پیش نیز علایق به ایجاد صنعت و سرمایه گذاری افزایش یافته و هیچ گونه شعاری در آن نیست.

مسجد جامعی اظهار داشت: سینما بخشی از هنر است و اقتصاد آن نیز اهمیت دارد و سرمایه سنگینی را می طلبد همانطور که در سالهای گذشته فیلم های زیادی با هزینه های بالا تولید شدند و بخش از این حمایت ها توسط دستگاه های غیر دولتی صورت گرفت.

وی در پایان در خصوص دغدغه مسئولان کشوری برای سینما گفت: اولین دغدغه ما باید تامین امنیت و معشیت حوزه سینما باشد به عنوان نمونه برای تولید یک فیلم گروه مختلفی همکاری دارند که اسمی از آنها برده نمی شود بنابراین باید آنها فکر شود. سال گذشته صندوق حمایت از هنرمندان راه اندازی شد که در برخی موارد با مشکلاتی مواجه شد اما دهه فجر می تواند موجی را ایجاد کند که این مسائل حل شود.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار