GTX 960 G1 Gaming

پرچم انویدیا در دست گیگابایت

چندی پیش شرکت nVIDIA اقدام به معرفی اولین کارت گرافیک میان رده خود از سری Maxwell کرد. این کارت جدید که GTX 960 نام دارد قرار است ادامه دهنده حضور موفق کارت های میان رده انویدیا در بازار باشد. همزمان با معرفی این تراشه گرافیکی، شرکت گیگابایت نیز به عنوان پیشرو در عرصه کارت‌های گرافیک، محصولی با نام GIGABYTE GTX 960 G1 Gaming را معرفی کرده است که قرار است پرچمدار انویدیا در موفق ترین و پرفروش ترین رده محصولی خود باشد.

به گزارش دریچه فناوری اطلاعات باشگاه خبرنگاران؛ ظاهر کارت گرافیک GIGABYTE GTX 960 G1 Gaming به گونه‌ای است که در نگاه اول به نظر می‌رسد با یک کارت بالارده روبرو هستیم. هیت‌سینک‌های بزرگ و سه فن قوی که بر اساس فناوری WindForce گیگابایت طراحی شده‌ است، علاوه بر ایجاد ظاهری مناسب برای کارت، عمل خنک‌سازی را نیز به بهترین شکل انجام می‌دهد. با وجود اینکه این مدل تا حد زیادی نسبت به فرکانس مرجع انویدیا اورکلاک شده است، این سیستم خنک کننده به راحتی از پس کار بر آمده و دما را در حد ایده‌آل نگاه می دارد. نکته مهم دیگر این است که عملکرد این فن‌ها تقریبا بی صداست و نویز آزاردهنده‌ای ایجاد نمی‌کند.

کلاک پایه GPU در مدل مرجع، برابر با 1126 مگاهرتز است که در مدل گیگابایت، این مقدار به 1241 مگاهرتز افزایش یافته است. همچنین باید توجه داشت که با استفاده از NVIDIA GPU Boost 2.0، امکان افزایش بیشتر کلاک GPU نیز میسر است. علاوه بر این، GeForce GTX 960 دارای 1024 هسته CUDA و همچنین دو کنترل کننده حافظه 64 بیتی (در مجموع 128 بیتی) است. حافظه این کارت نیز از نوع GDDR5 با حجم 2GB است. همانند GTX 980، کارت GTX 960 نیز از دقت تصویر 5K با حداکثر 4 نمایشگر همزمان، پشتیبانی می‌کند. همچنین این کارت از رابط HDMI 2.0 نیز پشتیبانی می‌کند.

پرچم انویدیا در دست گیگابایت

مدار تغذیه کارت گیگابایت GTX 960 G1 Gaming نیز نسبت به مدل مرجع بهبود قابل توجهی یافته است. این کارت از مدار تغذیه 6 فاز بهره می‌برد. این در حالی است که مدل مرجع از مدار تغذیه 3 فاز استفاده می‌کند. همچنین گیگابایت از فن آوری Fan Stop Mode در کارت G1 Gaming خود بهره برده است که به واسطه آن زمانی که بار کاری هسته کارت گرافیک زیاد نیست و دمای آن کمتر از 43 درجه سانتیگراد می باشد، فن ها خاموش می شوند تا علاوه بر افزایش طول عمر فن ها، هیچ صدایی توسط کارت گرافیک تولید نشود. بین دماهای کاری 43 تا 62 درجه نیز فن ها با کمترین سرعت ممکن کار می کنند و با افزایش دما از 62 درجه به بعد، سرعت چرخش فن ها نیز به نسبت افزایش پیدا می کند. این یکی از هوشمندانه ترین فن آوری ها برای سیستم خنک کننده کارت های گرافیکی است که باعث کاهش مصرف انرژی، طول عمر بیشتر و افزایش راندمان می شود.

قابل ذکر است که گیگابایت به جهت رفع نیاز تمام کاربران از رده‌های مختلف، سری GTX 960 را علاوه بر مدل G1 Gaming، در قالب کارت‌های WF2OC (با کلاک پایه 1216MHz) و مدل IXOC (با کلاک پایه 1165MHz) با قیمتی پایین‌تر نیز عرضه کرده است. گفتنی است که محصولات گیگابایت در ایران، از جمله کارت‌های گرافیکی این شرکت، با گارانتی آواژنگ عرضه می‌شوند.



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار