نقوی‌حسینی در تشریح جلسه کمیسیون امنیت ملی مطرح کرد

بررسی علت عدم تشکیل کمیته کارشناسی هسته‌ای در شورای عالی امنیت ملی/ ارجاع سوال از "ظریف" به صحن علنی

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی گفت: در جلسه امروز کمیسیون، علت عدم تشکیل جلسه کمیته کارشناسی هسته‌ای که در شورای عالی امنیت ملی تشکیل می‌شد و از این طریق مجلس در جریان مباحث هسته‌ای قرار می‌گرفت، مورد سوال اعضای کمیسیون بود چرا که کمیته کارشناس هسته‌ای ماه‌هاست که تشکیل نمی‌شود.

بررسی علت عدم تشکیل کمیته کارشناسی هسته‌ای در شورای عالی امنیت ملی/ ارجاع سوال از ظریف به صحن علنیبه گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، سید حسین نقوی حسینی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در تشریح جزئیات جلسه امروز کمیسیون متبوع خود گفت: محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه و عبالرضا رحمانی‌فضلی وزیر کشور که قرار بود برای پاسخ به سوالات نمایندگان در جلسه امروز حضور یابند، به علت سفر ظریف به آفریقا و سفر رحمانی فضلی به استان‌های داخلی امکان حضور نداشتند لذا آقایان قاضی‌پور و کریمی قدوسی درخواست ارجاع سوالات خود به صحن علنی را اعلام کردند و بنابراین سوال آن‌ها به صحن ارجاع شد.
 
وی افزود: هم چنین در این جلسه علت عدم تشکیل جلسه کمیته کارشناسی هسته‌ای که در شورای عالی امنیت ملی تشکیل می‌شد و از این طریق مجلس در جریان مباحث هسته‌ای قرار می‌گرفت مورد سوال اعضای کمیسیون بود، لازم به توضیح است که کمیته کارشناس هسته‌ای ماه‌هاست که تشکیل نمی‌شود.  
 
نماینده مردم ورامین تصریح کرد: در این جلسه گزارش آصفری پیرامون ادعای معاون اول رئیس‌جمهور و اظهارات برخی مقامات بانک مرکزی مبنی بر حیف و میل ارزی ارائه شد و بنابر این گردید که موضوع مستند و با ارائه مدارک بررسی و تعیین تکلیف شود.  
 
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی گفت: در ادامه جلسه، با اظهار نگرانی پیرامون مسائلی که در حوزه سازمان فضایی کشور رخ داده است، بنابر این گردید که کمیسیون نظرات خود را رسما برای رئیس‌جمهور و شورای عالی امنیت ملی ارسال کند.  
 
هم چنین در این جلسه شرایط منطقه به ویژه سوریه، عراق و یمن با حضور مسئولین ذیربط مورد بررسی قرار گرفت.

انتهای پیام/ 

برچسب ها: کمیسیون ، امنیت ، ملی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار