مفتح در نشست خبری:

جرایم مالی مشمولان غایب 8 سال به بالا مشخص شد+ مبلغ جریمه

سخنگوی کمیسیون تلفیق از تعیین جرایم مالی مشمولان غایب 8 سال به بالا خبر داد.

جرایم مالی مشمولان غایب 8 سال به بالا مشخص شدبه گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران؛ محمدمهدی مفتح سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه 94 امروز چهارشنبه 15 بهمن ماه در یک نشست خبری و جمع خبرنگاران آخرین مصوبات کمیسیون تلفیق را تشریح کرد.
 
وی گفت: در حال حاضر آخرین جلسات کمیسیون تلفیق را برگزار می‌کنیم که ان‌شاء الله بعد از یکی دو جلسه دیگر از هم اکنون کار کمیسیون تلفیق به اتمام خواهد رسید و امیدواریم گزارش کمیسیون تلفیق پس از تعطیلات 22 بهمن مجلس در صحن علنی قرائت شود.
 
سخنگوی کمسیون تلفیق بودجه 94 در ادامه با اشاره به بُعد هزینه‌ای مصوبه خدمت سربازی بیان داشت: قبلا کمیسیون تلفیق این مصوبه را تصویب کرده بود که مشمولانی که 8 سال به بالا غیبت داشته باشند باید با پرداخت جریمه از خدمت سربازی معاف شوند که جرایم تعیین شده را کمیسیون تلفیق به شرح زیر تصویب کرد:
 
- مشمول بیش از 8 سال غیبت با مدرک تحصیلی زیردیپلم 10 میلیون تومان
- مشمول بیش از 8 سال غیبت با مدرک تحصیلی دیپلم 15 میلیون تومان
- مشمول بیش از 8 سال غیبت با مدرک تحصیلی فوق‌دیپلم 20 میلیون تومان
- مشمول بیش از 8 سال غیبت با مدرک تحصیلی لیسانس 25 میلیون تومان
- مشمول بیش از 8 سال غیبت با مدرک تحصیلی فوق‌لیسانس 30 میلیون تومان
- مشمول بیش از 8 سال غیبت با مدرک تحصیلی دکترای غیرپزشکی 35 میلیون تومان
- مشمول بیش از 8 سال غیبت با مدرک تحصیلی دکترای پزشکی 40 میلیون تومان
- مشمول بیش از 8 سال غیبت با مدرک تحصیلی پزشکان متخصص به بالا 50 میلیون تومان
 
مفتح در ادامه متذکر شد: به ازای هر سال تأخیر 10 درصد به مبلغ پایه جریمه اضافه می‌شود و غیبت بیش از 6 ماه هم یک سال محاسبه خواهد شد.
 
مفتح در ادامه بیان داشت: برای مشمولان متأهل 5 درصد و برای مشمولان دارای فرزند به ازای هر فرزند 5 درصد از مجموعه جریمه کسر خواهد شد.
 
سخنگوی کمسیون تلفیق در ادامه تأکید کرد: مقرر شد تا دارندگان این نوع کارت معافیت از انتخاب به عنوان نمایندگی مجلس شورای اسلامی، عضویت در شورای شهر و روستا و انتصاب در سمت‌های مدیریتی اعم از سیاسی و اداری دستگاه‌ها موضوع ماده 5 قانون خدمات کشوری محروم شوند.
 
مفتح در ادامه بیان داشت: همچنین در ادامه مصوبات دولت مکلف شد 50 درصد تخفیف بهای بلیت هواپیمای فرزندان شهدا، والدین و همسران شهدا و جانبازان 25 درصد به بالا را در کلیه خطوط هواپیمایی نظر کند.
 
سخنگوی کمیسیون تلفیق در ادامه بیان داشت: همچنین در مصوبه دیگری دولت مکلف شد تا نسبت به برقراری و پرداخت مستمری به رزمندگان معسر دارای حداقل 6 سال سابقه حضور در جبهه به طریقی اقدام کند مستمری ماهانه آن‌ها کمتر از 75 درصد حداقل دستمزد سال 94 نباشد.
 
این نماینده مردم تویسرکان در پایان خاطرنشان کرد: همچنین در مصوبه دیگری مقرر شد تا قانون بیمه شخص ثالث در سال 94 مجدداً تمدید شود.

انتهای پیام/
برچسب ها: غیبت ، سربازی ، مجلس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
مرتضي امين
۲۲:۳۹ ۱۵ شهريور ۱۳۹۴
من پول خريد خدمتم را ندارم چه کار کنم متاهلم کارگر مستاجر
Iran (Islamic Republic of)
مرتضي امين
۲۲:۳۸ ۱۵ شهريور ۱۳۹۴
من پول خريد خدمتم را ندارم چه کار کنم متاهلم کارگر مستاجر
آخرین اخبار