گاردین: قتل قساوت‌آمیز خلبان اردنی به واکنش اهل سنت ضد داعش می‌انجامد

یک نشریه انگلیسی گزارش داد که قساوت‌ داعشی‌ها علیه هم‌کیشان خود که در سوزاندن خلبان اردنی جلوه‌گر شد می‌تواند موجب واکنش و موضع‌گیری مسلمانان اهل سنت ساکن در منطقه علیه آن‌ها (داعش) شود.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران، نشریه گاردین انگلیس در گزارشی اعلام کرد که کشتن (زنده‌ زنده‌ سوزاندن) خلبان 26 ساله اردنی از سوی داعش هرچند در ظاهر برای فشار وارد آوردن به دولت اردن برای کناره‌گیری از ائتلاف بین‌المللی ضد داعش باشد که از چند ماه پیش حملاتی هوایی را علیه مواضع این گروه در سوریه و عراق انجام می‌دهد، اما قساوت‌ افراطی‌ها علیه هم‌کیشان خود می‌تواند موجب واکنش و موضع‌گیری مسلمانان اهل سنت ساکن در منطقه علیه آن‌ها (داعش) شود.

علاوه بر آن برخی کارشناسان عنوان داشته‌اند که دولت اردن در شرایط کنونی می‌تواند مشارکت خود را در مبارزات علیه داعش تشدید کند. مقامات آمریکایی نیز در گفتگو با رویترز عنوان داشته‌اند که کشتن معاذ الکساسبه (خلبان جان باخته اردنی) احتمالا موجب سخت‌تر شدن موضع اردن به عنوان عضوی از ائتلاف بین‌المللی ضد داعش شود.

ملک‌ عبدالله، پادشاه اردن پس از اعلام کشتن بی‌رحمانه الکساسبه از سوی داعش، دیدار خود از ایالات متحده را نیمه‌کاره رها کرد و به کشورش بازگشت. وی در یک سخنرانی تلویزیونی گفت که کشتن خلیان یک عمل "تروریستی بزدلانه" از سوی یک گروه منحرف است که هیچ ارتباطی با اسلام ندارند، وی از مردم اردن خواست تا با یکدیگر متحد شوند، و همچنین گفت که شبه‌نظامیان "جنایتکارانی" هستند که ایمان اسلامی را معوج و منحرف کرده‌اند.

وی جنگ علیه افراطی‌ها را به عنوان نبرد بر سر ارزش‌ها توصیف کرد.

روز گذشته بود که داعش با انتشار نواری ویدئویی، صحنه کشتن بی‌رحمانه معاذ الکساسبه، خلبان اسیر اردنی را به وسیله آتش زدن را به تصویر کشید.

منبع: تسنیم
برچسب ها: وبگردی ، داعش ، خلبان ، اردنی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.