فیصل المقداد: اردن از آغاز بحران سوریه به تروریست‌ها کمک کرد

معاون وزیر خارجه سوریه در مقاله‌ای نوشت اردن از آغاز بحران سوریه کمک تسلیحاتی، مالی و آموزشی به تروریست‌ها اعطا کرد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران؛«فیصل المقداد» روز شنبه طی مقاله‌ای که روزنامه «البناء» لبنان آن را منتشر کرد، نوشت: جنایت زشتی که گروه داعش در سوزاندن «معاذ الکساسبه» خلبان اردنی انجام داد احساسات و عواطف شهروندان ما را در سوریه، اردن، کشورهای عربی و کل جهان برانگیخت.

وی در ادامه با اشاره به اینکه هیچ تمایزی بین قربانیان سوریه، یمن، لیبی، مصر و اردن وجود ندارد، افزود: جمهوری عربی سوریه به نیابت از ملت این کشور جنایت و اقدام وحشیانه داعش در حق خلبان اردنی را محکوم کرد.

معاون وزیر خارجه سوریه در بخش دیگری از مقاله خود اضافه کرد: چگونه ممکن است که باور کرد کشورهایی مانند عربستان و ترکیه در ائتلاف باشند و این ائتلاف با داعش مقابله کند.

«المقداد» با اشاره به اینکه همسایگان سوریه از افراد مسلح تروریست میزبانی کرده و به آنها کمک تسلیحاتی، مالی و آموزشی کردند، افزود: متاسفانه اردن در بین این کشورها قرار دارد؛ ما در سوریه اتاق عملیات‌هایی که نمایندگان سرویس‌های اطلاعاتی اسرائیل، آمریکا، عربستان، قطر، فرانسه و ترکیه حضور دارند، می‌شناسیم.

وی در بخش دیگری از مقاله خود افزود: درسی که باید کشورهای عربی از جنایت تروریست‌های داعشی در سوزاندن خلبان اردنی بگیرند تنها اشک ریختن نیست بلکه بازنگری در سیاست‌هایی است که به بروز این فاجعه منجر شده است.

معاون وزیر خارجه سوریه در پایان نوشت: سوالی که هنوز پاسخ آن داده نشده است این است که چگونه ممکن است که نظامی سیاسی با تروریسم در شمال سوریه بجنگد اما به کمک تسلیحاتی و آموزشی دست زده و تروریست‌ها را برای کشتار سوری‌ها و تخریب کشورشان روانه جنوب سوریه کند؟

انتهای پیام//
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار