طاهری در گفتگو باباشگاه خبرنگاران:

دانشگاهیان و نخبگان تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی را از مسئولان مطالبه کنند

مسئول سابق سیاسی بسیج دانشجویی دانشگاه امام صادق(ع) با تأکید بر اینکه مطالبه از مسئولان یکی از وظایف دانشگاهیان و نخبگان برای تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی است، گفت: دانشگاهیان وظیفه همراه کردن مردم و تبدیل اقتصاد مقاومتی به عنوان گفتمان غالب در سطح جامعه را دارند.

"مصطفی طاهری" مسئول سابق سیاسی بسیج دانشجویی دانشگاه امام صادق(ع) در گفتگو با خبرنگار احزاب و تشکل‌های باشگاه خبرنگاران، با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی راهبردی است که رهبر معظم انقلاب در چند سال اخیر جهت تقویت نظام اقتصادی کشور توصیه کردند، اظهار داشت: اقتصاد مقاومتی مفهومی است که اولین بار از سوی ایشان در سال 89  مطرح شد؛ اقتصاد مقاومتی به معنای استفاده از ظرفیت‌های کشور برای رشد و پیشرفت در حوزه اقتصاد است به نحوی که در مقابل حرکات دشمنان مقاوم باشیم. 

وی تصریح کرد: اتخاذ راهبرد اقتصاد مقاومتی از سوی رهبر معظم انقلاب به این دلیل بوده است که ایشان با رصد کاملی که از اوضاع داخلی کشور و بررسی سیاست‌های دشمنان نظام جمهوری اسلامی داشته‌اند در سال‌های ابتدایی دهه 80 به این جمع‌بندی رسیدند که اگر قرار باشد نقطه فشاری بر روی مردم از سوی دشمنان به وجود بیاید، این نقطه حوزه اقتصاد است که فرمایشات ایشان در رابطه با مبارزه با مفاسد اقتصادی و هم‌چنین نام‌گذاری سال‌های اخیر با محوریت اقتصاد و... همه نشان‌دهنده این تدبیر بوده است. 
  
مسئول سابق سیاسی بسیج دانشجویی دانشگاه امام صادق(ع) اظهار داشت: برداشت غلطی که در ذهن عده‌ای وجود دارد این است که اقتصاد مقاومتی را تعبیر به اقتصاد ریاضتی می‌کنند که این تصور غلطی است. 

طاهری افزود: اقتصاد مقاومتی یعنی اقتصاد مقاوم در برابر تهدیدهای خارجی و دارای ارکانی مثل اقتصاد دانش‌بنیان، اقتصاد درون‌زا و تکیه داشتن بر ظرفیت‌های درونی، کاهش وابستگی به نفت و... است که باید دنبال شود.
 
وی با اشاره به اینکه اقشار مختلف در قبال تحقق سیاست‌های ابلاغی از سوی رهبر معظم انقلاب مسئولیت دارند، گفت: بیش‌ترین بار مسئولیت بر روی نخبگان و خواص است و باید با توجیه و راهنمایی کردن مردم آنان را با سیاست‌های مد نظر مقام معظم رهبری همراه کنند. 
 
مسئول سابق سیاسی بسیج دانشجویی دانشگاه امام صادق(ع) با بیان اینکه مجلس که دارای شأن قانون‌گذاری است باید متناسب با سیاست اقتصاد مقاومتی به تصویب قوانینی مبادرت بورزد تا دولت موظف به اجرای آن شود، مطرح کرد: مسئولان دولتی موظف هستند که متناسب با این سیاست‌ها و قوانین، امور کشور را اداره کنند. 

طاهری افزود: رسانه‌ها وظیفه خطیر فرهنگ‌سازی را برعهده دارند و باید در زمینه سیاست‌های اقتصاد مقاومتی با جدیت بیشتری برای تبلیغ و اطلاع‌رسانی عمل کنند. 
 
وی با تأکید بر اینکه مطالبه از مسئولان یکی از وظایف دانشگاهیان و نخبگان برای تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی است، خاطرنشان کرد: دانشگاهیان وظیفه همراه کردن مردم و تبدیل اقتصاد مقاومتی به عنوان گفتمان غالب در سطح جامعه را دارند. 

انتهای پیام/
برچسب ها: طاهری ، رهبری ، اقتصاد ، مقاومتی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار