چند توصیه‌ برای کسانی که ترش می‌کنند

رفلاکس معده به مری یکی از شایع‌ترین بیماری‌های داخلی است که به دنبال برگشت ترشحات و محتویات معده به مری رخ می‌دهد.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران، ترش کردن (رفلاکس) معده یکی از بیماری‌های شایع میان مراجعه‌کنندگان است که از برگشت ترشحات و محتویات معده به مری بوجود می‌آید.
 
این بیماری به دلیل عدم کفایت دریچه تحتانی مری که اجازه برگشت اسید معده به سمت بالا را خواهد داد، ایجاد می‌شود.
 
برخی غذاها باعث افزایش اسید معده یا شل کردن عضله دریچه تحتانی مری شده و رفلاکس را افزایش می‌دهد. برخی از این مواد خوارکی قهوه، چای، نوشابه‌های کولا و با کافئین و بدون کافئین، انواع نوشیدنی‌های گازدار، غذاهای چرب و ادویه‌دار، شکلات، نعناع و پیاز و گوجه فرنگی است.
 
استعمال دخانیات می‌تواند باعث تشدید رفلاکس شود و ترک سیگار در درمان این بیماری تاثیر چشمگیری دارد. استرس یکی از عوامل موثر در بروز رفلاکس معده است که با کاهش آن علائم این بیماری نیز کاهش پیدا می‌کند. چاقی نیز یکی دیگر از عوامل رفلاکس است که در این حالت فرد با رژیم غذایی مناسب و ورزش و کاهش وزن می‌تواند بروز این بیماری را کم کند.
 
با رعایت کردن مواردی مانند تغییر در سبک زندگی، کوچک کردن حجم وعده‌های غذایی و افزایش تعداد وعده‌ها، خودداری از دراز کشیدن و مصرف انواع مایعات دو تا سه ساعت بعد از وعده‌های غذایی و همچنین پرهیز از مصرف مواد غذایی دو تا سه ساعت قبل از خواب می‌توان علائم این بیماری راکاهش یا کنترل کرد.
 
مبتلایان به این بیماری می‌توانند در حالت نیمه نشسته در طول روز استراحت کنند.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار