"المحطوری" در گفتگوی اختصاصی با باشگاه خبرنگاران مطرح کرد؛

ضربات کشنده و مهلک انصارالله به القاعده و وهابیت/ تاثیر بسزای اندیشه امام(ره) در قیام مردم یمن

رئیس مرکز بدر یمن گفت: انصارالله سریع و قاطعانه وهابیت و القاعده را از یمن بیرون راند و مشابه این اتفاق در کشورهایی مثل عراق و سوریه می‌توانست اتفاق بیفتد، اما انجام نشد. باعث افتخار است که نیرویی با این قدرت توانست گروه‌های سلفی و وهابی را زمین‌گیر نماید.

/////////////
"مرتضی بن زید المحطوری الحسنی" رئیس مرکز بدر یمن در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران، گفت: در یمن بنده را به عنوان پدر معنوی جریان انصارالله می‌شناسند، و بسیاری از رهبران و بزرگان جنبش انصارالله از شاگردان من در مرکز بدر بودند و آن‌ها مورد تائید بنده هستند.  
 
رئیس مرکز بدر یمن تصریح کرد: بنده در چاپ و نشر میراث زیدیه که می‌تواند روح مذهبی، شیعی را که از میراث پیامبر (ص) است رواج دهد، انجام وظیفه کرده‌ام و کتابهای تاریخی و داستانی زیادی را نگاشته‌ام که در نشر تاریخ شیعه در یمن بسیار موثر بوده است و در تربیت افراد در مرکز بدر از آن‌ها بسیار استفاده می‌شود.  
 
وی در خصوص تاثیرات انقلاب اسلامی ایران  در گرایشات فکری شیعیان یمن، اظهار داشت: امام خمینی‌‌(ره) همان نقشی را برای ما دارد که امامان زیدی در تاریخ داشته‌اند زیرا وی نیز همانند امامان زیدی علیه ظلم خروج کرد. مذهب زیدی مذهبی انقلابی است و نقش انقلاب اسلامی ایران در تفکرات ما نقش و حمایتی معنوی دارد. برپایه حکومت توسط شیعیان در ایران و داشتن امامی مثل امام خمینی (ره) در اندیشه ما برای برپا خواستن و ایجاد یک جامعه اسلامی تاثیر بسزایی داشت.  
 
المحطوری دلایل شروع دوباره درگیری بین جنبش انصارالله و گارد ریاست جمهوری یمن را اقدامات منصورالهادی رئیس جمهور مستعفی یمن در جهت پس گرفتن  سلاح از دست گروه‌های مردمی که امنیت یمن را به دست گرفته‌اند برشمرد.

رئیس مرکز بدر یمن در پاسخ به این سوال که چه اقداماتی از سوی رئیس جمهور یمن موجبات سلب اعتماد مردم از وی را فراهم کرد، افزود: منصورالهادی چند اشتباه بزرگ داشت، یکی اینکه بدون اجازه آمریکایی‌ها کاری انجام نمی‌داد و به مردم اعتماد نداشت.  
 
وی ادامه داد: البته منصورالهادی نقاط مثبتی هم داشت و آن اینکه در درگیری‌هایی که بین انصارالله و ارتش به وجود آمد ارتش را به صورت جدی درگیر نکرد، البته شاید وی از این اقدام خود قصد داشت از طریق انصارالله با منتقدان خود تسویه حساب کند.  
 
المحطوری تصریح کرد: اشتباه بزرگ منصورالهادی این بود که به انصارالله به عنوان نیرویی قدرتمند تکیه نکرد و از این رهگذر در پی ابقا خود در قدرت بر نیامد، و عدم تکیه کردن وی به انصارالله موجبات استعفایش را فراهم کرد.  
 
رئیس مرکز بدر یمن خاطر نشان کرد: حدود ۴۰ سال است که وهابی‌ها در یمن نفوذ کرده‌اند و نیروهای انصارالله ضربات کشنده و مهلکی را به القاعده و وهابیت وارد کرده است.
 
وی افزود: وهابیت در ارتش و پلیس یمن نفوذ کرده‌اند و اموال زیادی را در این کشور از آن خود کرده است، وهابیت هزاران مرکز در یمن ایجاد کرده و همه چیز را در دست گرفته بود.  
 
المحطوری ادامه داد: انصارالله سریع و قاطعانه وهابیت و القاعده را از یمن بیرون راند و مشابه این اتفاق در کشورهایی مثل عراق و سوریه می‌توانست اتفاق بیفتد، اما انجام نشد. باعث افتخار است که نیرویی با این قدرت توانست گروه‌های سلفی و وهابی را زمین‌گیر نماید.  
 
رئیس مرکز بدر یمن در پایان تصریح کرد: برای انصارالله آرزوی توفیق می‌کنم و امیدوارم بتوانیم به مردم خدمت کنیم و اقتصاد را سامان دهیم، همچنین آموزش را باید در یمن ساماندهی کنیم و بتوانیم عدالت را در این کشور تحقق بخشیم، تا زمینه‌های کناره گیری نیروهای فاسد مهیا شود و اگر این اتفاق حادث نشود، این حرکت نوین در یمن شکست خورده است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار