صفحات اجتماعی روزنامه‌ها در قاب باشگاه خبرنگاران:

از مرگ 600 دریاچه در ایران تا کاهش 50 درصدی بودجه خانواده

صفحات اجتماعی روزنامه‌های کشور پیگیر موضوع های مرگ 600 دریاچه در ایران و غیر قانونی بودن عوارض اضافی از تهرانی‌ها می‌شود.

از مرگ 600 دریاچه در ایران تا کاهش 50 درصدی بودجه خانواده
به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران روزنامه آرمان، جوان وطن امروز و ایران در صفحات اجتماعی خود به مطالبی همچون کاهش 50 درصدی بودجه خانواده بدهی 7 هزار و 200 میلیاردی دولت به شهرداری و . . . اشاره کردند در ادامه به آن نگاهی خواهیم داشت.

روزنامه وطن امروز:

افزایش آسیبهای اجتماعی و معضلات دیگر در جامعه امروز بر تحکیم و بنیان خانواده تاثیر بسیاری دارد. تامین نیازهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، رفاهی و روزمره افراد و خانواده ها می‌تواند بر کاهش آسیب‌ها و معضلات اجتماعی موثر باشد.

روزنامه وطن امروز در صفحه اجتماعی امروز خود به موضوع کاهش 52 درصدی بودجه برنامه‌های حمایت از خانواده و فرزندان می‌پردازد.

در این گزارش آمده است، در شرایط کنونی که همه بر تقویت بنیان خانواده و حمایت از افزایش جمعیت تاکید دارند، سهم زنان در بودجه سال 94 دارای اهمیت است اما بودجه ای که دولت در حوزه زنان و خانواده پیشنهاد داده است پاسخگوی نیازهای خانواده نیست و در برخی با کاهش 50 درصدی همراه است.

در ادامه نیز موضوع‌های کاهش 52 درصدی بودجه برنامه حمایت از خانواده و فرزندان برنامه‌های فراوان و زمین مانده حوزه خانواده، بیمه زنان خانوار، مرخصی زایمان زنان، مقایسه لایحه بودجه 93 و 94 بررسی می‌شود.

همچنین روزنامه وطن امروز در صفحه اجتماعی امروز خود به موضوع بدهی 7 هزار و 200 میلیاردی دولت به شهرداری،‌جرایم راهور در خزانه و عمل نکردن دولت به تعهدات حمل و نقل می‌پردازد.

روزنامه ایران:

مرگ 600 دریاچه در ایران

روزنامه ایران در صفحه اجتماعی امروز خود به موضوع مرگ 600 دریاچه در ایران می‌پردازد.

دریاچه ها و تالاب‌ها برای تامین زمین های کشاورزی، ایجاد آب و هوا و جو مناسب و . . . دارای جایگاه مهمی هستند. اما متاسفانه این روزها با نابود و مرگ تدریجی بسیاری از تالاب‌ها و دریاچه‌ها مواجه هستیم.

روزنامه ایران در این باره آورده است، دریاچه رو زمینی و زیر زمینی در ایران در حال خشک شدن است و با مرگ تدریجی 600 دریاچه درایران مواجه است ما طبیعت کشور را در معرض نابودی قرار داده‌ایم و هنوز بدون درک درست از شرایط به دنبال مقصر می‌گردیم.

در ادامه نیز بررسی موضوع‌های لزوم توجه به بحران‌های اجتماعی و اقتصادی و بحران‌های آبی در دریاچه‌ها و تالاب‌ها لزوم حمایت از طبیعت به ویژه تالاب ها و دریاچه‌ها بررسی 400 شغل سخت در محیط زیست، تجمع حامیان آشوراده در بوستان پردیسان چگونگی برخورد با مناطق محیط زیست صورت گرفت.

همچنین روزنامه ایران در صفحه اجتماعی امروز خود به موضوع بخش خصوصی تمایلی به استخدام زنان متاهل ندارد می‌پردازد.

روزنامه جوان:

روان شناسان بدون تخصص عامل برخی از طلاق‌ها هستند

روزنامه جوان در صفحه اجتماعی امروز خود به موضوع روان شناسان بدون تخصص عامل برخی از طلاق‌ها هستند، می‌پردازند.

در این گزارش آمده است، در حوزه مشاوره پیش از ازدواج با دو گروه مواجه هستیم. برخی از نظر علمی و تخصصی بی‌صلاحیت هستند و بعضی دیگر فاقد مجوز محسوب می‌شوند بنابراین لازم است بین روان شناسان هماهنگی وجود داشته باشد.

در ادامه روزنامه جوان آورده است، از هنگامی که بدلی‌ها وارد زندگی ما شدند چالش‌هایمان نیز جدی‌تر شده است. فعالیت مشاوران و روان شناسان فاقد تخصص و صلاحیت لازم نیز به یک معضل جدی در حوزه خانواده و مشاوره ازدواج تبدیل شده است.

در این گزارش موضوع‌های نقش برخی از روان شناسان در افزایش طلاق 90 درصد مددکاران فاقد صلاحیت کار مشاوره در مشاوران بی‌صلاحیت مراکز تخصصی مشاوره ازدواج و خانواده، گرایش 22 درصد از ازدواج‌ها در کمتر از 5 سال به طلاق، 7 خوان بحران خانواده حضور رمال‌ها در بخت‌گشایی و ازدواج‌ها بررسی می‌شود.

روزنامه آرمان:

اخذعوارض اضافی از تهرانی‌ها غیر قانونی است

روزنامه آرمان در صفحه اجتماعی امروز خود به موضوع اخذعوارض اضافی از تهرانی‌ها غیر قانونی است، می‌پردازد.

در این گزارش آمده است به دلیل اینکه خودروهای تهرانی‌ عوارض سالانه پرداخت می‌کنند، دریافت وجوه اضافه برای تونل‌ها و بزرگراه‌ها خلاف قانون است.

 در ادامه نیز موضوع‌های فوریت لایحه اخذ عوارض از معابر خاص،‌جلوگیری از پرداخت هزینه تردد شهروندانی‌ که خودرو ندارند و یا اگر دارند استفاده نمی‌کنند، تصویب ردیف های درآمدی، اخذ عوارض به صورت الکترونیکی، قانون نبودن عوارض اضافی بررسی می‌شود.

همچنین روزنامه آرمان در صفحه اجتماعی امروز خود به موضوع توضیحات وزارت بهداشت درباره مرگ بر اثر آنفولانزای خوکی، می‌پردازد.

انتهای پیام/
برچسب ها: مرگ ، بحران ، حامیان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار