صفحات اجتماعی روزنامه ها در قاب باشگاه خبرنگاران؛

از نرسیدن سبد امنیت غذایی به معلولان تا دفن مردگان درقبرستان های متروکه تهران

صفحات اجتماعی روزنامه های کشور پیگیر موضوع های نرسیدن سبد امنیت غذایی به معلولان ،جریمه 40هزارتومانی برای حرکت بین خطوط دفن مردگان درقبرستان های متروکه تهران می‌شود.


 به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، روزنامه وطن امروز،آرمان ،خراسان ،مردم سالاری ،جوان،ایران وجام جم درصفحات اجتماعی خود به مطالبی همچون نرسیدن سبد امنیت غذایی به معلولان ، قانون گریزی در شمیرانات صرفه جویی 30درصدی ،راه نجات ازبی آبی سال آینده و.....اشاره کردند که درادامه به آن نگاهی خواهیم داشت.
 
روزنامه جام جم:


افزایش آلایندگی هوا،محیط زیست ، ترافیک و گره های ترافیکی درمناطق مختلف شهرتهران یکی از مهمترین معضلات شهروندان تهرانی است .
 
برای رفع این معضلات باید طرح های کارشناسی مناسب درشهرتهران اجرا شود تا مشکل آلایندگی هواوترافیک تهران هرچه سریعتر برطرف شود .
 
روزنامه جام جم درصفحه اجتماعی امروز خود به موضوع طرح غیر کارشناسی معضل ترافیک وافزایش آلایندگی هوا می پردازد.
 
دراین گزارش آمده است:
 
رفاه وآسایش ،دسترسی به امکانات وفراهم بودن خدمات همه یک طرف،زندگی درشهرهای بزرگ بهایی هم دارد که شهروندان باترافیک وآلودگی هوا تاوان آن را می پردازند آن هم شرایطی که هیچ راه گریزی از آن نیست.
 
درادامه نیز موضوع های ترافیکی شهرتهران ، توسعه حملونقل عمومی ،مشکلات خطوط مختلف حمل ونقل عمومی ،نبود نظام برنامه ریزی درحوزه حمل ونقل شهری ، شناسایی اولویت های موردنیاز طرح های ترافیکی ،ترافیک شهرهای کشور، کمبود حوزه حمل ونقل عمومی ،تقویت خطوط مترو ، احداث منوریل درکشور ، بازنگری طرح زوج وفرد ونحوه تخصیص مبلغ جریمه های رانندگی بررسی می شود.
 
 
روزنامه وطن امروز:

*سبد امنیت غذایی به معلولان نرسید

 
روزنامه وطن امروز در صفحه اجتماعی امروز خود به موضوع نحوه توزیع بسته های امنیت غذایی به معلولان می پردازد.
 
دراین روزنامه آمده است:
 
خط فقر برای خانواده های غیر معلول یک میلیون و250هزار تومان تعیین شده وباتوجه به اینکه هزینه نگهداری یک معلول در خانواده بسیار زیاد است به همین دلیل خط فقر برای این افراد تا2میلیون و250هزار تومان میرسد.
 
درادامه نیز موضوع های محروم بودن خانواده معلولان کم درآمد از سبد امنیت غذایی ،شرایط سرپرست خانواده معلولان در دریافت سبد امنیت غذایی بررسی می شود.
 
همچنین روزنامه وطن امروز در صفحه اختماعی امروز خود به موضوع های موسس فرقه انحرافی عرفان "حلقه " درایستگاه آخر، همراهی چهره با کاروان های سرزمین برادری ، آغاز ترم پر حاشیه دانشگاه آزاد و زیاندهی واحدهای دانشگاه آزاد می پردازد.
 
 
روزنامه ایران:

*صرفه جویی 30در صدی راه نجات ازبی آبی سال آینده  

 
 
بهینه سازی مصرف آب درنقاط مختلف شهر تهران و تامین آب سالم برای شهروندان تهرانی ا ز مهمترین دغدغه های مسئولان است.
 
به طوری که این روزها استان نهران بایحران جدی آب مواجه است.
 
روزنامه ایران درصفحه اجتماعی امروز خود به موضوع صرفه جویی 30 درصدی راه نجات بی آبی سال آینده می پردازد.
 
دراین گزارش آمده است:
هممترین بحران های فعلی کشور خشکسالی و کم آبی است نخستین راه مقابله با این بحران مدیریت مصرف است.
 
درادامه نیز بررسی موضوع های تامین آب شرب تهران از530 سد، نگهداری وحفظ آب های تصفیه شده ، خشکسالی و کم آبی در کشور به ویژه تهران ، کاهش 20 درصدی بارندگی ها نسبت به سال های گذشته تا شهریور سال 94 ،برداشت 110میایارد متر مکعب دردهه گذشته ، تغییرروش مصرف آب ، آغاز تغییر روش مصرف آب درمدارس ، اصلاح الگوی کشت وآبیاری درکشاورزی ، راه اندازی گلخانه برای کشاورزی صورت گرفت.
 
همچنین روزنامه ایران درصفحه اجتماعی امروز خود به موضوع حبس خوزستانی ها در خانه و افزایش گذدو خاک در خوزستان و مراجعه خانه به خانه مددکاران برای پیشگیری از اعتیاد می پردازد.
 
  روزنامه جوان:

*قرار گرفتن بار درآمد زایی بیمارستان‌های دولتی روی دوش مردم

روزنامه جوان در صفحه اجتماعی امروز خود به موضوع قرار گرفتن بار درآمدزایی بیمارستان‌های دولتی روی دوش مردم می‌پردازد.

در این گزارش آمده است، کتاب ارزش‌گذاری نسبی، تعرفه‌های درمانی، در گام سوم طرح تحول سلامت بعد از چند سال توانست تعرفه‌های پزشکی را به واقعیت نزدیک کند اما با رشد 120تا 300 درصدی تعرفه ها باید بیمه‌های پایه و تکمیلی پای کار بیایند تا بار این اصلاح تعرفه‌ها روی دوش مردم نیفتد.

در ادامه نیز موضوع های بودجه سال آینده سلامت و مقایسه با میزان رشد 13 درصدی بودجه بیمه‌ها، تامین درآمد وزارت بهداشت از فروش سلامت بهداشتی، رشد درآمد وزارت بهداشت از جیب مردم جایگاه بودجه وزارت بهداشت در کشور، رشد 5 درصدی بودجه وزارت بهداشت و افزایش بودجه سلامت بررسی می‌شود.

روزنامه خراسان:

*کاهش 350 هزار تن واردات پالم

روزنامه خراسان در صفحه اجتماعی امروز خود به موضوع کاهش 350 هزار تن واردات پالم در کشور می‌پردازد.

روزنامه خراسان در این باره آورده است، 24 دی ماه سال 93 با قید فوریت 3 روز ابلاغ شده به معاونت غذا و دارو وزارت بهداشت قرار شد تا اسامی کارخانه‌های متخلف محصولات لبنی که از روغن پالم استفاده کردند به اطلاع عموم برسند.

اما با گذشت نزدیک به یک ماه هنوز هیچ اقدامی در این باره انجام نشده است.

در ادامه نیز بررسی موضوع‌های اعلام اسامی کارخانه های متخلف لبنی در دستگاه قضایی، کاهش 350 هزار تن واردات پالم در کشور، لزوم معرفی کارخانه‌های متخلف لبنی صورت می‌گیرد.

همچنین روزنامه خراسان در صفحه اجتماعی امروز خود به موضوع‌های پیگیری حذف برخی از ردیفهای بودجه جوانان، توزیع تجهیزات کاهنده مصرف آب در شهرهای دارای تنش آبی و هشدارهای آبی در کشور می‌پردازد.

روزنامه آرمان:

*دفن مردگان در قبرستان‌های متروکه تهران

روزنامه آرمان در صفحه اجتماعی امروز خود به موضوع دفن مردگان در قبرستان‌های متروکه تهران می‌پردازد.

در این گزارش آمده است، قبرستان های متروکه با ایجاد فضاهای وسیع برای دفن محلات شهر تهران با حضور مشاوران سازمان بهشت زهرا(س) شناسایی می‌شوند. 140 قبرستان متروکه در تهران وجود دارد که 60 مورد از این قبرستان‌ها به طور کامل از بین رفته و تغییر کاربری داده‌اند و 80 قبرستان باقی‌مانده که تعدادی از آن قبرستان‌های قدیمی و متبرکه است.

همچنین روزنامه آرمان در صفحه اجتماعی امروز خود به موضوع‌های قانون گریزی در شمیرانات، کمبود مراکز مشاوره در دستگاه قضایی، جریمه 40 هزار تومانی برای حرکت بین خطوط، تخریب خانه قدیمی با مجوز میراث فرهنگی می‌پردازد.

روزنامه مردم سالاری:

*تزریق افرادی بدون تحصیلات دانشگاهی در دولت

روزنامه مردم سالاری در صفحه اجتماعی امروز خود به موضوع تزریق افرادی بدون تحصیلات دانشگاهی در دولت می‌پردازد.

روزنامه مردم سالاری در این باره آورده است، در حالی که دولت با استخدام نیروهای جدید مواجه است متاسفانه در سالهای گذشته افرادی بدون داشتن حداقل تحصیلات دانشگاهی به بدنه دولت تزریق شدند.

در ادامه نیز موضوع های جایگاه دانشگاه محیط زیست در دستاوردهای مهم سازمان حفاظت از محیط زیست ایجاد مرکز علمی و مطالعاتی برای گسترش دانش روز در عرصه محیط زیست نبود اعتبار مناسب برای استخدام نیرو در سازمان محیط زیست، جذب نیرو در سازمان محیط زیست، آموزش 800 محیط بان در دانشگاه محیط زیست، آموزش محیط‌بانان از اولویت‌های سازمان محیط زیست، لزوم تعامل و تبادل تجربه و اطلاعات با عرضه‌های بین‌المللی، مشکلات محیط زیست در کشور بررسی می‌شود.

انتهای پیام/
برچسب ها: حرکت ، قبرستان ، خشکسالی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار