حاشیه‌نگاری هشتمین روز جشنواره فیلم فجر؛

زمستانی‌ترین روز جشنواره/ از حضور مادر و دختر سینمایی تا ناامیدی تماشاگران از فیلم کمال تبریزی

هشتمین روز را می توان بی رمق ترین روز جشنواره دانست چراکه برخلاف هوای گرم این روزها، جشنواره از نظر نمایش فیلم ها و استقبال مهمانان سرد و یخ برگزار شد.

به گزارش حوزه سینما باشگاه خبرنگاران، هشتمین روز جشنواره فیلم فجر آرام، بی حاشیه برگزار شد.

اولین نمایش روز هشتم به فیلم «طعم شیرین خیال» به کارگردانی کمال تبریزی اختصاص داشت و آنچه که تماشاگران از فیلم کمال تبریزی انتظار داشتند برآورده نشد؛ شهاب حسینی بازیگر اصلی، برای تماشای این فیلم به کاخ جشنواره نیامد.

اما نشست این فیلم با توجه به آنچه که در فیلم نمایش داده شد بر محور انتقاد و آلودگی محیط زیست بود و کمال تبریزی بر این اذعان داشت که معصومه ابتکار رییس سازمان محیط زیست هیچ همکاری در ساخت این فیلم نداشته است.

سفر به آمادای، در دنیای تو ساعت چند است؟، نزدیکتر، روز مبادا و دریا ماهی پرنده فیلم‌های بعدی روز هشتم بودند؛ اما در این روز استقبال چندانی از فیلم ها نشد و صندلی های بسیاری در سالن خالی از تماشاگران بودند.

در میان نشست پنج فیلم بعدی، بابک حمیدیان مهمان ویژه فیلم در دنیای تو ساعت چند است؟ بود که نامه عاشقانه ای را به کارگردان این فیلم تقدیم کرد.

زهرا حاتمی همسر مرحوم علی حاتمی و مادر لیلا حاتمی بعد از چند سال دور از سینما برای تماشای فیلم خود به کاخ جشنواره آمد.

گشت ارشاد باز هم در محوطه کاخ جشنواره در انتظار بدحجابان بود و اجازه ورود به این افراد را نمی داد.

فیلم های روز هشتم به لحاظ موضوعی سوژه جذابی برای مخاطبان نداشتند و حتی فیلم کمال تبریزی با این همه تجربه کارگردانی امیدها را ناامید کرد.

مسئولان کشوری نیز فیلم های این روز را مناسب تماشا ندیدند، مگر اینکه از سوی عوامل فیلم دعوت رسمی شده باشند.

سرانجام زمان و مکان نمایش فیلم «محمد رسول الله» مشخص شد اما با توجه به آماده نبودن سالن نمایش برج میلاد و همزمانی با آغاز جشنواره موسیقی فجر هنوز مشخص نیست این اتفاق چطور صورت خواهد گرفت.

هشتمین روز نیز چهره جدیدی از اهالی هنر را به خود ندید و تنها مهمانان همیشگی کاخ جشنواره حضور داشتند.

فردا سه شنبه آخرین روز نمایش فیلم های حشنواره است و هشتمین روز را می توان بی رمق ترین روز جشنواره دانست چراکه برخلاف هوای گرم این روزها، جشنواره از نظر نمایش  فیلم ها و استقبال مهمانان سرد و یخ برگزار شد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار