رویترز:

بروکسل بار دیگر نام شرکت ملی نفتکش ایران را در فهرست تحریم خود قرار می‌دهد

رویترز گزارش داد تلاش حقوقی شرکت ملی نفتکش ایران برای بازداشتن اتحادیه اروپا از اعمال مجدد تحریم ها علیه این شرکت در دادگاهی در لندن پایتخت انگلیس با شکست روبرو شد و به این ترتیب پیش بینی می‌شود بروکسل بار دیگر نام شرکت ملی نفتکش ایران را در فهرست سیاه خود قرار دهد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران، خبرگزاری رویترز گزارش داد "نیکولاس گرین" قاضی دادگاه عالی انگلیس روز دوشنبه اعلام کرد دولت های اتحادیه اروپا قرار است مجددا نام شرکت ملی نفتکش ایران را در فهرست افراد و شرکت هایی قرار دهند که با تحریم های این اتحادیه روبرو هستند.

نام شرکت ملی نفتکش ایران از سال 2012 در فهرست تحریم های اتحادیه اروپا قرار داشت تا اینکه یک دادگاه اروپایی ژوئیه سال گذشته طی حکمی اعلام کرد دیگر هیچ دلیلی برای باقی ماندن نام این شرکت در فهرست تحریم ها وجود ندارد. این شرکت ماه اکتبر اعلام کرد تحریم های اتحادیه اروپا علیه آن لغو شده است. اما نام شرکت ملی نفتکش ایران همچنان در فهرست سیاه آمریکا قرار دارد.

براساس این تحریم ها هرگونه تجارت بین اتحادیه اروپا و همچنین شرکت ها و اتباع اروپایی با شرکت ملی نفتکش ایران ممنوع بود. با این حال با توجه به اینکه پیش بینی می شود بروکسل بار دیگر نام شرکت ملی نفتکش ایران را در فهرست سیاه خود قرار دهد، این شرکت روز جمعه به دادگاه عالی لندن رفت تا از این دادگاه بخواهد انگلیس را وادار کند این تصمیم(غیرقانونی) اتحادیه اروپا را وتو کند.

اما دادگاه عالی انگلیس این درخواست شرکت ملی نفتکش ایران را رد کرد و جلسه ای را در روز دوشنبه ترتیب داد تا قاضی گرین دلایل این حکم را توضیح دهد.

این قاضی در جلسه روز دوشنبه دادگاه عالی انگلیس ، استدلال های دولت انگلیس و شرکت ملی نفتکش ایران را به طور خلاصه بیان کرد اما با این حال این استدلال ها باید در دادگاه عمومی لوکزامبورگ بررسی شود که دومین دادگاه عالی در اتحادیه اروپا به شمار می رود و دادگاهی است که سال گذشته تحریم ها علیه شرکت ملی نفتکش ایران را لغو کرده بود.


انتهای پیام./.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار