گاردین نوشت؛

"نتانیاهو" بر سخنرانی ضد ایرانی خود در کنگره اصرار دارد

روزنامه گاردین نوشت: با وجود مخالفت برخی مقامات اسرائیلی و دولت باراک اوباما، بنیامین نتانیاهو تصمیم خود را گرفته است تا به واشنگتن برود و درباره تهدید هسته‌ای ایران در کنگره آمریکا سخنرانی کند.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران؛ روزنامه گاردین نوشت: با وجود مخالفت برخی مقامات اسرائیلی و دولت باراک اوباما، بنیامین نتانیاهو تصمیم خود را گرفته است تا به واشنگتن برود و درباره تهدید هسته‌ای ایران در کنگره آمریکا سخنرانی کند. 

این روزنامه انگلیسی گزارش داد؛ با وجود تمام مخالفت ها نخست وزیر اسرائیل بر تصمیم خود مبنی بر سخنرانی در جلسه مشترک کنگره آمریکا که قرار است ماه آینده برگزار شود، تاکید کرده است. 

نتانیاهو روز یکشنبه در جلسه هفتگی کابینه بدون آنکه به تنش‌های به وجود آمده با واشنگتن اشاره‌ای کند تاکید کرد برای از میان برداشتن احتمال دستیابی به یک توافق بد با ایران برسر برنامه هسته ای این کشور هرکاری که لازم باشد، انجام خواهد داد. 

نخست وزیر اسرائیل همچنان به مخالفت با هرگونه تلاش گروه پنج به علاوه یک به منظور دستیابی به توافق با ایران برسر اعمال برخی محدودیت ها در زمینه غنی سازی اورانیوم در ازای لغو تحریم های این کشور ادامه می دهد و معتقد است چنین توافق هایی به ایران اجازه می دهد سرانجام به سلاح های هسته ای دسترسی پیدا کند.  

وی یکشنبه شب به گروهی از رای دهندگان فرانسوی زبان حزب لیکود هم گفت نه به عنوان یک اسرائیلی بلکه به عنوان رهبر تمام یهودیان به هرجای جهان که از وی دعوت به عمل آورد، خواهد رفت تا درمورد تهدید ایران سخنرانی کند.

براساس نظرسنجی رادیو ارتش اسرائیل که روز دوشنبه منتشر شد، 47 درصد از مردم اسرائیل معتقدند نتانیاهو باید سخنرانی خود را در کنگره لغو کند. 34 درصد هم با سخنرانی نخست وزیر اسرائیل در کنگره موافقند. 63 درصد از شرکت کنندگان در این نظر سنجی هم اعلام کرده اند که این سخنرانی تاثیری در رای آنها در انتخابات آتی نخواهد داشت. 

در روزها اخیر برخی گمانه زنی ها درمورد احتمال تغییر تصمیم نتانیاهو برای سخنرانی در کنگره مطرح شده بود. اسحاق هرتزوک، رهبر مخالفان نخست وزیر این سخنرانی را اشتباهی استراتژیک خواند که به روابط آمریکا و اسرائیل آسیب جدی می رساند. 

به گزارش رادیو ارتش، برخی مقامات آمریکایی هم به نتانیاهو پیشنهاد داده اند در ازای لغو سخنرانی خود با برخی از اعضای ارشد مجلس نمایندگان ملاقات خصوصی داشته باشد. 

گفته می شود این پیشنهاد پیش از آن مطرح شده است که جو بایدن، معاون رئیس جمهور آمریکا اعلام کند به خاطر سفر در جلسه سخنرانی نتانیاهو حضور نخواهد داشت.  

به غیر از بایدن برخی دیگر از نمایندگان دموکرات کنگره تاکید کرده اند که در این جلسه حضور نخواهند داشت. تعدادی از سران سرشناس یهودیان آمریکا نیز از نتانیاهو خواسته اند این سخنرانی را لغو کند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
-
ناشناس
۱۳:۱۹ ۲۱ بهمن ۱۳۹۳
مرگ بر اسراییل
آخرین اخبار