سیسی: برای مبارزه با تروریسم باید تلاش‌های بین‌المللی هماهنگی صورت بگیرد/درباره استفاده مسالمت‌آمیز از انرژی هسته‌ای با روسیه به توافق رسیدیم

"السیسی"، رئیس‌جمهور مصر در نشست خبری مشترک با همتای روس خود اعلام کرد؛ برای مبارزه با تروریسم باید تلاش‌های بین‌المللی هماهنگی صورت بگیرد.

سیسی: برای مبارزه با تروریسم باید تلاش‌های بین‌المللی هماهنگی صورت بگیرد/درباره استفاده مسالمت‌آمیز از انرژی هسته‌ای با روسیه به توافق رسیدیم
به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران؛ «عبدالفتاح سیسی» در آغاز نشست خبری با همتای روسی خود با اشاره به اینکه قاهره و مسکو بر روی تقویت همکاری نظامی به توافق دست یافتند، گفت: سفر «ولادیمیر پوتین» به مصر نشان دهنده حمایت روسیه از مصر در زمینه مبارزه با تروریسم است.
رئیس جمهور مصر افزود؛ پوتین بر مشارکت روسیه در کنفرانس اقتصادی تاکید کرد. با روسیه درباره احداث منطقه صنعتی روسیه در شمال عتاقه به توافق رسیدیم. 

وی گفت: باید برای مبارزه با تروریسم تلاش های بین المللی هماهنگی صورت بگیرد. برای مبارزه با تروریسم به رویکرد جامع و فراگیری نیاز داریم. 

وی افزود درباره لزوم وحدت لیبی و تضمین وحدت عراق و تمامیت ارضی آن اتفاق نظر داریم. درباره اهمیت حل سیاسی بحران سوریه توافق کردیم. به پوتین تاکید کردم که به دستیابی به راه حلی برای بحران یمن توجه داریم.

رئیس جمهور مصر تاکید کرد؛ درباره همکاری در زمینه انرژی به ویژه استفاده مسالمت آمیز از انرژی هسته‌ای به توافق رسیدیم.

ولادیمیر پوتین نیز گفت: در روابط خود با مصر به افق‌های جدیدی در همکاری چشم می دوزیم. همکاری اقتصادی بین دو کشور در راس گفتگوهای امروز ما قرار داشت. همکاری در زمینه انرژی به خوبی و به طور قابل ملاحظه توسعه می یابد. شرکت های روسیه مقدار زیادی از نیازهای نفتی مصر را تامین می کنند.

 بیش از سه میلیون و پانصد هزار گردشگر روسی در سال 2014 به مصر سفر کردند. وی افزود درباره افزایش تلاش های خود در زمینه مبارزه با تروریسم به توافق رسیدیم و راههای حل و فصل بحران سوریه را بررسی کردیم و جزئیات مذاکرات مسکو برای حل بحران سوریه را به اطلاع عبدالفتاح السیسی رساندیم. احداث نیروگاه انرژی هسته ای فرصت جدیدی در اقتصاد مصر ایجاد خواهد کرد.

پوتین همچنین ابراز امیدواری کرد به دنبال نشست مخالفان و دولت سوریه در مسکو که ماه گذشته روی داد دور جدید این گفتگوها درباره درگیریهای این کشور نیز برگزار شود.

پوتین گفت:« ما به دور بعدی این مذاکرات علاقه مند هستیم مذاکراتی که امیدوارم نهایتا به حل و فصل مسالمت آمیز اوضاع در سوریه بینجامد.» 


انتهای پیام/
برچسب ها: نشست ، خبری ، روسیه ، داعش ، پوتین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار