حاشیه نگاری از اقتدار‌آفرینی ملت در بهمن 93/

پلاکاردهای "توافق باید یک مرحله‌ای باشد" در دست راهپیمایان تهرانی/برپایی غرفه فرهنگی "نامه رهبرم را می‌رسانم"

شور و اشتیاق از ساعات اولیه صبح در پایگاه‌های شروع راهپیمایی حکم فرماست. نوجوانان و جوانان در کنار بزرگسالان پرچم به دست برای حضور در خیابان‌های منتهی به میدان آزادی آماده‌اند.

به گزارش خبرنگار سیاسی باشگاه خبرنگاران، مراسم سی‌وششمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی با حاشیه‌های دلنشینی همراه است. شور و اشتیاق از ساعات اولیه صبح در پایگاه‌های شروع راهپیمایی حکم فرماست. نوجوانان و جوانان در کنار بزرگسالان پرچم به دست برای حضور در خیابان‌های منتهی به میدان آزادی آماده‌اند.

* مردم صبح امروز با وضو و قرائت زیارت عاشورا برای حضور در راهپیمایی آماده شده‌اند.

* تا دقایقی دیگر جشن پیروزی انقلاب در پایتخت ایران اسلامی آغاز خواهد شد. 

* امروز نیز طبق گفته اصغر آب‌خیز قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی ملت ایران "گزینه روی میز" خود را در هزار شهر و 5 هزار روستای سراسر کشور بار دیگر روی میز قرار خواهند داد تا طبق گفته ولی امرشان بار دیگر به آمریکا ثابت کنند که آیا دست ملت ایران بسته است؟!

پلاکاردهای  

* چند روز قبل بود که رهبر معظم انقلاب در دیدار با جمعی از فرماندهان و کارکنان نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران فرمودند "حالا شما در 22 بهمن ان شالله خواهید دید ملت ایران چه خواهد کرد و آن وقت معلوم می‌شود که آیا دست ملت ایران بسته است".
 
* طبق پیش‌بینی قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی 4 میلیون نفر در پایتخت و 40 میلیون نفر در سراسر کشور در جشن پیروزی انقلاب اسلامی شرکت خواهند کرد.  
 
* همچنین طبق پیش‌بینی‌های به عمل آمده امروز مراسم معنوی عطرافشانی مزار شهدا و هم چنین تجلیل از 220 هزار شهید سرافراز و بیش از 200 هزار جانباز و ایثارگر در 18 هزار گلزار شهدای سراسر کشور اجرا خواهد شد و هم چنین بانوان 19 هزار برنامه در سراسر کشور خواهند داشت.  
 
* یکی دیگر از برنامه‌های امروز نمایش نمادهای پیامبر اسلام (ص) و ماکت مسجد النبی در راهپیمایی است. همچنین ماکت ماهواره فجر نیز امروز بین شرکت کنندگان در راهپیمایی توزیع می‌شود.  
 
* تمام عوامل دست‌اندرکار در برگزاری این جشن انقلاب اسلامی از روزهای قبل کار خود را آغاز کردند و از صبح امروز نیز همه عوامل آماده خدمت‌رسانی به مردم عزیز هستند.
 
* حضور آتش‌نشان‌ها، امدادگران، جمعیت هلال احمر، پزشکان، نیروهای تامین نظم و امنیت و.... از عواملی هستند که بیش از سایرین به چشم می‌خورند.  
 
* راهپیمایی در ام‌القرای جهان اسلام در شرایطی آغاز شده که جوانان پلاکاردهای "توافق ننگین مایه ذلت ماست"،‌"تا آخر ایستاده‌ایم"، "نه تحریم، نه ذلت، مذاکره با عزت" و "توافق را فقط یک مرحله‌ای می‌خواهیم" حمل می‌کنند.

پلاکاردهای

* در مقابل در اصلی دانشگاه شریف غرفه‌ای با عنوان مطالبه از قوه قضاییه برای رسیدگی به پرونده متهمان دانه درشت اقتصادی از سوی بسیج دانشگاه شریف برپا شده است و مراجعه کنندگان به این غرفه طوماری را در حمایت از برخورد قاطع دستگاه قضا با متهمان اقتصادی امضا می‌کنند.

* یگان رزم نوازان فرماندهی دژبان کل سپاه در خیابان انقلاب در حال نواختن سرودهای انقلابی هستند. همچنین غرفه‌های فرهنگی بامضامین همچون "نامه رهبرم را می‌رسانم" حضور دارند.

* شور و نشاط در میان جمعیت شرکت کننده بسیار چشمگیر است. مردم با آهنگ "مرگ بر آمریکای" حامد زمانی همنوایی می‌کنند.

* باران رحمت الهی هم مردم خون‌گرم تهران را در جشن پیروزی انقلابشان همراهی کرد.

میان مادری با کودک خردسال خود در میان جمعیت بود و وقتی انگیزه او را برای حضور در این راهپیمایی در ساعات ابتدایی صبح و قبل از شروع رسمی مراسم سوال کردم، اظهار داشت: دخترم امسال به تکلیف رسیده است و این تکلیف نیز مانند نماز و روزه باید در اول وقت خود انجام شود.

*از سمت میدان انقلاب به سمت میدان آزادی خاوری در حال حرکت است که از آن موسیقی‌های انقلابی و سخنان رهبری در رابطه با مذاکرات پخش می‌شود.
 
* راهپیمایان با پلاکارت‌های تحت عنوان "نه تحریم نه ذلت، مذاکره با عزت" و "توافق دومرحله‌ای تله راهبردی است"، توافق سیاسی نیرنگ آمریکایی" از مذاکره کنندگان هسته‌ایمان دفاع کردند و نشان دادند طبق فرمایشات رهبری در کنار آنان هستند.
 
* کاروان گل شهرداری نیز با گل‌آرایی شعارهای "من انقلابی‌ام"، "دهه فجر مبارک"، "محمد رسول الله" آماده حضور در راهپیمایی شدند.

پلاکاردهای

* حمل آدمک پارچه‌ای اوباما و تابوت‌هایی که روی آن‌ها نوشته شده "پایان حیات رژیم صهیونیستی" روی دست جوانان تهرانی.

* تعدادی از راهپیمایان تصاویری از دانشمندان شهید کشورمان از جمله شهید شهریاری و شهید احمدی‌روشن را در دست دارند.
 
* راهپیمایان تهرانی در آستانه سالگرد قیام مردم بحرین با تکان دادن پرچم بحرین و سوریه با مردم مظلوم این کشور در مقابله با رژیم ظالم آل خلیفه ابراز همدردی می‌کنند.
 
پلاکاردهای

پلاکاردهای

*طولانی‌ترین پرچم جمهوری اسلامی ایران در راهپیمایی 22 بهمن به دست مردم انقلابی تهران حمل شد. 

*گروه موسیقی تشریفات نظامی نیروی هوافضای سپاه به مناسبت یوم الله 22 بهمن ماه در خیابان آ‍زادی به اجرای زنده مارش نظامی پرداخت.

* در جلوی جایگاه ویژه مراسم گل‌آرایی زیبایی با رنگ‌های پرچم مقدس جمهوری اسلامی ایران منقش به جمله "لبیک یا رسول الله" و "22 بهمن ماه یوم الله" چشم‌نوازی می‌کند.

* مهمانان ویژه از کشورهای خارجی در جایگاه اصلی قرار گرفتند و حسن سلطانی مجری برنامه‌های امروز جایگاه است.

*حضور نیروهای ارتش در صف‌های منظم و با کلاه‌هایی به رنگ پرچم مقدس جمهوری اسلامی ایران جلوه غرورآفرینی به مراسم امروز بخشیده است و مردم با شعار "الله اکبر" و "لبیک یا رسول الله" به تجدید بیعت با رسول اکرم می‌پردازند همچنین شعارهای "مرگ بر آمریکا" و "مرگ بر اسرائیل" و شعار "این همه لشکر آمده به عشق رهبر آمده" از جمله شعارهای قالب این مراسم می‌باشد.

* جماعتی در چهارراه ولیعصر با ماسک‌هایی به صورت گذاشته‌اند و دست‌نوشته‌هایی را با این محتوا حمل می‌کنند که بر روی آن نوشته شده "دولت به یاری مردم خوزستان بشتابد".

* در مسیر خیابان بهبودی تا یادگار اجرای سرود به زبان ترکمن توسط نابینایان و ناشنوایان را شاهد هستیم.

* حمل مشعل المپیاد ورزشی کارگران توسط یوسف کرمی تکواندو کار کشورمان.

* پرچم چند متری شیطان بزرگ توسط دانشجویان بسیجی دانشگاه شریف مقابل این دانشگاه به آتش کشیده شد.

پلاکاردهای

* پرچم آمریکا و رژیم صهیونیستی از سوی دانشجویان مقابل دانشگاه تهران به اتش کشیده شد.

* اقوام بختیاری و عربی با حضور در جمع راهپیمایان تهرانی با دادن شعارها و شعرهای با گویش زبانی خود توجه مردم در راهپیمایی 22 بهمن را جلب کردند.
 
*   در مسیر چهارراه جمهوری تا میدان انقلاب حضور چادرهای منتسب به جمعیت هلال احمر برای ارائه خدمات درمانی به راهپیمایان تهرانی دیده می‌شد.

* بازار گرفتن عکس سلفی توسط جوانان حاضر در راهپیمایی برای ثبت خاطره داغ بود.

* در چهار طرف چهارراه عکس‌هایی از حوثی، رهبر جنبش انصارالله و نیز شیخ علی سلمان مبارز انقلابی بحرینی و همچنین تصاویری از رهبر معظم انقلاب و امام راحل (ره) نصب شده بود.
 
*در ضلع جنوب شرقی چهارراه ولیعصر غرفه‌ای از سوی شهرداری منطقه 11 برپا و برنامه‌های متنوعی را برای سنین مختلف تدارک دیده بود. شعارهای جالبی در این غرفه مانند "اوباما، اوباما، با کنگره یا با ما" سر داده می‌شد.

* مردم خونگرم تهران امروز ثابت کردند در راه اعتلای نظام مقدس اسلامی از تمامی هستی خود خواهند گذشت و هرگز اجازه نخواهند داد آسیبی به این نظام وارد شود.

* در آسمان تهران بادکنک‌هایی با موشک‌های نمادین بر فراز آسمان تهران به چشم می‌خورد که نشان از علاقه مردم ایران به دستاوردهای هسته‌ای و رسیدن به قله پیشرفت در تمام عرصه‌های علمی و فنی است.

* رئیس جمهوری کشورمان به صف راهپیمایان پیوست و مردم با گردآمدن به دور وی "شعار نه سازش نه تحریم تا آخرش می ‌ایستیم و نه سازش نه تسلیم سیدعلی ما هستیم" را سر دادند. به دلیل ازدحام جمعیت رئیس جمهور کشورمان به سازمان حج و زیارت انتقال داده شد.


پلاکاردهای

* تهرانی‌ها امروز با برپایی غرفه‌‌ "پاتوق کتاب" در مقابله با عرضه 7میلیون جلدی مجله فرانسوی در اروپا حمایت و عشق خود را به پیامبر عظیم و بزرگوارمان نثار کردند که در آن با اهدای کتاب‌هایی با عنوان پیامبر عزیزمان و هدیه سربندهایی با نام "ما عاشق محمدیم" عشق و دین خود را به پیامبر مهر و دوستی نثار کردند.  
 
* نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران نیز در روز 22 بهمن ماه با برپایی غرفه فرهنگی محمد رسول الله(ص) حمایت و عشق خود را نثار این بزرگوار کردند و با قرار دادن خود در کنار مردم و اجرای سرودها و موسیقی‌های انقلابی محیط را برای مردم انقلابی کشورمان انقلابی‌تر کرده است.  

* اعضای گروه امداد و نجات کوهستان سازمان هلال احمر جمهوری اسلامی همزمان با راهپیمایی 22 بهمن مانور هوایی خود را از ساختمان‌های بلند شهر تهران آغاز کردند. این مانور در گروه‌های چندنفره متشکل از امدادگران هلال احمر بر فراز ساختمان‌های بلند در مسیر راهپیمایی در حال انجام است. مانور جمعیت هلال احمر با واکنش و استقبال جمعیت حاضر در راهپیمایی مواجه شد که مانوردهندگان را تشویق می کردند.

* رئیس جمهور با استقبال مردم وارد جایگاه شد. شعار انرژی هسته‌ای حق مسلم ماست رئیس جمهور درخواست مردم از رئیس جمهور کشورشان بود.

* جشن سی‌وششمین سالروز پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی با سخنرانی رئیس جمهور کشورمان به پایان رسید.

* قرائت بیانیه پایانی توسط مجری جایگاه.


انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار