گزارش/ دست‌چینی از خبرهای دفاعی- امنیتی هفته؛

از تحویل صاعقه 2 به نیروی هوایی تا نامه 10 کشور به ایران برای گرفتن کمک فکری در مقابله با تکفیری‌ها

در مرور اتفاقات مهم عرصه دفاعی- امنیتی کشور در طول هفته‌، مهم‌ترین اخبار به رونمایی و تحویل جنگنده صاعقه ۲ به نیروی هوایی ارتش مربوط می‌شود.

//////////////////////به گزارش خبرنگار دفاعی- امنیتی باشگاه خبرنگاران، مهم‌ترین اخبار این حوزه در هفته گذشته به شرح ذیل است:

رهبر معظم انقلاب با نقش‌آفرینی در اختیارات محوله باعث شدند تا امروز جمهوری اسلامی ایران ابرقدرت منطقه غرب آسیا و باثبات‌ترین کشور منطقه باشد که اگر کمی به اطراف خود یعنی سوریه، لبنان، عراق، یمن، بحرین، افغانستان، مصر و لیبی نگاه کنیم این موضوع کاملاً محسوس است.

وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران در نامه‌ای همتای روس خود بر اجرای سند موافقتنامه همکاری‌های نظامی میان دو کشور تأکید کرد.

مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا گفت: نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در حوزه جنگ سایبری پیشرفت‌های چشمگیری داشته‌ و توانسته‌اند در برهه‌های مختلف پاسخ‌های مناسبی به دشمنان بدهند.

جانشین فرمانده کل ارتش گفت: از شب نخست پیروزی انقلاب اسلامی، آسمان‌ها شاهدند که تنها امین و مونس‌ آنان خلبانان نیروی هوایی بوده‌اند که از حریم هوایی و آسمان کشور حفاظت کرده‌اند.

مشاور فرمانده کل سپاه با تأکید بر اینکه ایران در عرصه دفاعی و امنیتی در جهان حرف‌های بسیاری برای گفتن دارد، از نامه رسمی بیش از 10 کشور به جمهوری اسلامی با هدف درخواست کمک فکری در بعد دفاعی خبر داد.

دبیر شورای عالی امنیت ملی گفت: در یمن بخش عمده‌ای از مردم (حوثی‌ها) که از جایگاه سیاسی و اجتماعی خود عقب رانده شده بودند، این پتانسیل را پیدا کرده‌اند که آن حقوق را بازگردانند.

معاون هماهنگ کننده نهاجا گفت: بازبینی پرونده‌های سیاسی تعداد بسیاری از کارکنان نیروی هوایی که منتظر حکم اعدام در زندان "خاش" بودند، بیانگر پیوند ذاتی فرزندان ایران زمین با مرجعیت دینی است.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه گفت: جوانان ما توانمندی انجام هر کاری را دارند و خواسته‌ای نیست که از آنان داشته باشیم و آنان نتوانند انجام دهند، پس امروز نباید سرنوشت کشور را به مذاکره گره بزنیم.

مشاور فرمانده نهاجا گفت: امام خمینی(ره) به یکی از همراهان فرمودند که اگر شما می‌ترسید سوار نشوید! این نشان از اعتماد ایشان به نیروی هوایی ارتش داشت و اعتماد و ایمانی بین رئیس و مرئوس رخ داده بود.

فرمانده کل ارتش تأکید کرد: اطمینان می‌دهیم همدوش با رزمندگان عزیز سپاه و دیگر قوای مسلح، تحت رهبری‌های مدبرانه ولی امر مسلمین و رهبر فرزانه، امام خامنه‌ای(حفظ الله) توانمندتر از گذشته حافظ انقلاب اسلامی، استقلال و تمامیت ارضی کشورمان خواهیم بود.

مسئول روابط عمومی کل سپاه گفت: آمار مطرح شده پیرامون قطع نخاع در فتنه 88 صحت نداشته و این آمار کل مجروحین و مصدومین در جریان فتنه است.

معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور گفت: اگر ما دست 4.5 میلیون دانشجوی‌ خود را باز گذاشته و فرهنگ‌سازی کنیم، در شرکت‌های خصوصی و پروژه‌ای و پژوهشی می‌توانیم به کشور خدمت کرده و اقتصاد کل کشور را تکان دهیم.

وزیر اطلاعات‌ گفت: امام خمینی(ره) وقتی دیدند که قرآن و اسلام در خطر است، هیمنه و عده و عده رژیم شاه را به هیچ گرفته و توانستند دین اسلام را از خطر انحراف نجات دهند.

ناو گروه سی و سوم نیروی دریایی ارتش متشکل از ناو پشتیبانی رزمی بندر‌عباس و ناوشکن نقدی، امروز در بندر کلمبو کشور سریلانکا پهلو گرفت.

هواپیمای جدید جت جنگنده و آموزشی پیشرفته با نام صاعقه ۲ ساخت سازمان صنایع هوایی وزارت دفاع، طی مراسمی رونمایی و به نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران تحویل شد.

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیا (ص) گفت: پدافند هوایی اکنون می‌داند که در چه نقطه‌ای قرار دارد و به چه نقطه‌ای می‌خواهد برسد که فاصله این نقاط از نظر ما طولانی نیست و برای ما دست یافتنی است.

معاون هماهنگ‌کننده نیروی هوایی ارتش گفت: جت آموزشی دو کابینه "کوثر" که با همکاری سازمان صنایع هوایی، طراحی و ساخته می‌شود در مراحل پایانی ساخت است.

معاون وزیر دفاع با اشاره به دستاوردهای کشور در حوزهٔ هوافضا گفت: عزم ملی و بهره‌گیری از همه ظرفیت‌های کشور دستاوردهای امروز، صنعت هوافضا را در جایگاه رفیعی قرار داده است.

فرمانده نیروی هوا فضای سپاه، جنگ امروز را جنگ علم، فناوری و بومی‌سازی خواند و گفت: دستیابی به «خودکفایی» خط مقدم امروز ما است و جامعه دانشگاهی و نخبگان در این عرصه می‌توانند نقش تعیین کننده‌ای را ایفا کنند.

سیستم عامل بومی و کاربرد محور "سپند" با حضور فرمانده نیروی هوا فضای سپاه در دانشگاه صنعتی شریف رونمایی شد.

عملیات والفجر8 و تصرف "فاو" یکی از بزرگ‌ترین نبردهای دوران جنگ محسوب می‌شود که تعجب کارشناسان نظامی را برانگیخت.

فرمانده دانشگاه فرماندهی و ستاد (دافوس) آجا گفت: ما با روسیه همسایه هستیم و در عالم همسایگی ارتباط نظامی خوب بر اساس توافقی که وزارت دفاع با آن‌ها داشته باشد، داریم.

فرمانده سپاه حضرت محمدرسول‌الله(ص) تهران بزرگ گفت: غربی‌ها متوجه شده‌اند که ملت ایران زیر بار ذلت نخواهد رفت.

فرمانده نیروی هوایی ارتش گفت: این نیرو در تولید تجهیزات گلوگاهی، استعداد بازیابی انواع هواپیماها، تولید و بهینه‌سازی انواع تسلیحات نقطه‌زن لیزری و نسل جدید موشک‌ها کاملاً توانمند است.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه گفت: تجربه چندین ساله ثابت کرده که آمریکا و دولت های غربی به هیچ وجه قابل اعتماد نیستند و آنها هیچ وقت برای حل مشکلات جامعه ما اقدامی را انجام نخواهند داد.

جانشین فرمانده کل سپاه با اشاره به اینکه امروز در مسیر یک مقاومت در عرصه‌ی دیپلماسی هسته‌ای قرار داریم گفت: مردم در 22 بهمن شکوه مقاومت و اقتدار ایران اسلامی را نشان می‌دهند.

مشاور عالی نماینده ولی‌فقیه در سپاه گفت: آنچه که از مذاکرات چند ماه گذشته حاصل شده، نشان می‌دهد طرف مقابل خواهان این نیست که حقوق هسته‌ای ایران به شکل کامل تأمین و تحریم‌ها یک‌جا برداشته شود.

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء(ص) گفت: 22 بهمن یک رزمایش سیاسی است چون آن‌ها که به اسم مذاکره کاری غیرمنطقی و غیرمذاکره انجام می‌دهند دچار سردرگمی شده اند درحالی که محورهای جمهوری اسلامی مشخص است و ما با مذاکره منطقی موافقیم.

رئیس بنیاد تعاون سپاه گفت: با دولت محترم مشکلی نداریم و همان‌طور که در اظهار نظرات دولتمردان نمایان است، تعامل سازنده‌ای میان بنیاد تعاون سپاه و قرارگاه خاتم‌الانبیا با دولت یازدهم وجود دارد.

فرمانده سپاه قدس طی سخنانی در کرمان با اشاره به دستاوردهای بی نظیر انقلاب اسلامی تصریح کرد: امروز نشانه‌های صدور انقلاب را در سرتاسر منطقه از بحرین و عراق گرفته تا سوریه و یمن و شمال آفریقا مشاهده می‌کنیم.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با تأکید بر اینکه پایتخت یمن جزء مناطق امن منطقه است، گفت: آمریکائیها و به دنبال آن انگلیس و فرانسه حیله گری و جو سازی نکنند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار