مجید ناظم‌پور در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

پیشکسوتان موسیقی باید از تنها جشنواره موسیقی ایران حمایت کنند

سرپرست گروه «عود زریاب» گفت: پیشکسوتان باید از جشنواره موسیقی به عنوان تنها جشنواره‌ای که در ایران برگزار می‌شود حمایت کرده و چراغ آن را روشن نگه دارند.

مجید ناظم پور سرپرست گروه " عود زریاب" در گفتگو با خبرنگار موسیقی باشگاه خبرنگاران گفت: گروه «عود زریاب» از حدود 8 سال پیش با هدف گروه نوازی ساز عود در کنار بقیه سازها تشکیل شد؛ همچنین در این راستا انواع عودهای فراموش شده دوران قدیم را بازسازی کرده‌ایم تا یک هم نوازی با این سازها را به مردم ایران هدیه کنیم.

ناظم پور در خصوص خاستگاه ساز عود عنوان کرد: این ساز خاستگاه ایرانی دارد و حدود 11 سال پیش در این زمینه پژوهش کردم و کتابی را با عنوان تاریخ 5000 ساله ساز عود به نگارش درآوردم و در آن ثابت کردم که این ساز ایرانی است که پس از اسلام این ساز در کشورهای عربی نیز مورد استقبال قرار گرفته است.

وی عنوان کرد: مجموعه قطعاتی که در این کنسرت اجرا می‌کنم ساخته خودم است، جز یک قطعه که ساخته " منیر بشیری" است.

سرپرست گروه " عود زریاب" تصریح کرد: حضور گروه‌های حرفه‌ای را در جشنواره کم می‌بینم که این اتفاق به دو نکته باز می‌گردد. یکی  به خاطر محدودیت‌های مالی خود جشنواره است و نکته دیگر به خود هنرمندان باز می‌گردد.

پیشکسوتان باید از جشنواره موسیقی به عنوان تنها جشنواره‌ای که در ایران برگزار می‌شود حمایت کرده و چراغ آن را روشن نگه دارند که این امر به جز با حمایت و حضورشان در آن میسر نیست.

ناظم پور که علاوه بر سرپرستی گروه "عود زریاب" در کنار " سامان احتشامی" یک دو نوازی پیانو و بربط را در جشنواره موسیقی فجر دارد، در خصوص این اجرا گفت: پیانو و بربط هر دو از سازهای جهانی هستند و طبیعتاً خاستگاه پیانو به غرب و خاستگاه بربط به مشرق زمین باز می‌گردد و در این اجرا سعی کردیم یک گفتگوی عاطفی بین این دو ساز جهانی داشته باشیم.

وی افزود: با توجه به اینکه سلیقه و ویژگی‌های روحی، احساسی و عاطفی من به "سامان احتشامی" نزدیک است فکر می‌کنم اجرای خوبی را  پیش رو خواهیم داشت.

وی خاطر نشان کرد: قطعاتی که در کنسرت دو نوازی پیانو و بربط اجرا می‌شود از ساخته‌های مشترک ما است علاوه بر آن تعدادی از آثار گذشتگان که حالتی نوستالژیک برای مخاطبان دارد را اجرا خواهیم کرد.

گفتنی است؛ در کنسرت " عود زریاب" هنرمندانی چون " پرهام وحیدی" سر ، "شهرود" ، "هومن شیرعلی" و "الناز نوتاژ" عود، "پدرام وفایی" طرب رود، "غزل رسولی" تحفه العود، "رابعه زند" قانون، "معین الدین مدنی" کوبه‌ای، "حبیب بخشی" بم عود، "زهره محمدی" عود و "شاهین عابدی زاده" ویلن سل به هنرنمایی می‌پردازند.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار