هشدار درباره احتمال بازگشت هزاران عضو داعش به آمریکا

"مایکل مک کول"، رئیس کمیته امنیت داخلی آمریکا هشدار داد حدود پنج هزار عضو داعش و القاعده، اتباع غربی هستند که می توانند بدون روادید به آمریکا سفر کنند.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری ریانووستی، "مک کول" در نشستی درباره جلوگیری از سفر تروریست ها و مقابله با تروریسم داخلی گفت: بالغ بر پنج هزار تن از این تروریستها، غربی هستند، و بسیاری از آنان می توانند بدون دریافت روادید وارد آمریکا شوند.

وی  افزود: بیش از 150 شهروند آمریکایی برای سفر به میدان های نبرد تلاش کرده یا موفق به این کار شده اند، و تا جایی که اطلاع داریم برخی از آنان به سواحل ما بازگشته اند.
   
مک کول، نماینده جمهوریخواه ایالت تگزاس با ابراز نگرانی درباره توانایی آمریکا در مبارزه با افراط گرایی در داخل و خارج از کشور، هشدار داد درخواست های گروههای تروریستی داعش و القاعده برای ملحق شدن غربی ها به حملات انفرادی در کشورهای خودشان مؤثر است. 

وی در این باره گفت: از بسیاری جهات ما دیگر درباره گروههای تروریستی صحبت نمی کنیم، بلکه صحبت از دشمنان تروریستی است.
 
مک کول تصریح کرد وی و اعضای کمیته امنیت داخلی گروه ضربتی برای مبارزه با سفر تروریستهای خارجی تشکیل خواهد داد؛ گروهی که تلاش های دولت آمریکا و بویژه وزارت امنیت داخلی را برای جلوگیری از سفر تروریست ها به کشور و مبارزه با تهدید تروریستهای خارجی بررسی خواهد کرد. 

مک کول گفت این گروه ضربت در نهایت پیشنهادهایی درباره راههای بهبود امنیت آمریکا در برابر چنین خطرهایی ارائه خواهد کرد. 

بر اساس برآورد سازمان ملل، از سال 2011 ، بیش از 15 هزار تروریست از جمله شمار زیادی تبعه آمریکایی و اروپایی برای پیوستن به گروههای افراطی به سوریه سفر کرده اند. 




انتهای پیام./.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار