پیشکسوت صنعت چاپ عنوان کرد

چاپخانه‌های کوچک روی خلاقیت تمرکز کنند/ داوری‌های گذشته بر اساس اصول و تجربه بود

چنگیز آصفی مقدم، داور چند دوره از مسابقات آثار چاپی گفت: با توجه به امکانات محدود شهرستان‌ها و عدم توانایی رقابت آنها با چاپخانه‌های بزرگ، پیشنهاد می‌کنم که چاپخانه‌های کوچک روی خلاقیت تمرکز کنند.

به گزارش حوزه ادبیات باشگاه خبرنگاران به نقل از ستاد اطلاع رسانی چهاردهمین جشنواره صنعت چاپ، این پیشکسوت صنعت چاپ با اشاره به نحوه‌ داوری مسابقات اظهار کرد: چندین دوره عضو هیات داوران مسابقات آثار چاپی بودم و به همین دلیل با سبک و سیاق داوری‌ها آشنا هستم. در بحث داوری‌ نخستین اولویت کیفیت است زیرا ما سال‌های سال است که با کیفیت درگیر هستیم و چه در چاپ قدیم و چه در چاپ جدید کیفیت محصول برای تولیدکننده و مصرف‌کننده ارزش زیادی دارد.
 
وی ادامه داد: نحوه دادن نمره به این سبک است که زنجیره کامل کارهای چاپی در نظر گرفته می‌شود و اگر تمام مراحل به نحوه عالی انجام شده باشد به آن اثر نمره بالایی تعلق می‌گیرد، در غیر این صورت آن اثر شانسی برای برگزیده شدن ندارد.
 
آصفی مقدم در توضیح عدم شرکت برخی چاپخانه‌های کوچک در مسابقات گفت: اگر بخواهیم واقعیت را بگوییم استان‌های کوچک در زمینه کیفیت با قطب‌های چاپی کشور مثل تهران نمی‌توانند رقابت کنند. به همین دلیل، پیشنهاد می‌کنم که چاپخانه‌های کوچک روی خلاقیت در آثارشان تمرکز کنند زیرا خلاقیت نیز در گرفتن نمره قبولی بسیار تاثیرگذار است.
 
این عضو هیات مدیره انجمن فرهنگی پیشکسوتان ایران در تشریح داوری سال‌های گذشته گفت: خوشبختانه در سال‌های گذشته اعتراض خاصی به داوری‌ها نشده زیرا تمام داوران از متخصصان و نخبگان حوزه خاصی از صنعت چاپ بودند و بر اساس دیدگاه شخصی نظر نمی‌دادند و تمام نظرها بر اساس اصول و تجربه افراد بوده است.
 
این پیشکسوت صنعت چاپ در بخش پایانی صحبت‌هایش اظهار کرد: از اسامی داوران این دوره از مسابقات اطلاعی ندارم اما امیدوارم داورانی انتخاب شوند که با صداقت، درستی و به دور از هیچ گونه سفارش و توصیه‌ به اثری که لایق برگزیده شدن است رای دهند تا حق به حق‌دار برسد و اثری که شایسته است به دور از نام و آوازه چاپخانه انتخاب شود.


انتهای پیام/
برچسب ها: ادبیات ، کتاب ، چاپ ، چاپخانه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار