دیلی پاکستان بررسی کرد

اسلام، ۲۰ سال آینده بزرگترین دین در غرب خواهد شد

روزنامه دیلی پاکستان در یک بررسی نوشت که ۲۵ درصد جمعیت کنونی جهان را مسلمانان تشکیل می‌دهد که در۲۰ سال آینده نیز ۳۵ درصد افزایش خواهد یافت و براساس پیش‌بینی‌ها، اسلام بزرگترین دین اروپا در سال ۲۰۳۰ میلادی خواهد شد.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران،  دیلی پاکستان نوشت: جمعیت جهان حدود هفت میلیارد و 300 میلیون است که حدود یک میلیارد و 600 میلیون نفر از آن‌ها رامسلمانان تشکیل می‌دهند و از هر چهار نفر در دنیا یک نفر مسلمان است.

اسلام دومین دین بزرگ جهان در سطح بین‌المللی محسوب می‌شود و جمعیت مسلمانان جهان با افزایش 35 درصدی طی 20 سال آینده، در سال 2030 میلادی از مرز دو میلیارد و 200 میلیون نفر خواهد گذشت.

«سازمان تحقیقات پیو» (Pew Research Center) یکی از اتاق‌های فکر آمریکا در سال 2010 میلادی در گزارشی اعلام کرد که بیشتر مسلمانان در 55 کشور جهان زندگی می‌کنند و جمعیت آنها در حال افزایش است.

اسلام در 20 سال آینده بزرگترین دین در اروپا و تعداد مساجد ساخته شده نیز بیشتر از کلیساها خواهد شد در حالی که اکنون نیز تعداد مساجد در «فرانسه» در حال حاضر نیز از کلیساهای این کشور بیشتر است.

براساس یک نظر سنجی بین‌المللی بیش از 56 میلیون مسلمانان در اروپا مستقراند که تعداد آن‌ها در 20 سال آینده دوبرابر خواهد شد.

دولت «آلمان» برای نخستین بار اعتراف کرده که باید برای افزایش جمعیت بومی این کشور تلاش کرد، در غیراینصورت مسلمانان اکثریت جامعه آلمان را در دهه‌های آینده تشکیل خواهند داد.

دلیل مهم کاهش جمعیت در کشورهای غربی، عدم ازدواج و پذیرش مسئولیت فرزندان است.

افراد بیش از 60 ساله تا سال 2050 میلادی 75 درصد جمعیت اروپا را تشکیل خواهند داد در حالی که جمعیت مسلمانان چند برابر خواهد شد.

بر اساس گزارش‌ها، اسلام با سرعت در غرب در حال گسترش است و افزایش جمعیت مسلمانان کانادا نمونه‌ بارزی از این افزایش است.

جمعیت کانادا براساس آمارهای سال 2001 تا 2006 میلادی، 6.1 میلیون نفر افزایش داشته که 2.1 میلیون نفر از آنها مسلمان بوده‌اند.

همچنین جمعیت مسلمانان در آمریکا نیز بیش از 10 میلیون نفر در سالهای اخیر افزایش یافته و پیش‌بینی می‌شود که در پنج سال آینده جمعیت مسلمانان این کشور به بیش از 50 نفر برسند.

اسلام سومین دین پس از مسیحیت و یهود در آمریکا است.

سازمان تحقیقات پیو (Pew Research Center) در این گزارش افزوده که تعداد جوانان در دین اسلام بیشتر از سایر ادیان جهان است.

به گزارش‌ کارشناسان و سازمان‌های بین‌المللی، جمعیت مسلمانان در سراسر جهان در حال افزایش است و مردم نیز به پذیرش اسلام رو آورده‌اند.

منبع: تسنیم
برچسب ها: وبگردی ، اسلام ، دین ، غرب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار