شاهزاده سعودی:

«التویجری» تریلیون‌ها دلار از درآمد نفتی عربستان را سرقت کرد

یک شاهزاده سعودی، مسول سابق دربار پادشاهی عربستان سعودی را به سرقت تریلیون‌ها دلار از پول حاصل از فروش نفت این کشور متهم کرد.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران،  پایگاه خبری الوطن نوشت: یکی از شاهزاده‌های سعودی در یک اظهارنظر کم سابقه بعد از تحولات اخیر در عربستان سعودی خالد التویجری مسئول سابق دربار پادشاهی عربستان سعودی را به سرقت تریلیون‌ها دلار پول حاصل از عایدات فروش نفت عربستان سعودی متهم کرد.

«سعود سیف النصر» شاهزاده سعودی در ادامه خواستار بررسی و بازنگری در حساب‌های شخصی التویجری و تمام نزدیکان وی در دوره ریاست التویجری بر دربار پادشاهی عربستان سعودی شد.

این شاهزاده سعودی در ادامه گفته است: تمام کسانی که این روزها به دنبال دفاع از خالد التویجری هستند در واقع کسانی هستند که از دزدی‌ها و سرقت‌هایی که التویجری انجام می‌داده نفع می‌بردند.

سعود سیف النصر در این باره گفته است: اگر خالد التویجری را پادشاه جدید عربستان سعودی از سمتش برکنار نمی‌کرد، ما امروزه باید شاهد اعلام ورشکستگی عربستان سعودی و فروپاشی دستگاه قضایی و تعدی به دین از سوی خالد التویجری می‌بودیم.

سیف النصر در ادامه سخنانش در صفحه شخصی توییتر خود نوشت: در زمانی که خالد التویجری در دربار عربستان پادشاهی می‌کرد تریلیون‌ها دلار از عایدات فروش نفت عربستان سعودی در زمان قدرتش ناپدید شد و این درحالی است که ملت عربستان در فقر و بدهکاری روزگار می‌گذراند.

این شاهزاده سعودی می‌افزاید: بی شک میزان درآمدهای نفتی عربستان سعودی در 10 سالی که التویجری سکان قدرت را در دربار عربستان سعودی به دست داشت در بهترین اوضاع خود بوده و در تاریخ عربستان سعودی این همه عایدی از نفت بی سابقه بوده است اما واقعا سهم شهروندان سعودی از این عایدات کجا رفته است؟

منبع: تسنیم
برچسب ها: وبگردی ، دلار ، نفتی ، عربستان ، سرقت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.