موج جدیدی از افشای اسناد محرمانه آمریکا

مقامات آمریکایی هشدار داده اند که این کشور در آینده نزدیک، با موج جدیدی از افشای اسناد محرمانه روبرو خواهند شد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران؛ پایگاه محافظه کار واشنگتن فری بیکن نوشته است که مقامات امنیتی و اطلاعاتی آمریکا نگران افشای اسناد جدیدی از امور محرمانه این کشور هستند.

این مقامات گفته اند که در آینده ای نزدیک اسناد تازه ای از فعالیت های محرمانه آژانس امنیت ملی آمریکا منتشر می شود. این نهاد امنیتی آمریکا هنوز در بحران ناشی از افشاگری "ادوارد اسنودن" قرار دارد.

این پایگاه خبری نوشته است، در آینده نزدیک اسناد محرمانه جدید امنیت ملی آمریکا در سایت ها و پایگاه های خبری منتشر خواهد شد که هویت و نام آنها هنوز بر دولت آمریکا پوشیده است.

آژانس امنیت ملی آمریکا به گفته این سایت تحلیلی - خبری ، از احتمال انتشار و افشای این اسناد آگاه است و به همین منظور در حال انجام اقدامات پیش گیرانه برای کم کردن آسیب ناشی از افشای این اطلاعات است.

واشنگتن فری بیکن نوشته است که مقامات آمریکایی این بار مدعی هستند که این اسناد محرمانه توسط یک عامل داخلی ؛ نظیر اسنودن ؛ سرقت نشده است.

گفتنی است ادوارد جوزف اسنودن (Edward Joseph Snowden) اوافشاگر برنامه جاسوسی آژانس امنیت ملی آمریکا از مردم است که به خاطر این اقدام تحت تعقیب نیروهای پلیس فدرال آمریکا قرار گرفت.

اسنودن به عنوان یکی از مهم‌ترین افشاگران تاریخ آمریکا، با انتشار اطلاعات فوق محرمانه از یکی از محرمانه‌ترین سازمان‌های جهان، یعنی آژانس امنیت ملی آمریکا، مسائل فراوانی را برای آمریکا دامن زد.

وی پیمانکار فنی و یکی از کارمندان سازمان جاسوسی آمریکا، (سیا) بوده که پیش از افشاگری‌اش به عنوان یکی از پیمانکاران سازمان امنیت ملی آمریکا مشغول به کار بوده‌است.

وی در ماه ژوئن سال 2013 اطلاعات فوق محرمانه و طبقه‌بندی شده‌ای را درباره برنامه جاسوسی PRISM در اختیار روزنامه گاردین و واشنگتن پست قرار داد. وی اعلام کرد افشاگری‌اش درباره برنامه‌های جاسوسی سازمان امنیت ملی آمریکا تلاشی برای آشکار کردن تجسس‌های افراطی دولت آمریکا در زندگی مردم بوده‌است.


انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار