فردا ۱۴ استان بارانی می‌شود/ پیش بینی برف و باران برای خوزستان

مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی کشور آخرین پیش‌بینی‌ها از وضعیت هوای کشور را تشریح کرد.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران، احد وظیفه در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایسنا گفت: براساس نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی روز یکشنبه بارش پراکنده در شمال شرق و شرق کشور ادامه می‌یابد و از اوایل روز دوشنبه بارش در ارتفاعات زاگرس مرکزی آغاز می شود و به تدریج به غرب و دامنه‌های جنوبی البرز گسترش می‌یابد و سپس با گسترش این سامانه بارشی به سمت شرق، در اواخر روز دوشنبه و طی روز سه شنبه علاوه بر ادامه بارش در مناطق ذکر شده، برای مرکز، شمال شرق و شرق کشور بارش‌های پراکنده پیش‌بینی می‌شود.

وی با بیان اینکه شدت بارش‌ها روز دوشنبه و سه‌شنبه بر روی ارتفاعات مرکزی زاگرس خواهد بود، افزود: در روز چهارشنبه با نفوذ جریانات سرد شمالی ضمن کاهش دما در سواحل دریای خزر بارش در این مناطق شروع شده و به طور متناوب تا پایان هفته ادامه می‌یابد. لازم به ذکر است از روز دوشنبه تا چهارشنبه، پدیده گرد و خاک در برخی استان‌های جنوب غرب و غرب کشور دور از انتظار نیست.

مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی کشور به ورود یک سامانه بارشی در روز دوشنبه از سمت غرب به کشور اشاره کرد و گفت: فردا در استانهای چهار محال و بختیاری، کهگیلویه و بویر احمد، کرمانشاه، کردستان، همدان، شمال مرکزی، لرستان و دامنه‌های کوه البرز در استانهای زنجان، قزوین، البرز و تهران و بارش باران و در استانهای ایلام، شمال فارس و شمال و شرق خوزستان، بارش باران و برف پیش‌بینی می‌شود. همچنین در روز سه‌شنبه در استانهای چهار محال و بختیاری، کهگیلویه و بویر احمد و بارش باران در شمال استان فارس و شمال و شرق استان خوزستان نیز بارش باران و برف خواهیم داشت.

وی با بیان این‌که در همین مدت در استانهای خوزستان و ایلام وزش باد و گرد و خاک پیش بینی می شود، افزود: با توجه به پیش بینی برف در مناطق کوهستانی توصیه می شود تمهیدات و تجهیزات لازم برای تردد در جاده ها به کار گرفته شود.

مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی کشوربا اشاره به وضعیت هوای تهران، اظهارکرد: بر این اساس، آسمان تهران در روز دوشنبه نیمه ابری تا ابری در بعضی ساعات بارش باران و در ارتفاعات بارش برف گاهی وزش باد پیش‌بینی می‌شود و حداقل و حداکثر دما در این روز4 و 11درجه سانتیگراد خواهد بود. همچنین در روز سه‌شنبه نیز آسمان پایتخت کمی ابری تا نیمه ابری و گاهی وزش باد در ارتفاعات بارش پراکنده خواهد بود که حداقل و حداکثر دما در این روز5و 13 درجه خواهد بود.

وی در خصوص وضعیت آسمان استان خوزستان نیز گفت: فردا آسمان استان خوزستان نیمه ابری تا ابری در پاره‌ای نقاط بارش پراکنده و در ارتفاعات بارش برف در پاره‌ای نقاط باد و گرد و خاک خواهد بود و سه‌شنبه آسمانی نیمه ابری تا ابری در بعضی ساعات بارش پراکنده و در پاره‌ای نقاط باد و گرد و خاک برای استان خوزستان پیش بینی می‌شود.

منبع: ایسنا
برچسب ها: وبگردی ، باران ، برف ، پیش بینی ، هوا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
bahram Khoshnavis
۲۳:۱۱ ۲۶ بهمن ۱۳۹۳
سلام با عرض خسته نباشید و خدا قوت خدمت اعضای باشگاه خبرنگاران، لطفا جهت بررسی بیشتر هوای استان خوزستان و ذکر شهرستان هایی که پدیده گردوخاک را دارند اقدام نمایید با تشکر از وب سایت و برنامه خوبتون، بهرام خوشنویس از خوزستان
آخرین اخبار