بيماري اسکیزوفرنی چيست؟

روان‌گسیختگی یا اسکیزوفرنی یا شیزوفرنی یک اختلال روانی است که مشخصه آن از کار افتادگی فرایندهای فکری و پاسخگویی عاطفی ضعیف می‌باشد.

به گزارش خبرنگار کلینیک باشگاه خبرنگاران، این بیماری معمولاً خود را به صورت توهم شنیداری، توهم‌های جنون آمیز یا عجیب و غریب، یا تکلم و تفکر آشفته نشان می‌دهد، و با اختلال در عملکرد اجتماعی یا شغلی قابل توجهی همراه است. شروع علائم معمولاً در دوران نوجوانی رخ می‌دهد، با یک شیوع در طول زندگی جهانی در حدود ۰٫۳–۰٫۷٪.[۲] تشخیص بر اساس مشاهده رفتار و تجارب گزارش شده بیمار است.

به نظر می‌رسد ژنتیک، محیط اولیه، نوروبیولوژی، و فرایندهای روانی و اجتماعی از عوامل مهم مؤثر باشند؛ به نظر می‌رسد برخی از مواد مخدر تفریحی و داروها باعث ایجاد یا بدتر شدن علایم می‌شوند. پژوهش حاضر بر روی نقش نوروبیولوژی متمرکز شده است، اگر چه هیچ علت ارگانیک مجزایی یافت نشد. ترکیب بسیار محتمل علائم بحث‌هایی را در مورد اینکه آیا تشخیص نشان دهنده یک اختلال واحد است یا تعدادی از سندرم‌های گسسته، بر انگیخته شده است.
 
نقطه اتکای درمان، داروهای آنتی سایکوتیک (ضد جنون) است، که عمدتاً فعالیت دوپامین (و گاهی اوقات سروتونین) را سرکوب می‌کنند. درمان روانی و توان بخشی حرفه‌ای و اجتماعی نیز در درمان مهم هستند. در موارد جدی تر - که امکان ایجاد خطر برای شخص بیمار و دیگران وجود دارد - ممکن است به بستری اجباری نیاز باشد، اگر چه ماندن در بیمارستان در حال حاضر کوتاه تر و کمتر از آن چیزی است که زمانی مرسوم بود.

اختلال عمدتاً ادراک را تحت تأثیر قرار می‌دهد، اما معمولاً به مشکلات مزمن در رفتار و احساسات نیز می‌انجامد. افراد مبتلا به اسکیزوفرنی در معرض شرایط اضافی ( همراه بیماری) هستند، از جمله افسردگی اساسی و اختلال اضطراب؛ احتمال سوء مصرف مواد مخدر در طول زندگی تقریباً ۵۰٪ است. مشکلات اجتماعی از قبیل بیکاری طولانی مدت، فقر و بی خانمانی، شایع هستند. امید به زندگی متوسط افراد مبتلا به این اختلال به دلیل افزایش مشکلات سلامت جسمی و نرخ خودکشی بالاتر (حدود ۵٪) ۱۲ تا ۱۵ سال کمتر از کسانی که مبتلا به آن نیستند.

علائم فرد مبتلا به اسکیزوفرنی ممکن است دچار توهم‌هایی شود (که اغلب به صورت شنیدن صداها گزارش شده است)، خیالات (اغلب عجیب و غریب یا سرکوب گرانه در طبیعت) و آشفتگی فکری و کلامی می‌باشند. مورد دوم ممکن است از از دست دادن قطار اندیشه، تا جملات با اتصال نامنظم در معنی، تا تناقض شناخته شده به عنوان آشفته گویی در موارد حاد متغیر باشد. گوشه گیری اجتماعی، نامرتبی لباس و بهداشت، و از دست دادن انگیزه و قضاوت تماماً موارد عادی موجود در اسکیزوفرنی می‌باشند.اغلب الگوی قابل مشاهده‌ای از مشکل عاطفی وجود دارد، برای مثال عدم پاسخگویی به محرکات. اختلال در شناخت اجتماعی با اسکیزوفرنی مرتبط است.
 
 همچنین علائم پارانویا؛ انزوای اجتماعی به طور معمول اتفاق می‌افتد. همچنین معمولاً مشکلات در کار و حافظه بلند مدت، توجه، عملکرد اجرایی، و سرعت پردازش رخ می‌دهد. در یک زیرگروه غیر معمول، فرد ممکن است تا حد زیادی ساکت باشد، در وضعیت‌های حرکتی عجیب و غریب، یا در جلوه‌های بی موردی از اضطراب قرار بگیرد، که همه اینها نشانه‌هایی از جنون جوانی می‌باشند.
 
علائم مثبت و منفی اسکیزوفرنی اغلب با واژه‌های علائم مثبت و منفی (فقدان) شرح داده می‌شود. علائم مثبت، آنهایی هستند که اکثر افراد به طور عادی تجربه نمی‌کنند، اما در افراد مبتلا به اسکیزوفرنی موجود می‌باشند. آنها می‌توانند شامل هذیان، اختلال افکاری و گفتاری، و توهم لمسی، شنوایی، بصری، بویایی و چشایی باشند، و معمولاً به عنوان جلوه‌ای از جنون در نظر گرفته شوند. به طور معمول توهمات نیز مرتبط با محتوای مقوله خیال می‌باشند.
 
عموماً علائم مثبت خوب به دارو پاسخ می‌دهند. علائم منفی فقدانی از پاسخ‌های عاطفی طبیعی یا سایر فرایندهای فکری می‌باشند، و کمتر به دارو پاسخ می‌دهند. آنها معمولاً شامل یکنواختی عاطفی یا کمبود عاطفه و احساس، فقر بیان (عجز گویایی)، ناتوانی در تجربه خوشی و لذت (فقدان لذت)، عدم تمایل به تشکیل روابط (بی تفاوتی اجتماعی)، و فقدان انگیزه (فقدان اراده) می‌شوند. تحقیقات نشان می‌دهد که نشانه‌های منفی نسبت به علائم مثبت بیشترین تأثیر را در کیفیت زندگی ضعیف، ناتوانی عملکردی، و بار مسئولیتی که بردوش دیگران است دارند. اغلب افراد با علائم منفی برجسته دارای سابقه ناموزونی قبل از شروع بیماری می‌باشند، و اغلب پاسخ به دارو محدود می‌باشد.
 
انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۷۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۰ ۱۱ آذر ۱۳۹۸
دوستان تنها راه درمان طب اسلامی آیت الله تبریزیان (نه طب مدرن و نه طب سنتی) میباشد آپارات شفا یافتگان این بیماری رو ببینید و با سرچ مرکز طب اسلامی شماره تماسش میاد داروها رو براتون میفرستند فقط با یک دوره خوردن این بیماری درمان میشه
Iran (Islamic Republic of)
Amird
۲۲:۴۶ ۰۶ آبان ۱۳۹۸
سلام
۱۸ ساله که این مریضیو دارم از سال چهارم دیگه مغزم قفل کرد و دیگه هیچیو متوجه نمیشم فقط به امید اینکه شاید مغزم یک روز باز بشه هر روز رو سپری میکردم منم مثل آقا moshtaba احساس میکنم میتونم پس زمینه ذهن افراد رو متوجه بشم که خودشون متوجه نیستند که در واقع همون ناخودآگاهشونه البته اینم به این علت که ما افراد اسکیزوفرنی در ظاهر شبیه انسانها رفتار میکنیم و انسانها فکر میکنند ما داریم به همون چیزی که نشون میدیم فکر میکنیم ولی ذهن ما توی یک دنیای متفاوتیه البته اینم شاید به این علت باشه که ذهن اسکیزوفرنی ناخودآگاه خودش رو تقریبا فراموش میکنه و ذهن افراد اسکیزوفرنی شبیه من و آقای moshtaba مجبوریم یک ناخودآگاه دروغین بسازیم تا افراد با ما ارتباط برقرار کنند به همین علت ما تقریبا میتونیم فرق بین این دو حالت ذهنیو تو افراد تشخیص بدیم البته من فقط در مواقعی که بیماریم شدت پیدا میکنه و اون حالت ناخودآگاهمو از دست میدم این چیزارو متوجه میشم
در کل بنظرم اینم چیز خیلی مهمی نیست چون ذهن ماها خیلی بیماره و روی هیچکدوم از حرفای ما نمیشه حساب باز کرد
ولی واقعا این بیماریه سختیه نمیدونم فقط برای ماها که اسکیزوفرنیه نصفه و نیمه داریم اینقدر سخته یا برای انواع دیگه هم که حادتر هستند و توهمات واضح دارند اینقدر سخته چون ذهن ما دو تیکه شده و امکان نداره یک انسان بتونه با دوتا ذهن زندگی کنه مگه اینکه کلا بیخیال یک حالتش بشه که در اون حالت هم تفکر منطبق با واقعیت بسیار بسیار سخت میشه و به همین علت ما برای اینکه روی مغزمون فشار نیاد (چون مغز باید در هر صورت فکر کنه چه درست چه غلط) مجبوریم خیال پردازی کنیم
دعا میکنم حتی پست ترین موجودات هم به این عذاب دچار نشن چون تحملش از حد توان مخلوقات خارجه
Iran (Islamic Republic of)
مهسا
۱۰:۳۴ ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۸
یا خدا اومدم دو کلمه راجب اسکیزوفرنی بخونم ولی شدیدا روم تاثیر گذاشت حرفاتون منم شدیدا تلقین پذیر ای خدااا نکنه منم اسکیزو بگیرممم اخه چرا اومدم اینجااا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۹ ۳۰ دی ۱۳۹۷
سلام.یکی از دوستام الان دوساله باکسی حرف نمیزنه همش باید داخل اتاق تنها باشه تاکسیو ببینه شروع میکنه به جیغ کشیدن وتوتنهای خودش مدام گریه می کنه درست غذا نمی خوره.ایا همین بیماری رو داره.اصلا نمیشه از خونه ببریش بیرون چه برسه پیش دکتر.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۴ ۰۴ شهريور ۱۳۹۷
سلام من همسرم همیشه شکاکه و مدام میگه بهم خیانت میکنی و میگه من دیدم چیزایی مگه میبینم که اصلا وجود نداره وبارها منو تا حد مرگ کتک زده که ازم اعتراف بگیره یا میگه من شنیدم ممکنه مال این بیماری باشه و ایا درمانی داره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۱ ۲۶ تير ۱۳۹۷
سلام تمام این نظراتی که شما در مورد این بیماری که برای خودتون ونزدیکانتون افتاده من خوندم این اتفاق غیر باور کردنی برای همسر منم اتفاق افتاد ولی همسر من خیلی به من بدبین وشکاک شده احساس میکنه من بهش خیانت میکنم هر بار براش توضیح میدم که فکرش اشتباهه قانع میشه ولی بازم فردا همون فکرها به سراغش میاد دکتر تشخیص اسکیزوفرنی رو داده ولی اصلا با خودش حرف نمیزنه یا نمیخنده هیچ کدوم از علایمی که بیمارانی که شماها در موردش صحبت کردید رو نداره فقط شدیدا بد بین وشکاک به نظرتون تشخیص دکتر براش درست بوده واقعا اذیت میشم کمکم کنید
Iran (Islamic Republic of)
دکترمون
۱۴:۰۸ ۱۹ آذر ۱۳۹۷
عزیزم اون اسمش پارانوئید هست که باید تحت نظر باشه وگرنه درمان نمیشوند
Iran (Islamic Republic of)
سارا
۱۷:۵۹ ۱۸ تير ۱۳۹۷
فرد ممکنه ابتدا یه صدایی بشنوه که ممکنه صدای هر چیزی باشه .اما به دلیل هر کمبودی که داره دوست داره گمان کنه این یه صدای خاص بود .و دوس داره ازش فانتزی ای برای لذت بردن ذهنش بیازه.بعد تمرکزشو میذاره روی صداها .چون یه جور لذت درونیه ناشناخته براش داره .و وقتی تمرکژش روی اینه صداهای مختلفی خاهد شنید و بعد کمکم ذهنش اونو تبدیل به عادت میکنه و شروع به بازسازی صداها میکنه.اونوقت فرد خودش وارد بازیه خود ساخته ی خودش میه .و حالا واقعن صداهایی میشنوه ک ذهن خودش براش ساخته.و بیماریها به همین ترتیب شروع و پرو بال میگیرن و تبدیل,به بیماری میشن .
Spain
ناشناس
۰۱:۵۳ ۱۴ تير ۱۳۹۷
پسر ۹ ساله ی من خیلی شبها می گه من صداهایی می شنم وافرادی رو تو اتاقم میبینم میگه من می ترسم وسر شب تنهایی خوالش نمیبره باید چکار کنم ضمنا با اینکه تست هوشش عالی بوده اما به موقع درس نمی خونه ونسبت به بچه های دژگه ککند خواهش می کنم بگید چکار کنم
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۷:۵۹ ۲۲ خرداد ۱۳۹۷
سلام.
وسواس فکری چیه؟
Turkey
شخصی
۲۱:۱۳ ۱۳ خرداد ۱۳۹۷
جدیدا یک سییتم رصد ماهواره ای و کنترل ذهن در ایران در حال اجرا می باشد که علاعمی مانند شنیدن صدا در سر درارد و به این عوامل شنود صوتی می گویند که با فرستادن امواج ماهواره ای هارپ می توانند تفکر شما را به صکرت صدا در یافت و تصاویر را از شچمان شما بشنوند و صدا را از گوشهای شما بشنود و باعث اختلال در زندگیات سوند قربانیان این سیستم بیشتر از افراد معتاد انتخاب نی سوند که انگ بیماری به انها زده شود الان قربانیان رصد ذهن بیش از ان است که تصورش را داریم لطفا پزشکان توجه بیستری به این مطلب داشته لاسند تا قربانی رصد ذهن با بیمار اسکیزوفرنی اشتباه نشود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۱۶ ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۷
این بیماری زمینه ژنتیک داره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۹ ۲۱ فروردين ۱۳۹۷
سلام همسر من باخودش حرف می زند وبا صدا بلند می خندد خواهش جواب بدهید آیا این بیماری اسکیزوفرنی است یا نه
Iran (Islamic Republic of)
سینا
۱۴:۵۳ ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۷
اون مشکلی نداره شما دیونش کردی سربه سرش نذار حتما بهش خیانت میکنی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۵ ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۷
شما دیونش کردی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۱ ۰۴ خرداد ۱۳۹۷
باید توسط روانپزشک چک بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۱۶ ۰۸ تير ۱۳۹۷
خدا ایشون را شفا بدهد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۸ ۱۱ اسفند ۱۳۹۶
تنها راه درمان فرادرمانی است
Iran (Islamic Republic of)
مرگ مغزی
۰۰:۵۲ ۲۰ بهمن ۱۳۹۶
خدا یا تورو به بی همتای یکتای خودت مریض هارو شفا بده با امید وبخشش خودت به حق بزرگیت...‌
آمین
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۲۳:۳۴ ۱۶ بهمن ۱۳۹۶
سلام، این بیماران نسبت به بیماریشون در موارد حاد بیماری آگاهی دارند چون برادر من همین تشخیص اسکیزوفرنی دارد اما بینش دارد به بیماریش گفتم شاید اشتباه کرده باشه دکترش تو تشخیص،اگه راهنمایی کنید ممنون میشم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۹ ۱۰ بهمن ۱۳۹۶
سلام به نظر من باید به بهترین دکتر روان شناس خود رو معرفی کرد وبعد مدام خود رو مشغول کرد با ورزش مثلا پینک وپنگ ؛والیبال ،و،،،،،،،غیره وبه خودت اعتماد به نفس بدی و نمی تونمو از مغزت رها کنی حتی اگه توان یادگیری ورزش رو نداری وحس کم اوردن وخجالت از ناتوانایی در مقابل دیگران را داری به خودت امید بده خودت تو تنهایی تمرین کن بعد بایکی از کسانی که درکت میکنه حرف بزن تا ناتوانایی وضعفاتو تا حد توان بالببره ووقتی دیدی میتونی وارد جمع شو ومداممشغول باش تا حرفها نشنوی وخسته بشی واز شدت خستگی بخوابی وسرحال بیدارشی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۱ ۱۸ بهمن ۱۳۹۶
فرادرمانی راه درمانش است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۵ ۱۳ دی ۱۳۹۶
اگر کسی برخی نشانه ها را به صورت مقطعی داشته باشد دلیل بیماری او نیست. برخی علایم را هر کسی ممکن است داشته باشد. تنوع در زندگی، تفریح سالم، ارتباط با خدای متعال، ارتباط با اقوام، ورزش کردن، مطالعه کردن تغییر دیدگاه نسبت به زندگی در موارد فراوان می تواند به درمان کمک کند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۱۹ ۱۷ آذر ۱۳۹۶
ممنون
Iran (Islamic Republic of)
توکل
۲۱:۵۸ ۱۶ آذر ۱۳۹۶
خدایا همه بیماران را شفا بده به حق محمد و آل محمد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۹ ۱۰ آذر ۱۳۹۶
سلام من میخوام با یه بیمار اسکیزوفرنی صحبت کنم ک تحت درمان دکتر بوده یا هست چنتا سوال دارم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۴:۰۵ ۲۸ آبان ۱۳۹۶
سلام من۲۳سالمه الان اعلائم این بیماری روخوندم تقریبا همه اینها درمن دیده میشه الان نزدیک ب شش ماهه که اینجوری ام ولی هیچوقت نمیزارم کسی ازبیماریم باخبر بشه اما هرکارم میکنم خودموشاد نگه دارم اصن نمیتونم،همش دنبال گوشه گیری ام و حوصله شنیدن حرف های دیگران هم ندارن این دوچیز خیلی داره اذیتم میکنه چون قبلا اصلا اینجورنبودم خیلیم آدم اجتماعی وشلوغی بودم،ولی الان ازهمچی بدم میاد حتی ازخودم همش بفکر مرگ و خودکشی این چیزا میفتم،لطفا اگه نظر بدردبخوری دارید بهم بگید چکار کنم؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۹ ۲۳ اسفند ۱۳۹۶
سلام این حالت گذری هست ناراحت نباش درست میشه خدابزرگه منم ۲ماه اینجوری بودم ولی خودت باید به خودت امید بدی وشادباشی
United States of America
ف
۲۲:۵۳ ۱۹ مهر ۱۳۹۷
فقط کتاب بخون، کتاب میتونه بهت کمک کنه، باعث میشه خیلی تنها نباشی و میتونی اینجوری خودت به خودت کمک کنی. کتابهای روان درمانی و مثبت اندیشی با مفهوم معنوی بخون. مثل کتاب 4 اثر از فلورانس اسکاول شین. به نظرم چون خودت از حال خودت خبر داری میتونی در کوتاه ترین زمان به خودت کمک کنی و برای همیشه با این حالات خداحافظی کنی.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۳ ۲۴ آذر ۱۳۹۷
سلام دوست من همه ما در دوره ای تو زندگیمون با شرایطی روبرو میشیم که بعد از گذر شرایط متوجه بیهوده نگران بودنمون میشیم راستش نمیخوام شما رو نصیحت کنم این شرایط برای همه ما تو مقاطع مختلف زندگی پیش اومده برای خودم بهترین درمان و راه رهایی فقط وفقط ارتباط معنوی خود را با خداوند مهربان زیاد کنیم سعی در خواند نماز اول وقت و حتی المکان به جماعت باعث میشه از گوشه گیری نجات و خودت رو پیدا کنی و فعالیتهای اجتماعیت رو بالا ببری .موفق و پیروز باشی
Iran (Islamic Republic of)
Asamin
۱۵:۱۱ ۱۹ آبان ۱۳۹۶
سپاس
Iran (Islamic Republic of)
سس
۱۱:۱۹ ۱۸ بهمن ۱۳۹۶
با فرادرمانی درمان میشوید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۸ ۱۸ آبان ۱۳۹۶
سلام..من مغزم احساس میکنم خسته است علتش چیه ؟
Iran (Islamic Republic of)
Yousef
۱۹:۲۵ ۱۸ آبان ۱۳۹۶
من بهیارم و 6 سال هست که با بیمارای روان کار میکنم به غیر از دارو درمانی خانواده هم خیلی در درمان میتونن کمک کنن البته درمان قطعی که نمیشه ولی میشه کمکش کرد تا بیماریشو کنترل کنه و به زندگی عادیش ادامه بده
Pakistan
عابس
۱۱:۰۳ ۱۷ مهر ۱۳۹۶
سلام دوستان
من رو یک پروژہ کار میکنم کہ خیلی وقتہ کہ تو علم پزشکی یافت شدہ ، ولی بعد از کلی مراحل و آزمایش تازہ وارد صنعت پزشکی شدہ و کاملا استاندارہ
یک عمل جراحی مغزی کہ میتونہ خیلی از بیماری ھای مغضی رو تموم کنہ بہ کلی، واقعا این یک معجزہ ہست
واسہ کسانی کہ خستہ شدن از زندگی یا از کسایی کہ از این نوع مریضی رو دارن واقعا سختہ با این جور مریض ھا زندگی کرد!

اگہ راہنمایی خواستین یا دربارہ ی این عمل جراحی میخواین بدونین لطفا بہ ایمل من رابطہ کنید!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۲ ۱۸ بهمن ۱۳۹۶
فرادرمانی تنها راه درمان است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۲۱ ۰۸ تير ۱۳۹۷
ادرس ایمیل؟
Iran (Islamic Republic of)
مریم
۱۴:۲۷ ۱۶ مهر ۱۳۹۶
شوهر منم اینجوریه ک باعث طلاقمون داره میشه،خیلی اذیت شدم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۵ ۱۲ مهر ۱۳۹۸
منم دقیقا عین شما زندگیم دار ب طلاق کشیده میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۹ ۳۱ شهريور ۱۳۹۶
برای همه بیماران دعامیکنم ایشالاکه سلامتی کامل نصیب همه بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۸ ۰۴ شهريور ۱۳۹۶
من بیماری وسواس داشتم وبه اشتباه پزشکم تشخیص اسکیزوفرنی داد ومن بخاطر تاثیر داروهای غلط داشتم دیوونه میشدم و میمردم فقط خواهش میکنم گول اسم بعضی دکترهارو نخورید الان تحت درمان ی دکتر خوب هستم که از اون قبلیه به عنوان استاد یاد میکنه وتعجب میکنه از اشتباه اون موفق باشید. نترسید توکل کنید
Germany
ناشناس
۲۲:۵۸ ۰۱ شهريور ۱۳۹۶
چاره اسکیزوفرنی خود هیپنوتیزم هست.
Turkey
ناشناس
۰۷:۲۷ ۲۶ مرداد ۱۳۹۶
وای
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۲۸ ۲۰ مرداد ۱۳۹۶
سلام شوهرم همین علائم رو داره و میگه من پیغمبرم من مغز جهانم ومیگه من اصلن هیچ پدری،نداشتم ویکسره حرفهای بیهوده میزنه نمیدونم چکار کنم اخه دکترم نمیاد میگه من چیزیم نیست تمام شبانه روز رو صروصدا میکنه. لطفن منو راهنمایی کنید.
Iran (Islamic Republic of)
ارمین
۰۲:۴۷ ۲۵ تير ۱۳۹۶
تنها راه نجات خودکشیه
Iran (Islamic Republic of)
ساحل
۱۴:۰۸ ۲۰ تير ۱۳۹۶
همه این مشکل را دارند
United States of America
ناشناس
۰۱:۵۶ ۱۱ فروردين ۱۳۹۶
ورزش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۳ ۱۸ اسفند ۱۳۹۵
خدا همه مریضها رو شفا بده, و به خانواده شون صبر بده.
Iran (Islamic Republic of)
سلام من مادر یه دختر بیستوهشت هستم
۲۲:۴۶ ۰۹ بهمن ۱۳۹۵
الان چند سال دختر من به این مریضی مبتلا اوایل مدل دیگه بود میخوابید بیدار که میشد میگفت خواب دیدم همونهایی که در خواب دیدم بیرون از خانه هم میبینم ولی الان حرفهای توهمی میزنه مثلا میگه مادر مادر واقعهایت نیست بینیش مدل دیگه است وحرفهای دیگه ولی همش با خودش حرف میزنه ومیخنده در ضمن از کلاس اول تا دانشگاه زرنگترین دختر بوده یک ترو خواست لیسانس بگیره گفت نمیتونم بخونم ودرس رو رها کرد چند تا دکتر بردم قرصها فقط خواب میکنه هیچ اثری نداره تو رو خدا بگید چکار کنم دارم از پا در میام از غصه این دختر دعا کنین خواهش میکنم
Iran (Islamic Republic of)
alirezq
۲۱:۴۴ ۱۰ دی ۱۳۹۵
دوست من ادعا میکنه ک پارسال دچار همچین بیماری شد ولی الان حالش خوبه آیا واقعا این بیماری درمان میشه؟؟؟؟
United States of America
محمد رضا
۰۰:۰۱ ۰۷ دی ۱۳۹۵
با سلام
من از سن ۱۶ الی ۱۷ سالگی به این بیماری مبتلا شدم ولی توی خدمت متوجه بیماریم شدم و از اون زمان چند دوره قرص هامو ترک کردم و دوباره بیماریم برگشت چون وقتی قرص ها رو میخوردم و امپول ها رو میزدم حالم خوب بود و فکر میکردم اون توهمات دیگه برنمیگردن و اگر هم برگردن چون من میدونم همش توهمه دیگه اون ها رو باور نمیکنم اما بعد چند بار برگشت بیماری متوجه شدم من با علم به این که این بیماری رو داری و از بیماری اگاهی داشتم اما توهمات وصداها من رو اذیت میکرد و باعث اضطراب تو موقعیت های معمولی میشد یعنی در زمان مصرف منظم داروها منم مثل شما به نظرم خیلی مسخره میاد که کسی چنین صدا ها و توهمات رو داشته باشه و اصلا اون استنباط من از این که کارشناس تلوزیون
Iran (Islamic Republic of)
omid
۲۰:۲۳ ۰۲ آذر ۱۳۹۵
سلام..من مغزم احساس میکنم منگه علتش چیه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۴ ۲۳ اسفند ۱۳۹۶
منم این فکرومیکردم داداش خوب شدم ولی خداروشکر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۶ ۰۵ مهر ۱۳۹۵
خواهر 14 سالم به این بیماری مبتلاس تازه 4ماهه فهمیدیم شدیدا تحت مراقبت دکتره تو این 4ماه پدرو مادرم به اندازه ی 10 سال پیر شدن و من کار شبو روزم گریس برامون دعا کنید من فقط همین یه خواهرو دارم خیلی داغونم خیلیییییی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۵ ۰۲ خرداد ۱۳۹۵
سلام ایا فردی که جنون اطباقی .اسکیزوفرنی. دارد میتواند از شرایط بیمه ازکارافتادگی استفاده کند اصلا بهش تعلق میگیره چون خودم هرچه تلاش کردم پاسخ سوالم رو پیدا نکردم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۶ ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۵
سلام مامان من الان 25ساله اینطوریه دیگه ازدستش خسته شدیم اززندگی سیر شدم.خواهشابراش دعاکنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۱ ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۵
من از85 تا الان به این بیماری مبتلا هستم دچار استرس شدید میشوم احساس میکنم میخواهند مرا بکشم مغزم بامن صحبت میکنه صدای حیوانات رو هم یک بار شنیدم مثل ادمها حرف میزنن بعضی وقتها فکر میکنم یک فرد بزرگ مثل شریعتی هستم شعر میگم مقاله علمی مینویسم احساس میکنم یه پرفسور تلویزیون بامن صحبت میکنه همه چیزو قاطی میکنم صداهایی توی سر ادمها را میبینم آمپول فلوناکسی وبی پریدین یا فنوفنازین مصرف میکنم بعد همه چیز عادی میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۱ ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۵
من از85 تا الان به این بیماری مبتلا هستم دچار استرس شدید میشوم احساس میکنم میخواهند مرا بکشم مغزم بامن صحبت میکنه صدای حیوانات رو هم یک بار شنیدم مثل ادمها حرف میزنن بعضی وقتها فکر میکنم یک فرد بزرگ مثل شریعتی هستم شعر میگم مقاله علمی مینویسم احساس میکنم یه پرفسور تلویزیون بامن صحبت میکنه همه چیزو قاطی میکنم صداهایی توی سر ادمها را میبینم آمپول فلوناکسی وبی پریدین یا فنوفنازین مصرف میکنم بعد همه چیز عادی میشه
Iran (Islamic Republic of)
سعید
۰۸:۲۷ ۲۴ آذر ۱۳۹۵
چیزی که مصرف نمی کنی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۵۶ ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۵
سلام * خسته نباشید ، من دانشجوے کارشناسے ترم ۴ روانشناسے ام (گرایش عمومے) ... مطلب علمی مختصر و مفیدی بود
با تشکر از سایت خوبتون ^_^
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۲ ۱۵ دی ۱۳۹۴
سلام همسر من باخودش حرف می زند وبا صدا بلند می خندد خواهش جواب بدهید آیا این بیماری اسکیزوفرنی است یا نه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۲ ۰۵ دی ۱۳۹۴
من تازه یک هفته است که اسم این بیماری رو شنیدم که با بردن شوهرم به دکتر فهمیدم این بیماری رو داره ما 8 ساله که ازدواج کردیم با عشق وبا مشکلات فراوان تازه داشتم به مشکل ناباروریمون عادت میکردم که متوجه این بیماری نیز شدم الان که مطالب شمارو خوندم و به عمق این فاجعه پی بردم مثل یخ وا رفتم وای خدای من ایا امیدی به این زندگی هست ؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۸ ۳۰ آذر ۱۳۹۴
سلام من 15 سال دارم ...بیشتر اوقات بی دلیل از درون با خودم حرف میزنم و رفتار تندو تیزی دارم که اصلا دوست ندارم اینجوری باشه و ناخداگاه طرز برخوردم عوض میشه ، وقتی هم که نشستم و کاری انجام نمیدم با خودم میخندم ولی حداقل اینشو میدونم که مشکل روحی ندارم
لطفا علت این رفتارو بهم بگین ، اذیتم میکنه
Iran (Islamic Republic of)
سس
۱۱:۲۰ ۱۸ بهمن ۱۳۹۶
بافرادرمانی درمان میشودی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۴ ۰۹ آذر ۱۳۹۴
سلام خواهش میکنم ج بدید من با خودم حرف میزنم.میگمو میخندم و یه اداهاییم در میارم از بچگی اینطور بود دست خودم نیس.اما هیچکدوم ازین علائم رو ندارم شدیدم نیس.رفتم دکتر ولی خوب نشدم چون اصن اون نفهمید من چی میگم.من خیلی اجتماعی و خوش برخوردم فقط خودم ازین کارام ناراحتم.حالا نمیدونم اسکیزوفرنی دارم یا ن؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
سعید
۰۸:۲۶ ۲۴ آذر ۱۳۹۵
ای ول خدا را شکر کن تو 200 سال عمر می کنی چون بی خیالی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۱۱ ۲۶ مهر ۱۳۹۴
دوستی دارم که به شدت منزوی و گوشه گیر هست.مرموز برخورد میکنه.شعر هایی بسیار دشوار و دو پهلو میگه و حرف هاش پر از ابهام و بازی با کلمات.خیلی تیز اما شکاکه و بار ها گفته که ذهن بیماری داره .اکثرا تو خودشه و ناراحته و دلیل ناراحت بودن و بی حوصلگیش رو هم نمیدونه.به کسی هم اجازه نمیده راجع به خصوصیات و احوالش بپرسه.به نظر شما مشکلش چی میتونه باشه؟افسردگی اسکیزوفرنی یا چیز دیگه ای؟اگه ممکنه پاسخ بدید.خیلی ضروریه
Germany
moshtaba
۲۳:۳۶ ۲۳ شهريور ۱۳۹۴
سلام
من در سن 21 سالگی پس از اینکه به عرفان پرداختم متوجه شدم می تونم افکار بقیه رو بخونم
ولی نتونستم این افکار رو تحمل کنم و طی جریاناتی به بیمارستان منتقل شدم ولی هیچیک از نشانه های دیگری که برای بیماری اسکیزوفرنی تعریف کرده اند نداشتم
داروهای ضد سایکوزم منگ و گیجم کردن و افسرده بعد از چهار پنج سال دکترمو عوض کردم که داروهامو کم کرد که به شدت حالم بهتر شد و هیچ وقت هم این داروها تأثیری بر روی خوندن افکار بقیه نداشت و فقط مغزمو از کار می انداخت و وقتی به دکتر می گفتم دوز دارو رو بیشتر می کرد و من از شاگرد اول دانشگاه به کودن دانشگاه تبدیل شدم
کم کم با تجربه های مختلف و عرفان یاد گرفتم که چیکار کنم و الان می تونم طبقاتی از ذهنتون که خودتونم بهش دسترسی ندارید رو ببینم
روانپزشکی و علم روان هنوز تاتی تاتی می کنه و جواب خیلی از مسائلو نمی تونه درک کنه
لطفا اگه چیزی رو نمی دونید یک علامت سوال روش بگذارید و تا جواب رو پیدا نکردید جواب ندید و سعی نکنید شما نمی تونید با انگشتای دستتون انتگرال سه گانه رو حساب کنید
Iran (Islamic Republic of)
فاطمه
۱۰:۳۶ ۲۲ مرداد ۱۳۹۷
خوشبحالتون،کاشکی منم ذهن اطرافیانما میخوندم
Iran (Islamic Republic of)
محبوبه
۲۳:۰۲ ۲۴ مرداد ۱۳۹۴
سلام سارا جان دقیقا برادر من هم رفتاری مانند برادر شما دارد و حتی بیشتر وقتی که نزد پزشک بردیمش بیماری اش را اسکیزوفرنی تشخیص داد و در حال حاضر در تیمارستان بستریه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۰ ۱۸ بهمن ۱۳۹۶
خدا همه ی بیماران را شفا بده
Iran (Islamic Republic of)
سارا
۰۱:۱۸ ۱۳ مرداد ۱۳۹۴
سلام من الان مشخصات اسكيزوفرني را در سايت شما خواندم و متوجه شدم برادر ٣٤ ساله من اين علايم دارد چند سال پيش او بعلت بيكاري دچار افسردگي حاد شده بود و حركاتش كاملا كند شد و كم كم خوب شد اما اينبار با خودش حرف ميزنه وزخودش به خودش جواب ميده درست مثل يه ديالوگ كه دونفر هستند پرخاشگر شده و گاهي ناسزا هاي بد مي دهد و مشت به در و ديوار مي كوبد و اصلا حاضر نيست نزد روانپزشك بيايد زياد حمام ميرود و در حمام هم با خودش بلند بلند حرف ميزند و ناسزا مي گويد اگر قطره هـالو پريدل را در نوشيدني او بريزيم آيا آرامش پيدا مي كند و آيا اگردچار اسكيزوفرني شده باشد درمان مي شود؟ چگونه؟ممنون ميشوم به ما كمك كنيد