بازخوانی پرونده‌های مهم قضایی در سالی که گذشت

کارنامه «معاون اول دولت دهم»؛ از دفتر احمدی‌نژاد تا زندان اوین

یکی از پرونده‌های مهم قضایی که برای آن در دی ماه سال گذشته تعیین تکلیف شد پرونده معاون اول دولت دهم از متهمین پرونده اختلاس از بیمه ایران است که به حبس وجزای نقدی محکوم شد و در اواخر بهمن راهی زندان اوین شد.

به گزارش خبرنگار حقوقی قضایی باشگاه خبرنگاران در شهریور ۱۳۹۳، خبر حبس و جزای نقدی «محمدرضا رحیمی»، از جانب سخنگوی قوه قضائیه بدون بیان جزئیات بیشتر، اعلام شد. «محمدرضا رحیمی» معاون اول دولت دهم از متهمین پرونده اختلاس از بیمه ایران و استانداری تهران است که پس از تحقیقات به عمل آمده با صدور قرار وثیقه مناسب و تأمین آن، آزاد بود.

اوایل صبح  روز( 21 مرداد ماه) یکی از سایت‌های خبری مدعی شده که بر اساس شنیده‌ها "م.ر" به ۵ سال حبس و بازگرداندن مبلغ ۸ و نیم میلیارد تومان جریمه نقدی محکوم شده و ظاهرا این حکم در مرحله بدوی است و هنوز قطعی نشده است  و این در حالی بود که طی همان روز سرپرست دادگاه‌های کیفری استان تهران ضمن اظهار بی‌اطلاعی از انتشار خبر صدور حکم رحیمی محکومیت وی را به موارد فوق تکذیب کرد.

در دوم بهمن ماه  وی به 5 سال و 91 روز حبس و دو میلیاردو 850 میلیون تومان رد مال و یک میلیارد تومان جزای نقدی محکوم شد.

برهمین اساس، یک منبع آگاه در گفتگو با باشگاه خبرنگاران ضمن تایید حکم رحیمی گفت: وی به 5 سال و 91 روز حبس و دو میلیاردو 850 میلیون تومان رد مال و یک میلیارد تومان جزای نقدی محکوم شده است.

پرونده مذکور به دیوان عالی کشور ارسال شده بود که بعد از رسیدگی در دیوان و تایید بخش عمده‌ای از حکم دادگاه بدوی، این پرونده به دادگاه‌های کیفری استان تهران ارجاع شد.

26 بهمن ماه سال گذشته با توجه به قطعیت حکم محکومیت محمدرضا رحیمی معاون اول سابق رئیس جمهور دایر بر تحمل 5 سال حبس، سرپرست اجرای احکام دادسرای کارکنان دولت دستور اجرای حکم حبس را از طریق نیروی انتظامی صادر نمود. بر این اساس ماموران پلیس در تاریخ 93.11.26 با حضور در محل سکونت محکوم علیه وی را فراخوانده و پس از تفهیم موضوع اجرای حکم، نامبرده جهت تحمل حبس به زندان اوین معرفی شد.
 
در نهایت تازه‌ترین اخبار از رحیمی به جریان مرخصی وی در 9 اسفند ماه سال گذشته باز می‌گردد که پایگاه اطلاع‌رسانی دادسرای عمومی و انقلاب تهران با توجه به انتشار خبر مرخصی محکوم‌علیه محمدرضا رحیمی، در برخی رسانه‌ها اعلام کرد که پیرو درخواست کتبی نامبرده دائر بر استفاده از مرخصی به لحاظ بیماری لاعلاج و طولانی مدت همسرش که دربیمارستان بستری است، این دادستانی وفق مقررات قانونی، با درخواست یک هفته مرخصی نامبرده موافقت کرده است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار