پرفروش‌ترین شرکت‌های ایرانی

مدیر عامل سازمان مدیریت صنعتی اسامی شرکت‌های برتر در زمینه‌های مختلف را اعلام کرد که در این میان شرکت‌های پالایش نفت و پتروشیمی، رتبه‌های اول بالاترین فروش را به خود اختصاص داده‌اند و بیشترین رشد فروش در اختیار بانک دی بوده است.

به گزارش گروه بازار باشگاه خبرنگاران ، مدیر عامل سازمان مدیریت صنعتی اسامی شرکت‌های برتر در زمینه‌های مختلف را اعلام کرد که در این میان شرکت‌های پالایش نفت و پتروشیمی، رتبه‌های اول بالاترین فروش را به خود اختصاص داده‌اند و بیشترین رشد فروش در اختیار بانک دی بوده است.

 مجتبی رجب‌بیگی در همایش 100 شرکت برتر کشور با اشاره به شرکت‌های برتر از لحاظ بالاترین میزان فروش در سال 1392 گفت: در زمینه فروش، شرکت پالایش نفت بندرعباس با 40 هزار میلیارد تومان در رتبه اول است که پس از آن شرکت‌های پالایش نفت اصفهان، صنایع پتروشیمی خلیج فارس، سرمایه‌گذاری غدیر، گروه گسترش نفت و گاز پارسیان، بانک ملت، سرمایه‌گذاری صندوق بازنشستگی کارکنان، بانک تجارت، بانک پارسیان و ایران خودرو در رتبه های بعدی قرار گرفتند.

وی افزود: از نظر بالاترین میزان ارزش افزوده شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس با 69 هزار و 529 میلیارد ریال در رتبه اول و شرکت‌های سرمایه‌گذاری نفت و گاز و پتروشیمی تامین ، سرمایه‌گذاری غدیر، فولاد مبارکه اصفهان، بانک ملت، شرکت مخابرات ایران، پالایش نفت بندرعباس، سرمایه‌گذاری نفت و گاز پارسیان، گروه پتروشیمی مارون و شرکت ارتباطات سیار ایران رتبه های بعدی را به خود اختصاص داده اند.

رجب بیگی با بیان این‌که در سال 1392 نیز مانند سال های گذشته بیشترین دارایی‌ها در اختیار بانک ها بوده است اظهار کرد: در بخش بیشترین دارایی ها بانک ملت با دارایی یک میلیون و 390 هزار میلیارد ریال در رتبه اول قرا رگرفته و پس از آن بانک تجارت، بانک پارسیان، بانک پاسارگاد، بانک مهر اقتصاد، صنایع پتروشیمی خلیج فارس، بانک قوامین و بانک اقتصاد نوین در رتبه های بعدی قرار گرفتند.

مدیر عامل سازمان مدیریت صنعتی با بیان این‌که بیشترین اشتغالزایی در سال گذشته مربوط به شرکت ایران خودرو با 50 هزار و 921 نفر بوده است گفت: شرکت های سایپا با بیش از 36 هزار نفر، بانک صادرات با 32 هزار و 700 نفر، شرکت مخابرات ایران با 31 هزار و 500 نفر و بانک ملت با 27 هزار و 800 نفر بیشترین اشتغالزایی را در میان شرکت ها داشته اند.

وی با اشاره به شرکت های با سودآوری بالا در سال 1392 اظهار کرد: بیشترین سودآوری دراین سال مربوط به صنایع پتروشیمی خلیج فارس، سرمایه‌گذاری نفت ، گاز و پتروشیمی تامین، سرمایه‌گذاری غدیر، پالایش نفت بندرعباس و فولاد مبارکه اصفهان بوده است.

منبع : ایران جیب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار