ارتش رژیم صهیونیستی به حال آماده‌باش درآمد

شبکه 10 تلویزیون رژیم صهیونیستی فاش ساخت در پی نزدیک شدن درگیریها میان ارتش سوریه و مقاومت از یک سو و افراد مسلح مخالف از سوی دیگر به خط مرزی جولان، ارتش این رژیم در منطقه جولان به حال آماده باش در آمده است.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی المیادین، احمد عبد الله گزارشگر این شبکه در گزارشی در این زمینه گفت، نگرانی اسرائیل از ادامه پیشروی های  یگان های ارتش سوریه به سوی پایگاه های گروههای مسلح در مناطق جنوبی رو به افزایش است. این نگرانی، به گفته ناظران، به خاطر آن است که کمک هایی که اسرائیل  در طول بیش از دو سال گذشته  به این گروههای مسلح داده ظرف چند روز فروپاشیده است.  

شبکه 10 تلویزیون رژیم صهیونیستی فاش ساخت ارتش اسرائیل به منظور جلوگیری از هرگونه تنش و خطر احتمالی در این جبهه، در پی نزدیک شدن درگیریها میان ارتش سوریه و نیروهای مقاومت از یک سو و افراد مسلح مخالف سوری از سوی دیگر به خط حائل میان نیروهای اسرائیل و سوریه در جولان، در این منطقه به حال آماده باش درآمده اند. 

این شبکه می گوید اوضاع اکنون، امن نیست و ارتش و حزب الله به سمت مرزها در حال پیش روی هستند و اکنون به 15 کیلومتری منطقه قدیمی قنیطره رسیده اند. بنابراین، در قنیطره ارتش سوریه اکنون در داخل شهر البعث است که ساختمان استانداری و ادارات دولتی و مراکز پلیس و خدمات اساسی در آن قرار دارد علاوه بر این شهر، بخش شمالی استان هم در کنترل ارتش است. اما افراد مسلح مخالف به ویژه گروه جبهه النصره در شهر قدیمی و ویران شده قنیطره و در دو بخش مرکزی و جنوب این منطقه حضور دارند. 

این افزایش سطح آماده باش نیروهای اسرائیلی، پس از آن رخ داده است که ارتش سوریه و نیروهای مقاومت ظرف روزهای اخیر توانسته اند تعداد زیادی از روستاهای تحت تصرف گروههای مسلح را بازپس گیرند. بنابراین،  ارتش سوریه از زمان آغاز عملیات نظامی گسترده در منطقه جنوب این کشور، پیروزیهای مهم و متوالی در بخش های مختلف در حومه دمشق، قنیطره و درعا کسب کرده و توانسته است شهرک های دیر العدس، الدناجی و دیر ماکر را بازپس گیرد و سلطه خود را بر تل مصیح، تل مرعی، تل العروس و تل السرجه تحکیم کند. این عملیات همچنان ادامه دارد.

پس از پیشروی ارتش سوریه در این مناطق، اطلاعات به دست آمده نشان می دهد جهت گیری خمپاره ها و توپخانه ارتش سوریه متوجه جنوب شده است تا بلندیهای مشرف بر دشت حوران را آزاد کند و سرنوشت نبردها در این جبهه را تغییر دهد این در حالی است که اسرائیل زمانی معتقد بود اوضاع در این منطقه بر وفق مرادش خواهد بود.



انتهای پیام/.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار