اختلافات داعشی‌ها در قلمون بالا گرفت

اختلافات داعشی ها باعث شد، سرکرده عناصر این گروه تروریستی در منطقه قلمون برکنار، و فرد دیگری به جای او منصوب شود.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه العالم، روزنامه "السفیر" چاپ لبنان در مطلبی نوشت: "ابوالهدی التلی" از سرکردگی داعش در قلمون برکنار و "البانیاسی" به جای او منصوب شد. نقطه مشترک این دو این است که هر دو آن ها از افراد نزدیک به ابومالک التلی سرکرده جبهه النصره در القملون به شمار می‌روند.

السفیر خاطرنشان کرد: آیا هدف از این کار، تلاش برای نزدیک شدن به النصره است یا اینکه بازی دوگانه داعش است به ویژه اینکه این تغییرات با دو حادثه مهم همزمان شده که زادگاه ابومالک التلی را در شهر التل در القلمون هدف قرار داده است. حادثه اول ظهور علنی هسته های داعش برای اولین بار در خیابان های این شهر است و حادثه دوم انفجار خودرویی است که در آن مسجدی هدف قرار گرفت و دهها کشته و زخمی بر جا گذاشت.

ظهور هسته های داعش در این شهر و این انفجار در کمتر از 48 ساعت رخ داد. با این حال، اکثر فعالان به سرعت، انگشت اتهام را به سوی ارتش سوریه نشانه رفتند. اما نکته قابل توجه این است که جبهه النصره در قلمون این اتهام را به صراحت بیان نکرد.  

در بیانیه النصره آمده است، ممکن است در روزهای آینده در شهر التل حملات و بازداشت هایی صورت بگیرد. ممکن است جبهه النصره این اقدامات را به بهانه تعقیب افرادی که در این انفجار دست داشتند انجام دهد. این در حالی است که نباید از وجود اهداف دیگر این حملات مانند محاصره هسته های داعش و جلوگیری از نفوذ آن ها به زادگاه ابومالک التلی، غافل شد.

این تحولات در سایه اطلاعاتی رخ می دهد که السفیر از یکی از اعضای تیم اطلاع رسانی داعش در قلمون بدست آورده است؛ بر اساس این اطلاعات اوضاع داخلی این گروه «بسیار شکننده» است و با گذشته کاملا تفاوت دارد.

این منبع اشاره کرده است که بسیاری از خبرهایی که در رسانه ها درباره اوضاع داعش منتشر می شود از سوی این افراد این گروه درز داده می شود، که به وجود اختلافات داخلی اشاره دارد.

وی این خبرها را تکذیب نکرد.

براساس اطلاعات درز کرده از یکی از عناصر گردان های عبدالله عزام، اختلافات بین البانیاسی و ابوالولید المقدسی به سرعت تشدید می شود و هر لحظه ممکن است البانیاسی نیز عزل شود.

به گفته این منبع، اختلافات بین افراد نیست بلکه عمیق تر از آن است بنابراین عزل البانیاسی مشکل را حل نخواهد کرد.



انتهای پیام/.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار