تماشا کنید: تلفن همراه تان را مثل پازل بسازید!

فکرش را بکنید، اگر قطعات اسمارت فون شما همانند قطعات یک پازل بود! به راحتی می‌توانستید قطعات آن را جدا کنید و قطعات جدیدتر را جایگزین آن کنید.

به گزارش دریچه فناوری اطلاعات باشگاه خبرنگاران؛ جالب هست بدانید که این ایده، در اصل یک معرفی کلی از پروژه‌ی ara است که سالهاست توسط بنیاد گوگل پایه ریزی شده است. خب، سوالی که مطرح می‌شود این است: گوشی‌های پازلی، چه کاربردی دارند و به چه کار می‌آید؟

اجازه بدید با یک مثال این موضوع را برای شما توضیح دهیم: فردی را در نظر بگیرید که از تلفن هوشمند خود، یک دوربین قدرتمند می‌خواهد و شخص دیگر یک پردازنده‌ی پر قدرت و یا یک صفحه نمایش باکیفیت... با پروژه‌ی ara، شما به راحتی می‌توانید بر حسب نیاز خود، بخش سخت افزاری گوشی هوشمند خود را مانند بخش نرم افزاری آن، به‌روز کنید.


در آخرین مدل توسعه یافته‌ی این پروژه شما می‌توانید به باندهای ۴G و ۳G در کنار وای فای، متصل شوید؛ می‌توانید از طریق ماژول‌های اسمارت فون خود، حتی دوربین گوشی هوشمند خود را با یک نمونه‌ی پیشرفته ی آن تعویض کنید. هرچند اجرای این پروژه ممکن است باعث رضایت تولید کنندگان تلفن همراه نباشد چرا که با ورود این تلفن به بازار رقابت، درصد فروش آن‌ها روز به روز کمتر خواهد شد. پس باید ببینیم تولید کنندگان این غول هوشمند چه تدبیری برای آن می‌اندیشند.

حسین عالیان



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار