رسایی در همایش جنبش دانشجویی و بیداری تمدن نوین اسلامی:

بارها به احمدی‌نژاد توصیه‌ کردم که رحیمی از جنس شما نیست

نماینده مردم تهران گفت: یکی از اتفاقاتی که در مورد انتخابات مجلس رخ خواهد داد وارد کردن هجمه‌های سنگین به شورای نگهبان است که زمزمه‌های آن از همین الان به چشم می‌خورد البته شورای نگهبان به مرّ قانون عمل خواهد کرد.

بارها به احمدی‌نژاد توصیه‌ کردم که رحیمی از جنس شما نیست

به گزارش خبرنگار احزاب و تشکل‌های باشگاه خبرنگاران، حمید رسایی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در همایش جنبش دانشجویی و بیداری تمدن نوین اسلامی که به همت جامعه اسلامی دانشجویان در مشهد مقدس برگزار شد، با اشاره به وجود فساد در جوامع اظهار داشت: وجود فساد در یک نظام مسئله عجیبی نیست هر جا انسان وجود داشته باشد، امکان وجود فساد نیز هست.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: مهم آن است که در یک نظام ساختار حاکم ساختار تأیید فساد نباشد و دولت‌ها اراده‌ای برای مبارزه با فساد داشته باشند.

رسایی با تأکید بر این که نظام جمهوری اسلامی از این دست نظام‌هاست تصریح کرد: به عقیده من در نظام جمهوری اسلامی اگر فسادی وجود دارد امری طبیعی است اما ساختار موجود در نظام جمهوری اسلامی ساختار تأیید و تشویق فساد نمی‌باشد. بلکه این ساختار قوانینی را برای جلوگیری از فساد طراحی کرده است به اضافه آن که عزم جدی برای مبارزه با فساد دارد.

وی با بیان این که در نظام جمهوری اسلامی در عرصه مبارزه گاهی موفق عمل کرده و البته راهی طولانی پیش رو دارد، یادآور شد: از این منظر نظام جمهوری اسلامی نسبت به نظام‌های دیگر قابل دفاع است هرچند که هنوز راه طولانی برای رسیدن به نقطه نظر مطلوب دارد.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در خصوص استیضاح وزیر ارشاد اظهار داشت: استیضاح در مجلس سازوکار قانونی دارد اما نکته قابل توجه آن است که وقتی یک استیضاح صورت می‌گیرد، تا مدت زمانی هم بدنه جامعه و بدنه مجلس قادر به پذیرش استیضاح جدید نیست،‌چون به نظر می‌رسد مجلس در حال دخالت در امور دولت است.

رسایی افزود: این بازه زمانی برای فاصله بین استیضاح دو وزیر باید حداقل 2 تا 3 ماه باشد چون در صورت عدم وجود این فاصله دولت‌ها مظلوم‌نمایی می‌کنند.

وی ادامه داد: گذشته از آن در انجام استیضاح باید اولویت‌هایی درنظر گرفته شود. با توجه به این موضوع اولویت اصلی برای استیضاح وزرا در حال حاضر با وزرای نفت، آموزش و پرورش، صنعت و ارشاد است و از آن جا که حوزه فرهنگ از ارزش بالایی برخوردار است و به دلیل عدم اشراف وزیر فعلی بر این حوزه در حال حاضر وزیر ارشاد و وزیر صنعت در اولویت استیضاح مجلس شورای اسلامی هستند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در خصوص استیضاح وزیر امور خارجه اظهار داشت: ملجس برخی وزرا مثل ظریف را مورد حمایت جدی قرار می‌دهد اما نقد خود را سازنده و محکم به وی ارائه می‌دهد چون در غیر این صورت بهانه به دست دولت خواهد داد.

رسایی اضافه کرد: مذاکرات نتیجه‌ای در بر نخواهد داشت و رهبر معظم انقلاب نیز چندین بار این نکته را خاطرنشان کرده‌اند که من به مذاکرات خوش بین نیستم.

وی اضافه کرد: این تأکیدات رهبر تا قبل از دولت روحانی به چشم نمی‌خورد، دلیل آن هم کاملاً روشن است چون مقام معظم رهبری دو طرف مذاکره‌کننده را به خوبی می‌شناسد طرف 1+5 که تنها به دنبال منافع استمارگرانه خود می‌باشد و طرف مقابل نیز همان گروهی هستند که در فاصله سال‌های 82 تا 84 به وسیله سیاست این افراد نیروگاه‌های هسته‌ای پلمپ شد. پس به دلایل ذکر شده تغییر ظریف تنها بهانه دادن به دست دولت یازدهم است.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در خصوص پرونده مهدی هاشمی نیز گفت: نهادهایی در این خصوص اعلام کردند که این جرایم به عهده ماست. اسنادی در آبدارخانه هیئت امنا دانشگاه آزاد پنهان شده بود که رئیس هیئت امنا آن‌ها را به عهده گرفته بود یا حتی وزارت نفت و وزارت اطلاعات نظرات کارشناسی قبل را دچار خدشه می‌کنند و همه در تلاشند تا مهدی هاشمی در دقیقه 90 از این اتهامات تبرئه شود.

رسایی تأکید کرد: در مورد مهدی هاشمی مردم مانند سران فتنه حکم خود را صادر کردند و دستگاه قضایی اگر درست عمل نکند عدالت و حیثیت خود را زیر سوال برده است.

وی در خصوص پیش بینی انتخابات مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: یکی از اتفاقاتی که در مورد انتخابات مجلس رخ خواهد داد وارد کردن هجمه‌های سنگین به شورای نگهبان است که زمزمه‌های آن از همین الان به چشم می‌خورد البته شورای نگهبان به مرّ قانون عمل خواهد کرد.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در خصوص فساد دولت نهم و دهم اظهار داشت: این که این ادعا که کل دولت احمدی‌نژاد فاسد بود، حرف بی‌خودی است و همه دولت‌ها تا روز قیامت نیز از فساد مستثنی نیستند البته در مورد دولت احمدی‌نژاد بزرگ‌نمایی شد. این در حالی است که شخصاً در مورد رحیمی بارها به احمدی‌نژاد توصیه‌هایی کردم و عنوان نموده‌ام جنس رحیمی از جنس شما نیست.

رسایی در خصوص وحدت اصول‌گرایان در آستانه انتخابات مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: وحدت اصولگرایان به ویژه در بین چهره‌های مطرح و تأثیرگذار یعنی آیت‌الله یزدی، موحدی‌کرمانی ایجاد خواهد شد، البته عده‌ای به اسم اصولگرایی سعی در ایجاد وقفه در این اتحاد خواهند داشت البته به فضل خداوند با خنثی خواهد شد.

وی در خصوص پرونده جیسون رضاییان و ماهیت این فرد گفت: در دولت جدید به دلیل عدم نظارت کافی سواستفاده‌هایی از جمله پرونده جیسون رضاییان صورت می‌گیرد.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: این افراد در نهاد ریاست جمهوری نفوذ کرده‌اند و به وسیله شخصی که نسبتی با رئیس جمهور داشت به اسم تهیه خبر وارد نهاد ریاست جمهوری شدند و به سرکشی از این نهاد مهم پرداختند.

رسایی اضافه کرد: به این ترتیب آن‌ها سازوکارها و نقاط ضعف موجود را به طرف‌های خارجی گزارش می‌دادند.

وی تأکید کرد: حرف ما بر این است که چرا بعضی دور اقوام خود خط قرمز کشیده‌اند و اجازه نظارت دستگاه‌های ذیربط را در این خصوص نمی‌دهند این در حالی است که همسر جیسون رضاییان خبرنگار ویژه روحانی است و در بسیاری از محافل که خبرنگاران اجازه ورود نداشتند وی به همراه رئیس جمهور حضور می‌یافت.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در خصوص این سخن رئیس جمهور که عنوان کرد "عقل سالم در بدن سالم است" گفت: این سخن نیز مثل سایر حرف‌های روحانی است که اول حرف می‌زند و بعد فکر می‌کند، عجولانه بود.

رسایی در خصوص تدابیر مجلس برای جلوگیری از پیامدهای ناخوشایند مذاکرات گفت: نمایندگان و رهبری اهتمام ویژه‌ای در این خصوص داشتند به ویژه رهبری که در سخنرانی 29 دی سال گذشته خود خطاب به دولت فرمودند از حضور "مردم" نهایت استفاده را ببرید و در جایی دیگر ایشان تأکید کردند من به مذاکرات خوش‌بین نیستم با وجود تمام این هشدارها باز عده‌ای می‌گویند چرا رهبر دخالت نمی‌کنند.

وی تصریح کرد: دلیل این مسئله آن است که اگر رهبر معظم انقلاب روز اول جلوی این مذاکرات را گرفته بود، آقایان می‌گفتند اگر گذاشته بودیم توافق‌نامه ژنو را جلو ببریم، الان همه مشکلات حل شده بود و رهبر انقلاب تیزهوشانه جلوی این بهانه تراشی را گرفتند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در خصوص روند مذاکرات اضافه کرد: من به دلیل آن که مذاکرات محرمانه برگزار می‌شود، به صورت غیررسمی مطلع هستم و حرفی که خطاب به شخص آقای روحانی در مجلس گفتم این بود که چرا مذاکرات محرمانه است. ما در دو حال به مذاکرات محرمانه تن می‌دهیم. اول آن که دشمن از جزئیات مذاکرات مطلع نشود که در شرایط فعلی ما در حال مذاکره با خود دشمن هستیم، که مطمئناً این دلیل محرمانه بودن مذاکرات نیست. علت دیگر مذاکرات محرمانه آن است که دوست نفهمد چه اتفاقاتی در حال رخ دادن است چرا که اگر به این اتفاقات پی ببرد ما از چشم او بیفتیم و مذاکرات ما تنها به دلیل دوم محرمانه است.

رسایی اضافه کرد: مهلتی که نظام به مذاکره کنندگان داده است بر اساس آن است که بدنه مردم متوجه شود راه حل مشکلات کوتاه آمدن در برابر مستکبرین نیست.

وی در پاسخ به این سوال که چرا که شما اقدامات حزبی انجام می‌دهید، با تعجب گفت: من در مجلس اعلام کردم که یک موی روحانی را به انگلیس ترجیح می‌دهم. در نشریه 9 دی از وزیر بهداشت دولت یازدهم به دلیل اقداماتش تقدیر و تشکر کردم. با این شرایط اقدامات حزبی انجام دهم.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در خصوص علی لاریجانی به عنوان رئیس مجلس تصریح کرد: لاریجانی عضو هیئت رئیسه و از عوامل تأثیرگذار است. وی در دولت قبل از تمام ابزارهای قانونی و ابزارهای تحلیلی خود (ابزارهای غیرقانونی) برای فشار از دولت دهم استفاده می‌کرد. الان نیز از تمام ابزارهای قانونی و غیرقانونی خود برای عدم فشار بر دولت فعلی استفاده می‌کند و من در جایی خطاب به لاریجانی گفتم مراقب باش. روزنامه‌هایی که امکان تو را بولد و بزرگ می‌کنند در مورد نمایش کنفرانس برلین تو را نقد و زیر سوال بردند.

رسایی در خصوص نقدهای زیادی که دولت فعلی و حمایت از دولت قبلی انجام می‌دهد،‌ گفت: من از دولت احمدی‌نژاد دفاع می‌کردم اما انتقادات زیادی نیز به وی داشتم به عنوان مثال در مورد مسأله مشاعی تنها کسی بودم که به مناظره تلویزیونی با جوان فکر پرداختم.

وی ادامه داد: من خطاب به منتقدین خود می‌گویم مقایسه دولت احمدی‌نژاد با دولت‌های خاتمی، روحانی و هاشمی کاری اشتباه است چون آن سه دولت در یک جهت واحد بودند اما جهت و خط احمدی‌نژاد کاملاً از آن‌ها جدا بود. دولت احمدی‌نژاد را فقط باید با خودش مقایسه کرد.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: مقایسه دولت احمدی‌نژاد در سال‌های 90 تا 92 خیلی متفاوت با عملکرد وی در دوره اول ریاست جمهوری است.

رسایی در پاسخ به سوال یکی از دانشجویان در خصوص این که برای رفع بیکاری فارغ التحصیلان مجلس چه اقدامی انجام داده است، گفت: دولت و مجلس هر دو باید اقداماتی را انجام دهند هدف دولت در این خصوص درست است اما جهت آن به دلیل آن که تمام توان خود را بر سیاست‌های خارجه و نتایج مذاکرات قرار داده است، جهت درستی نمی‌باشد چون در صورت شکست مذاکرات دولت دست خالی خواهد ماند.
انتهای پیام/

برچسب ها: رسایی ، فساد ، احمدی نژاد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار