مصطفی قلی خسروی خبر داد

راه اندازی فدراسیون بین‌المللی مشاوران املاک کشور/ برندسازی صنعت ساختمان کشور

یک فعال بازار مسکن از راه اندازی فدراسیون بین‌المللی مشاوران املاک و معرفی بهترین برندهای ساخت و ساز در کشور خبر داد.

راه اندازی فدراسیون بین‌المللی مشاوران املاک کشور تا یک ماه آینده/ برندسازی صنعت ساختمان کشور در آینده نزدیکبه گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران؛ دومین نمایشگاه بین‌المللی املاک و مستغلات برگزار می‌شود .

براساس این گزارش، مصطفی قلی خسروی در نشست خبری این نمایشگاه با اشاره به اینکه در دومین نمایشگاه بین‌المللی املاک و مستغلات تهران جدیدترین طرح‌ها و برنامه‌های ساختمانی در زمینه‌های انبوه سازی،‌سبک سازی، مقاوم سازی و بازسازی بافت‌های فرسوده و همچنین نوین ‌ترین سیستم‌های ساخت و ساز ارائه می‌گردد.

وی در ادامه افزود: قرار است در دومین نمایشگاه املاک و مستغلات ایران مالکان و مدیران پروژه‌های سرمایه گذاری با ارائه و معرفی بهترین فرصت‌های سرمایه گذاری در املاک شرایطی را برای عرضه مطلوب املاک با امکان ارزیابی و مقایسه بهتر را فراهم کنند.

وی با بیان اینکه رونق ساخت و ساز و برقرار تعادل قیمت در بازار مسکن از جمله اهداف اصلی برگزاری دومین نمایشگاه بین‌المللی املاک و مستغلات ایران است گفت: ارائه روش‌ها و طرح‌های نوین ساخت و ساز، سبک سازی و مقاوم سازی،‌ توجه به بازسازی بافت‌های فرسوده، آشنایی مهندسان و طراحان با نوین ترین سیستم‌های ساخت و ساز و همچنین ایجاد ایده پردازی و بیان روش‌های مختلف ساخت و ساز از دیگر اهداف این نمایشگاه به شمار می‌رود.

خسروی با اشاره به اینکه 80شرکت داخلی و خارجی در این نمایشگاه حضور دارند گفت: 10شرکت خارجی از جمله امارات، ترکیه، یونان، بلغارستان،‌ اسپانیا، آذربایجان،‌ قبرس حضور دارند.

وی یادآور شد: سال گذشته این نمایشگاه داخلی بود اما امسال سعی کرده‌ایم این نمایشگاه را برای معرفی برندهای سازندگان عمرانی کشورمان بین‌المللی  کنیم.

خسروی تصریح کرد: یکی از شاخص‌های اصلی رشد کشور بحث ساخت و ساز و صنایع وابسته به آن است گفت: سعی کرده‌ایم این نمایشگاه محل عرضه بسیاری از پروژه‌های انبوه سازان باشند و بتوانند این سازندگان پروژه‌های برتر خود را معرفی کنند.

خسروی با بیان اینکه مسئولان کشور باید اقداماتی را انجام دهند که بتوانیم برندسازی کنیم و به سمت معرفی برندهای کشور خود برویم افزود: متاسفانه تا کنون در کشور برندسازی نشده و کشورهای خارجی هیچ از یک برندهای کشور ایران را نمی‌شناسند بنابراین این نمایشگاه فرصت  خوبی را برای سرمایه  گذاری فراهم کرده است.

وی اظهار داشت: در حال حاضر صنعتی سازی ساختمان در کشور زیر 5درصد است و اکثر ساخت و سازهای ما شخصی سازی است.
وی با اشاره به اینکه در 50 سال گذشته  سه دوره جهش قیمتی در بازار مسکن ایجاد شد گفت: در سال 91 به دلیل تحریم ‌ها قیمت‌های مسکن سه برابر شد و همین موضوع باعث کاهش قدرت خرید مردم گشت و میزان عرضه ساخت و ساز نیست کاهش یافت.

وی یادآور شد: پیش از سال 91 چهارده هزار قرار داد مسکن در یک روز منعقد می‌گردید اما با کاهش قدرت خرید مردم میزان قراردادها به 7هزار مورد رسیده است بنابراین باید بتوانیم با آشنایی مردم از صنعت نوین ساخت و ساز قدرت خرید را افزایش دهیم.

خسروی تصریح کرد: امیدوار هستیم در نیمه دوم سال 94 بازار مسکن از رکود اقتصادی خارج شود و به طور حتم در سال 95 شاهد بهتر شکوفایی بازار مسکن باشیم.

وی در ادامه گفت: در حال حاضر 19 مشاور املاک خوب و برتر در این نمایشگاه حضور دارند و تنها نمایشگاهی است که متقاضیان می‌توانند قراردادهای مسکن خود را منعقد کنند به طوری که در سال گذشته بیش از 900قرارداد منعقد گردید.

دبیر ستاد دومین نمایشگاه املاک و مستغلات با اشاره به اینکه سعی شده در این نمایشگاه فناوری‌های نوین عرصه ساخت و ساز را به تصویر بکشیم گفت: در این نمایشگاه از تمامی گروه‌های سازنده از جمله انبوه سازان،‌تعاونی‌ها،‌آرشیتکت‌ها ، معماران،‌سرمایه گذاران و نشریات تخصصی مسکن دعوت کنیم تا جدیدترین دستاوردهای خود را ارائه کنند.

خسروی توضیح داد: در این نمایشگاه از بزرگترین شرکت‌های ساختمانی از جمله پدیده شاندیز، اطلس مال، گروه شرکت‌های سرمایه گذاری مسکن حضور دارند.

وی یادآور شد: در  این نمایشگاه از هیئت‌های تجاری و سرمایه گذاری خارجی نیز دعوت شده است.

دبیر اجرایی نمایشگاه در ادامه تصریح کرد: برگزاری نمایشگاه املاک و مستغلات در حال حاضر در تمامی کشورهای پیشرفته برگزار می‌شود و در این نمایشگاه‌ها مالکان و مدیران پروژه‌های سرمایه گذاری با معرفی بهترین فرصت‌های سرمایه گذاری در املاک شرایط جذابی را برای عرضه مطلوب فراهم خواهند کرد.

وی با بیان اینکه باید با برگزاری چنین نمایشگاه‌هایی برای حضور املاک و  مستغلات کشور استاندارد سازی و برندسازی کنیم گفت: تلاش می‌کنیم در دومین نمایشگاه جاذبه‌های ساخت وساز را برای مخاطبان و شرکت کنندگان ترویج دهیم.

خسروی افزود: در نمایشگاه املاک ایران سازندگان، طراحان، مشاوران ساختمانی، مشاوران املاک تعاونی‌های ساختمانی دور هم جمع خواهند شد تاحرکت نویی رابرنامه ریزی کنند.

وی افزود: درجه بندی مشاوران املاک و استاندارد سازی مشاوران املاک از دیگر برنامه‌های این نمایشگاه به شمار می‌رود.

خسروی با بیان اینکه سال گذشته در این نمایشگاه ده ها قرارداد تنظیم شد گفت: در دومین نمایشگاه بین‌المللی از فدراسیون بین‌المللی مشاوران املاک کشور رونمایی می‌شود.

گفتنی است،‌ در این نمایشگاه سه نشست تخصصی در خصوص مسائل مختلف از جمله سبک سازی و مقاوم سازی سیستم‌های سرمایشی و گرمایشی و نما سازی از جمله نشست‌های تخصصی این نمایشگاه به شمار می‌رود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار