در حاشیه های پزشکی مطرح شد

از درمان وایبری تا امتناع بیمارستانی از حکم بازرسی برای پس دادن زیرمیزی + فیلم

حاشیه های پزشکی این هفته به سوژه های همچون دریافت پول اضافه از بیمار ، درمان بیماران با وایبر و رایگان بودن هزینه های پزشکی بیماران ناشی از گرد و غبار در غرب کشور پرداخته است.

گزارش های میدانی خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران از یک بیمار که نشان داد که از وی در یک بیمارستان چشم پزشکی هزینه اضافه دریافت شده است و این شخص پس از مراجعه به بازرسی وزارت بهداشت نامه ای مبنی بر استرداد پول اضافی دریافت کرده است اما پس از چند ماه به وی گفته شده که این هزینه اضافه دریافتی نبوده و استرداد آن غیر ممکن است.

درمان بیماران با استفاده از نرم افزارهای ارتباطی و شبکه های اجتماعی

اخیرا مشاهده شده که برخی از رزیدنت ها در برخی از بیمارستان ها عکس ها و آزمایش های بیماران را از طریق نرم افزارهای ارتباطی مبتنی بر تلفن همراه برای استید خود ارسال می کنند تا بتوانند ویزیت بیمار را انجام دهند ، یکی از رزیدنت های بیمارستان فیروزگر در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران در این خصوص گفت : این کار حتی می تواند در زمینه آموزش نیز کمک کند چراکه در برخی اوقات پزشک متخصص برای درمان در دسترس نیست.

البته یکی از متخصصان گوارش این بیمارستان نیز گفت : این کار در قبل از اجرای قانون طرح تحول سلامت ممکن بود ، اما در حال حاضر پزشکان در بیمارستان مقیم هستند.

در همین راستا دکتر زمانی رییس بیمارستان فیروزگر در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت : قطعا ارسال عکس با نرم افزارهای ارتباطی نمی تواند جایگزین معاینه حضوری باشد اما می تواند در موارد حاد و در زمان عدم دسترسی به پزشک در بهبود سلامت بیمار مفید باشد.

رایگان بودن هزینه های پزشکی بیماران ناشی از گرد و غبار در مناطق غربی کشور

طبق اعلام وزارت بهداشت : هزینه های پزشکی بیماران ناشی از گرد و غبار در غرب کشور رایگان است.پیگیری های خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران نشان داد که برخی بیمارستان ها در مناطق غربی کشور هزینه ای را از بیماران دریافت نمی کنند ، اما برخی بیمارستان ها از بیماران در مناطقی غربی کشور که دچار آلودگی هوا و گرد غبار هستند هزینه های پزشکی را دریافت می کنند.

برای دیدن فیلم اینجا کلیک کنید.
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار