آمريکا، اسرائیل را را به دروغگويی درباره مذاکرات هسته‌ای ايران متهم کرد

خبرگزاری رویترز در گزارشی نوشت که آمریکا، اسرائیل را به ارائه اطلاعات نادرست درمورد مذاکرات هسته‌ای با ایران متهم کرد و با این کار به تنش‌ها بین واشنگتن و تل‌آویو شدت بخشید.

به گزارش سرویس بین‌الملل باشگاه خبرنگاران؛ خبرگزاری رویترز در گزارشی از واشنگتن به «قلم جولیا ادواردز» و «ارشد محمد» نوشت:  آمریکا روز چهارشنبه اسرائیل را به ارائه اطلاعات نادرست درمورد مذاکرات هسته‌ای با ایران متهم کرد و با این کار به تنش‌ها برسر این مسئله پیش از سخنرانی برنامه ریزی شده جنجالی بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل در سفر ماه مارس وی به واشنگتن شدت بخشید. 

سخنگوی«باراک اوباما» رئیس جمهور آمریکا اسرائیل را متهم کرد تصویری غلط از موضع آمریکا به نمایش می‌گذارد و آن را تحریف می‌کند. 

«جاش ارنست» سخنگوی کاخ سفید در کنفرانسی خبری افزود: «هیچ تردیدی نیست که برخی از چیزهایی که اسرائیلی‌ها در ترسیم موضع ما در مذاکرات هسته‌ای ایران مطرح کرده‌اند نادرست است. در این خصوص هیچ شکی وجود ندارد.» 

این انتقاد علنی کاخ سفید و وزارت امور خارجه آمریکا از متحد دیرینه واشنگتن، اسرائیل، در حالی مطرح می‌شود که مذاکرات بین ایران و شش قدرت جهان (آمریکا، روسیه، چین، انگلیس، فرانسه و آلمان) وارد مرحله‌ای حساس شده است و دو طرف تلاش می‌کنند تا پایان ماه مارس به یک موافقتنامه چارچوب دست یابند. 

این انتقاد پس از کشمکش بین کاخ سفید و کنگره برسر دعوت جمهوری‌خواهان از نتانیاهو برای سخنرانی در نشست مشترک کنگره صورت می‌گیرد. جمهوریخواهان کنگره آمریکا بدون اطلاع کاخ سفید یا رهبران دموکرات از نتانیاهو دعوت کرده‌اند در نشست سوم مارس مجلس نمایندگان و سنای آمریکا سخنرانی کند. 

اوباما  اعلام کرده است در سفر نتانیاهو به واشنگتن با او دیدار نخواهد کرد زیرا این سفر در آستانه انتخابات ۱۷ مارس اسرائیل انجام می‌شود و پروتکل دیپلماتیک به وی اجازه چنین کاری را نمی‌دهد. 

» جان بینر «رئیس جمهوریخواه مجلس نمایندگان آمریکا بدون اطلاع دولت باراک اوباما از نتانیاهو برای سخنرانی در نشست مشترک کنگره دعوت کرده است. کاخ سفید اعلام کرده این اقدام نقض پروتکل دیپلماتیک آمریکاست. 

اقدام بینر در نادیده گرفتن تشریفات و مطلع کردن کاخ سفید پس از موافقت نتانیاهو با دعوت از وی برای سخنرانی در کنگره آمریکا و همچنین خودداری از لغو این دعوت، یک بی‌احترامی به اوباما است. 
منتقدان اقدام بینر در دعوت از نتانیاهو برای سخنرانی در نشست مشترک کنگره آمریکا می‌گویند نتانیاهو که مدت‌ها به غرب در مورد خطرهای یک ایرانی مجهز به سلاح هسته‌ای هشدار داده است به همراه جمهوریخواهان در آمریکا تلاش می‌کند به انتقاد از اوباما بپردازد که یک دموکرات است. 

» جنیفر ساکی «سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا روز چهارشنبه در مصاحبه با خبرنگاران اسرائیل را متهم کرد بخش‌هایی از اطلاعات را که خود مایل است انتخاب و سپس آن‌ها را منتشر می‌کند. 

وی افزود: «من فکر می‌کنم باید تاکید کنم که هر چیزی از دولت اسرائیل می‌شنوید بازتاب دقیق و درست جزئیات این مذاکرات نیست.»

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۸
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۴ ۳۰ بهمن ۱۳۹۳
با سلام به نظر من اینها همش بازیه که هدف اونها نهایتا فریب ملت و دولت ایرانه . سخن خمینی عزیز رو هرگز فراموش نکنیم: شیطان بزرگ آمریکا
Iran (Islamic Republic of)
مسعود
۱۷:۵۷ ۳۰ بهمن ۱۳۹۳
اینها دارن فیلم بازی میکنن که بگن ما خومون تصمیم میگریم وبا اسرائیل کاری نداریم . ملت ایران دست اونها رو خوندن ، آمریکا و اسرائیل دروغگویی بیش نیستند
Iran (Islamic Republic of)
گمنام
۱۶:۴۸ ۳۰ بهمن ۱۳۹۳
خوبه این آمریکایی های دروغگو جرأت کردند یه انتقاد جزئی از اسرائیل انجام بدن! هر چند به حرفهای این دروغگو ها نمیشه اعتماد کرد .... معلوم نیست چه نقشه ای دارند ....
Iran (Islamic Republic of)
قنبري
۱۵:۰۸ ۳۰ بهمن ۱۳۹۳
شاه ايران مزدور و سرسپرده امريكا بود خيلي از كشورهاي عربي مرتجع مزدور و سرسپرده امريكاست اين وابستگان امريكا را هيچكس انكار نميكند اما اين را هم هيچكس انكار نميكند كه خود سران و حاكمان و سياستمداران امريكا مزدور و سرسپرده و جيره خوار رژيم غاصب اسرائيل هستند ... اين سرسپردكي و مزدوري امريكا براي اسرائيل غاصب است كه هژموني و ابرقدرتي امريكا را در دنيا زير سئوال برده است ... خاك عامل سر سياستمداران امريكا كه اسرائيل شده حاكم انها و تصميم گيرنده امريكائيها ... بنظرم اوباما تصميم گرفته به اين سرسپردگي ميخواد پايان بدهد البته با كمك رسانه هاي امريكا و ديگر رسانه هاي دنيا ... اف به حاكمان امريكا
Iran (Islamic Republic of)
abdollah
۱۴:۲۸ ۳۰ بهمن ۱۳۹۳
فکر کنم خواسته قدرت اسرائیل ونتانیاهو را تلویحا گوشزد کنه که قدرت دارد ومی تواند هرچیزی را خواست منتشر کند وهرچه خواستند را پنهان کنند وگرنه آمریکا خود اسیر دست لابی های اسرائیل است یعنی درواقع یهودی های صهیونیست دارند ملت آمریکا راچپاول میکنند ولی مردم آمریکا یا درخواب غفلت هستند ویا ترس شدید دارند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۰ ۳۰ بهمن ۱۳۹۳
انشاالله به جون هم بیفتند اسرائیل نابود بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۵ ۳۰ بهمن ۱۳۹۳
آمریکا خر اسراییل است
Iran (Islamic Republic of)
بهرامی
۱۲:۲۳ ۳۰ بهمن ۱۳۹۳
بابا بلوف میزنه مرتیکه. میخواد خودش را مستقل از اسراییل نشون بده. آخه زیادی شور شده. والبته دعوای زرگری
آخرین اخبار